Honda SP1-tråden

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
CBR900RR, CBR600F, CRF1000L, "NR750", DR650RS
Någon som har ett par raka & fina främre bromsskivor liggandes till en SP-1 -00?
Eller bara högerskivan?

Last edited:

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Monterade idag ett avgassystem från eBay som heter Dominator. Kan EJ rekommenderas pga dålig passform och känns som pissig kvalisort! En sak är dock säker, den klarar ingen bullermätning! image.jpg image.jpg image.jpg

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Hej. Eftersom jag fick min SP1 stulen i helgen så hoppas jag att ni som köper begagnade delar kanske kan vara lite uppmärksamma vid affären och se om det är något misstänkt med säljare/delar. T.ex. satt det Galfer wave skivor på min stulna SP1. Och LeoVince slipons.

Ja, jag är mycket paranoid just nu. Tänk er själva om någon stal er SP1 och slaktade den och du får aldrig se den igen.

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Hej. Eftersom jag fick min SP1 stulen i helgen så hoppas jag att ni som köper begagnade delar kanske kan vara lite uppmärksamma vid affären och se om det är något misstänkt med säljare/delar. T.ex. satt det Galfer wave skivor på min stulna SP1. Och LeoVince slipons.

Ja, jag är mycket paranoid just nu. Tänk er själva om någon stal er SP1 och slaktade den och du får aldrig se den igen.

Håller ögon öppna! Förstår dej fullt ut.

Andreas900

Sporthojsnörd
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
CBR900RR, CBR600F, CRF1000L, "NR750", DR650RS

Japp!
Håller detta i minnet. Blir jag erbjuden ngt misstänkt så meddelar jag dig.
(Har också fått hojar stulna på våren...inte kul!!)

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Hur går det? Är hojen spårlöst borta ?
Ja, eller hur man ska se på saken. Jag drar en kortversion...
Jag lyckades med de ledtrådar som fanns i garaget hitta den person (eller företag) som fick sin minibuss stulen tidigare och som användes vid inbrottet då min SP1 stals. Han hade precis fått tillbaka sin bil eftersom folk hade ringt nummret på sidan av bussen och sagt att den står felparkerad.
Han hade i sin tur hittat ledtrådar som gärningsmännen tappat i bilen (ett registreringsbevis på en polsk bil) där det finns namn och födelsedatum. Denna person är inneboende på en adress i en stockholmsförort.

Alla dessa uppgifter har både han och jag lämnat till polisen.

I dag fick jag skickat med B-post (tog mer än en vecka) till mig att dom inleder ingen undersökning med motiveringen:
"Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"
och
"Inga spaningsuppslag eller andra uppgifter som gör att brottet kan klaras upp."

Detta beslut är också taget exakt 24 timmar efter att jag anmält stölden.

Är det några poliser på detta forum kan dom gärna få försvara sin poliskår nu, för jag hat inget förtroende kvar.

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Honda_Hurricane, jag känner med dig. Riktigt tråkigt, och pengar ersätter inte ett fynd, eller hoj man haft länge och vet vad den går för. :(

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Finns det någon som har ett mörkt double bubble kåpglas och en framskärm i kåååålfiber liggandes? :)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Enligt mig förstörd!

Jag gillar också original eller så nära som möjligt men det här är faktiskt en riktigt bra makeover som kostat en bra slant.:fakta

Däremot begriper jag inte varför säljaren skriver "Pazzo" om greppen när det är kopior som kan vara väl så bra. Som att ha en guldeloxerad bakdämpare och kalla den för "Öhlins"....:confused:

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ja, eller hur man ska se på saken. Jag drar en kortversion...
Jag lyckades med de ledtrådar som fanns i garaget hitta den person (eller företag) som fick sin minibuss stulen tidigare och som användes vid inbrottet då min SP1 stals. Han hade precis fått tillbaka sin bil eftersom folk hade ringt nummret på sidan av bussen och sagt att den står felparkerad.
Han hade i sin tur hittat ledtrådar som gärningsmännen tappat i bilen (ett registreringsbevis på en polsk bil) där det finns namn och födelsedatum. Denna person är inneboende på en adress i en stockholmsförort.

Alla dessa uppgifter har både han och jag lämnat till polisen.

I dag fick jag skickat med B-post (tog mer än en vecka) till mig att dom inleder ingen undersökning med motiveringen:
"Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"
och
"Inga spaningsuppslag eller andra uppgifter som gör att brottet kan klaras upp."

Detta beslut är också taget exakt 24 timmar efter att jag anmält stölden.

Är det några poliser på detta forum kan dom gärna få försvara sin poliskår nu, för jag hat inget förtroende kvar.

Deppigt att höra....vad räknas som spaningsuppslag då? Att man levererar förövaren bojad till en betongsugga utanför stationen??

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Deppigt att höra....vad räknas som spaningsuppslag då? Att man levererar förövaren bojad till en betongsugga utanför stationen??
Sägen berättar att det enda säkra sättet att få polis till plats är att i tfn med 112/LKC:

"Jag har förövaren fast men han börjar bli lite orolig nu så jag behöver nog skära eller sticka honom lite så han slutar sprattla!" Eller varianter på det temat...:död

Det lär få polisen att snabbare en avlöning tar slut dyka upp för att omhänderta...dig!:(
Om de tar med sig den ursprunglige förövaren är inte helt säkert. Risken finns väl att de efter lite dialog med denne låter udda vara ojämnt men politiskt korrekt och låter tjyven gå. :huvet

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
trodde i min enfald att polisen var till för att stävja samt utreda begångna brott, upprätthålla lag och ordning....ack vad dum och blåögd man kan vara.
ditt svar efter 24 timmar känns ju som en standardformulering i att vi ger fan i ditt ärende- skit på dej!!

skulle du stå i kassan och köpa "negerbollar"- då jävlar ska du se att systemet rasslar fortare än en välsmord kedja i 320 blås gör.

världen är upp o ner//jj

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Angående däck och kanske framförallt Metzehler M7.

120/70 och 180/55 kör jag, och har alltid gjort på 2 tidigare uppsättningar sportsmart.

Har väl kört snart 100 mil nu på M7 kanske, och well, jag vet inte om det är något fel på bågen, däcken eller om tjao dom här däcken helt enkelt bara vill svänga snabbt och enkelt Smiley tongue
Det är betydligt påtagligt i runt 140 km/h, känns som att framdäcket motstyr lite lite hela tiden, väldigt känsligt. Jag har svårt att avgöra om det är ojämnheter i backen, vind, eller helt enkelt däcket som gör det. Styret i sig känns stabilt, men jag känner ju att schvungar lite i däcket, som om det vill svänga liksom. Ibland kan det vara en liten stöt, och vips en liten liten motstyrning, inte så att det svänger direkt, svårt att förklara.
Lyftrycket är som det ska, vikterna på däcket är kvar sen vi balanserat det, inga konstiga missljud, hjullager verkar okej osv osv osv.

Dom är sinnessjukt snabbsvänga, mycket mer än Sportsmart. OCh jag känner inte av det när jag ligger i kurvorna, skicka ner bågen och så vill dom bara svänga svänga svänga, måste gasa jävulen för att inte vika ner i backen typ. Känns som den svänger in och in och in ibland också utan att hålla spåret jag skickade ner den till.

Några tankar om detta? suck :)

edit: däcktrycken rätt högt, 2,7 bak och fram 2,5 kallt. Googlade runt lite och andra hade betydligt lägre på Sportec M8

Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Inte för att det nödvändigtvis orsakar problemet, men 180-däck på en sextumsfälg är inte helt optimalt då den bredden är avsedd för 5,5-tumsfälgar.
190/55 brukar rekommenderas som ett mer snabbsvängt alternativ mot original 190/50.

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
mmm jo har researchat det du säger, tror ärligt ingen kör 190/50 i hela världen om folk inte ljuger på samtliga forum, nä men inte riktigt så kanske, 180/55 är ju mest poppis, och dom som har lite extra cash 190/55 :) så som jag uppfattat det. Jag har ju dock kört 2 uppsättningar sportsmart 180/55 innan och det har varit superstabilt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0