Andreas900
Sporthojsnörd
Någon som har ett par raka & fina främre bromsskivor liggandes till en SP-1 -00?
Eller bara högerskivan?
Eller bara högerskivan?
Last edited:
Hej. Eftersom jag fick min SP1 stulen i helgen så hoppas jag att ni som köper begagnade delar kanske kan vara lite uppmärksamma vid affären och se om det är något misstänkt med säljare/delar. T.ex. satt det Galfer wave skivor på min stulna SP1. Och LeoVince slipons.
Ja, jag är mycket paranoid just nu. Tänk er själva om någon stal er SP1 och slaktade den och du får aldrig se den igen.
Hej. Eftersom jag fick min SP1 stulen i helgen så hoppas jag att ni som köper begagnade delar kanske kan vara lite uppmärksamma vid affären och se om det är något misstänkt med säljare/delar. T.ex. satt det Galfer wave skivor på min stulna SP1. Och LeoVince slipons.
Ja, jag är mycket paranoid just nu. Tänk er själva om någon stal er SP1 och slaktade den och du får aldrig se den igen.
Hej. Eftersom jag fick min SP1 stulen i helgen .
Ja, eller hur man ska se på saken. Jag drar en kortversion...Hur går det? Är hojen spårlöst borta ?
Enligt mig förstörd!En tråd-bekant SP1:a ute efter en kort sväng i Norrland:
www.blocket.se/lulea/Mcket_fin_Honda_VTR1000_SP1_60855265.htm?aw=1
Enligt mig förstörd!
Ja, eller hur man ska se på saken. Jag drar en kortversion...
Enligt mig förstörd!
Ja, eller hur man ska se på saken. Jag drar en kortversion...
Jag lyckades med de ledtrådar som fanns i garaget hitta den person (eller företag) som fick sin minibuss stulen tidigare och som användes vid inbrottet då min SP1 stals. Han hade precis fått tillbaka sin bil eftersom folk hade ringt nummret på sidan av bussen och sagt att den står felparkerad.
Han hade i sin tur hittat ledtrådar som gärningsmännen tappat i bilen (ett registreringsbevis på en polsk bil) där det finns namn och födelsedatum. Denna person är inneboende på en adress i en stockholmsförort.
Alla dessa uppgifter har både han och jag lämnat till polisen.
I dag fick jag skickat med B-post (tog mer än en vecka) till mig att dom inleder ingen undersökning med motiveringen:
"Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"
och
"Inga spaningsuppslag eller andra uppgifter som gör att brottet kan klaras upp."
Detta beslut är också taget exakt 24 timmar efter att jag anmält stölden.
Är det några poliser på detta forum kan dom gärna få försvara sin poliskår nu, för jag hat inget förtroende kvar.
Sägen berättar att det enda säkra sättet att få polis till plats är att i tfn med 112/LKC:Deppigt att höra....vad räknas som spaningsuppslag då? Att man levererar förövaren bojad till en betongsugga utanför stationen??
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|