Jag kan maila den eller lägga upp den på någe vis.Är det ngn som har bra tips på var jag hittar servicemanual utan registreringar, jidder och annat j-vla elände?!? Eller finns det ännu bättre någon som kan maila den??
Halloj!
Jag måste byta packboxar framgaffel på spettan. Tanken är antingen att demontera själv och ta med benen till lämplig mek eller ge sig på det själv då jag blivit erbjuden hjälp av en statligt anställd, fast trots det vettig, mc-mek.
Ni som har gjort jobbet själva, kom med input!! Ni som lämnat bort jobbet får mer än gärna rekommendera bra och lämplig mek i Sthlm.
Jag kan maila den eller lägga upp den på någe vis.
Jag gjorde häromåret en liten snabbguide då jag bytte tätningarna. Den finns här http://sp1.racing.gs/
Jag la upp servicemanualen här också http://sp1.racing.gs/Honda_RC51_SP1_SP2.pdf. Säg till då du laddat ner den så plockar jag bort den sen.
Vilket depåstöd är bäst att nyttja för att lyfta fronten på hojen/i styrkronan??
Har svarvat en egen tapp och dessutom svetsat om vinkeln lite på lyftarmen.Okej. Har du svarvat ner den minsta tappen som följde med biltemas variant? Man blir ju orolig för att tappen i värsta fall blir för klen och går sönder.. Vore ju minst sagt tråkigt..! Visst skulle det kanske gå att tillverka någon sorts platta som någon av tapparna passar i som sedan går i ingrepp mot undersidan på nedre styrkronan och lyfta på så vis, men dylikt har jag svårt att få tid till.
Ni som lyft era SP1r i fram, hur har ni gjort?? Har inte hojen stående hemma, men ska slänga ett getöga på detta vid nästa passering.
Edit; menade du att Biltemas tappar är för smala verkligen?? Jag har en Micronlyft med tillbehörsdel för att lyfta fram, men mitt problem är att alla tapparna är alldeles för grova för att passa i det väldigt lilla hålet undertill i nedre styrkronan..!
Edit; menade du att Biltemas tappar är för smala verkligen??
Jag köpte det som är längst till vänster på denna bild på Biltema. Dock är även den största tappen för smal så man får hitta på något sätt att lösa detta (eller skydda frontkåpans undersida och vara försiktig så den inte spricker), eller försöka hitta ett ställe som säljer med grövre tapp.
Så det är inte det bästa (som du efterfrågade) men tänkte att du kanske vill veta om Biltemas fungerar eller inte.
Har svarvat en egen tapp och dessutom svetsat om vinkeln lite på lyftarmen.
Sent svar men här är en enkel skiss på min.Kommer få hjälp att svarva imorgon. Ingen som vet korrekt mått innerdiameter för att lyfta hojen i fram..?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|