Zponka
Idrotsmotorcyklist
Ja varför strypa nåt som redan e slött, trimma e bättre!!
jo de e sannt, men nu äre ju så att den är lite för pigg för en 25kw reggning.
Ja varför strypa nåt som redan e slött, trimma e bättre!!
Nån som vet om kylaren på vä (uppifrån sett) är en dyr historia?
Funderar på en SP-1 efter min Blade.
Hur är det med försäkringarna, vad får ni betala för era?
hej! jag har nyligen skaffat mig en underbar sp1! vilken motorcykel!
jag har en fråga dock ang. kylvättske temperaturen.
vid lugn landsvägs åkning blir motor bara 74-75 grader varm. lite lite kan jag tycka. kylfläkten startar inte förens vid ca 103 grader (om jag står still) så det är inte den som gör att motor går så kall. är det mekanisk termostat eller elektoniskt styrd? är 74grader normalt för sp1?
mvh stoppklossen
hej! jag har nyligen skaffat mig en underbar sp1! vilken motorcykel!
jag har en fråga dock ang. kylvättske temperaturen.
vid lugn landsvägs åkning blir motor bara 74-75 grader varm. lite lite kan jag tycka. kylfläkten startar inte förens vid ca 103 grader (om jag står still) så det är inte den som gör att motor går så kall. är det mekanisk termostat eller elektoniskt styrd? är 74grader normalt för sp1?
mvh stoppklossen
74 grader låter lågt. Min SP-2:a brukar ligga på 86 +/- några grader.
Jag hittade en gammal RC51 länk. Den kan ha varit uppe tidigare i Sp1 tråden.
Här skulle man verkligen vilja vara med och kontrollera, så servicen blir rätt utförd
http://www.toplesstuneup.com/rc51_1000r/index.htm
Antagligen kommer jag att svära i kyrkan, men har ni chansen testa RC8:an...
När jag kommer att köpa en stor hoj igen finns ingen tvekan....
Perfekto om man fick sådan hjälp i garaget och man skulle bli ännu mer förvirrad än vad man redan är...
Den känns tungstyrd och jobbig i inbromsningarna har en del upptäckt.
Har läst att stöd och ljuddämpare tar i om man kör aktivt.
Har funderingar på att köpa en SP1:a och undrar nu hur ni upplever denna hoj på bana. Har nu under 3 år kört RSV1000R,R1 och Daytona 675 på bana och nu är jag sugen på en SP1:a. Har läst att stöd och ljuddämpare tar i om man kör aktivt. Den känns tungstyrd och jobbig i inbromsningarna har en del upptäckt. Kanske är en jäkla omställning från de hojarna jag kört tidigare.
Frågan är bara om den är så jäkla jobbig att köra på bana som tidningarna skriver. Honda vann ju faktiskt Superbike direkt när den kom ut år 2000.
Vad tycker ni som testat?
Mvh Peter
Hej!
Även jag funderar på att byta till SP1. I mitt fall en gammel-blade mot spetta.
Någon har gjort liknande byte och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Är den mer svårkörd?
Har haft kort i drygt tre år o brukar hålla mig i de lugnare grupperna vid bankörningar. Har hört lite att spettan kräver en del av sin förare för att komma till sin rätt. Kan den vara för mycket för en relativt grön förare
Tack på förhand!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |