Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Sådärja! Äntligen står det en SP-1 i MITT garage :kär En 01:a naturligtvis röd/svart... Detta har varit drömhojen länge för mig, så underbar den är! Kan inte bli nöjdare :Bugar Har hängt med och kikat i tråden ett tag och det har inte gjort suget mindre direkt. Må väl i åskmullrets värld/N

Grattis! Vilken hoj köpte du? Bilder?! Vart bor du nånstans?

Silverfärgad lr?

Japp, silverfärgad!!!

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Öhh, jo det gjorde jag. Har jag gjort bort mig fullständigt nu eller??:va

var priset rätt och du känner dig nöjd så är det säkert bra:tummenupp

du funderade aldrig på den som står på gotland, jag hade kontakt med honom ett tag men en veligare människa har jag då aldrig träffat på så det slutade med att jag tackade för mig och letade vidare men jag tror att den står osåld ännu, men den verkar vara i bra skick.

Last edited:

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Du har helt rätt att allt är i betraktarens ögon, skulle du vara i mitt garage och bjuda 20" under vad jag vill ha skulle du åka ut fortare än du kom in.
Hojjen har gått 153 mil över vad annonsen sade, inget märkvärdigt i mina ögon.
Nej, den är inte servad på 2400 mil, heller inget problem eftersom jag helst servar själv, har förflutet som mekaniker och jobbar med bilar varje dag så det är inget problem.
Däckena förhandlade jag bort, vill ändå inte ha Dunlop som stod bredvid helt nya, kommer andra däck på tisdag.
Alla kvitton på samtliga servicar enligt intervallet är med, så man kan väl säga att det finns servicebok, alla besiktningspapper, bänkkörning, diverse kvitton på delar m.m.
Tyckte dessutom att han var seriös, han hade bytt till sig hojjen mot en V8 båt som var trögsåld så han tog hojjen för den var lättare att sälja.
Bättre med en kille som säger att han inte åkt mycket på den och heller inte ska åka på den än en kille som säger sig ha gjort det ena och det andra och så visar det sig att han inte gjort ett skit med grejorna.
Hojjen är trots allt 8 år gammal och har gått 2556 mil med min bomprepa idag.
den går riktigt bra och var väldigt trevlig att köra och under veckan som kommer ska den få lite service, och vad kan gå fel det är ju en Honda....:yoparty
Vad jag gav för den?? Alldeles lagom mycket......

Silverfärgad lr?
Japp, den är i silver. De röda är snyggare men silver får duga, prestandan sitter ändå inte i lackeringen....:gnissla

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du har helt rätt att allt är i betraktarens ögon, skulle du vara i mitt garage och bjuda 20" under vad jag vill ha skulle du åka ut fortare än du kom in.
Hojjen har gått 153 mil över vad annonsen sade, inget märkvärdigt i mina ögon.
Nej, den är inte servad på 2400 mil, heller inget problem eftersom jag helst servar själv, har förflutet som mekaniker och jobbar med bilar varje dag så det är inget problem.
Däckena förhandlade jag bort, vill ändå inte ha Dunlop som stod bredvid helt nya, kommer andra däck på tisdag.
Alla kvitton på samtliga servicar enligt intervallet är med, så man kan väl säga att det finns servicebok, alla besiktningspapper, bänkkörning, diverse kvitton på delar m.m.
Tyckte dessutom att han var seriös, han hade bytt till sig hojjen mot en V8 båt som var trögsåld så han tog hojjen för den var lättare att sälja.
Bättre med en kille som säger att han inte åkt mycket på den och heller inte ska åka på den än en kille som säger sig ha gjort det ena och det andra och så visar det sig att han inte gjort ett skit med grejorna.
Hojjen är trots allt 8 år gammal och har gått 2556 mil med min bomprepa idag.
den går riktigt bra och var väldigt trevlig att köra och under veckan som kommer ska den få lite service, och vad kan gå fel det är ju en Honda....:yoparty
Vad jag gav för den?? Alldeles lagom mycket......

Japp, den är i silver. De röda är snyggare men silver får duga, prestandan sitter ändå inte i lackeringen....:gnissla

bara du är nöjd, det är det viktiga:)

Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Jag träffade "Biltmore" ute vid Rosenhill igår. Han verkade otroligt nöjd med sitt köp. Det är ju inte så konstigt. Klart att man är nöjd om man har blivit ägare till en SPetta :D

Jag fastnade också på bild.

Bifogat

• Bulten 2009.jpg
    Bulten 2009.jpg
    83.8 KB · Visningar: 96

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ja då var hon äntligen hemma....

...och goddamn, vilken vacker hoj:kär:kär:rock Visst, det var lite ärgade bultar här och var men lack och kåpor var i nära nog nyskick, inte en repa eller stenskott...sweeet:tummenupp :tuttar

Dessvärre ville den inte frusta igång, sannolikt pga för lite kräm i batteriet, men det kan vara larmsystemet som fått spel.:gnissla Tror inte sett en värre kabelhärva under kutsen...skiten verkar kopplat till allt. Efter att ha lusläst en allt annat en pedagogisk manual lyckades jag aktivera något slags service mode och få loss batteriet....

....vilket inte kommer att kunna sättas dit eftersom jag var tvungen att ta bort batterilådan. Säljaren talade sig varm för att mitt ex hade världens läckraste undertail och visst, den var väl ok men såklart helt omöjlig att få reggad pga integrerade blinkers.

Så jag började riva och upptäcker snart att den monterats (skruvats, limmats, tejpats) fast på originalet eller snarare det som är kvar av den (1/3 är bortkapad). Så nu ska all originalplast tillbaks, ska bli kul att se vad det kan gå loss på.

Nä nu ska jag gå ned och putsa lite igen innan det är dags för sängen :tummenupp:tummenupp

Bifogat

• P5170044m.JPG
    P5170044m.JPG
    84.9 KB · Visningar: 94
  • P5170045m.JPG
    P5170045m.JPG
    38.5 KB · Visningar: 89
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Det där var nog den vackraste SP jag sett....ok det vita Superbike SP2 som var hos RG en gång var kanske snyggare....
Men wow.......alla har ju ändå den röda så det är alltid roligare med en mer udda.

...och goddamn, vilken vacker hoj:kär:kär:rock Visst, det var lite ärgade bultar här och var men lack och kåpor var i nära nog nyskick, inte en repa eller stenskott...sweeet:tummenupp :tuttar

Dessvärre ville den inte frusta igång, sannolikt pga för lite kräm i batteriet, men det kan vara larmsystemet som fått spel.:gnissla Tror inte sett en värre kabelhärva under kutsen...skiten verkar kopplat till allt. Efter att ha lusläst en allt annat en pedagogisk manual lyckades jag aktivera något slags service mode och få loss batteriet....

....vilket inte kommer att kunna sättas dit eftersom jag var tvungen att ta bort batterilådan. Säljaren talade sig varm för att mitt ex hade världens läckraste undertail och visst, den var väl ok men såklart helt omöjlig att få reggad pga integrerade blinkers.

Så jag började riva och upptäcker snart att den monterats (skruvats, limmats, tejpats) fast på originalet eller snarare det som är kvar av den (1/3 är bortkapad). Så nu ska all originalplast tillbaks, ska bli kul att se vad det kan gå loss på.

Nä nu ska jag gå ned och putsa lite igen innan det är dags för sängen :tummenupp:tummenupp

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Duct tape så sitter nog blinkaren ett tag ska du se!!

PS.

Undrar över hur man ska koppla strålkastarna så att båda lyser på halvljuset? någon som gjort detta?:va

Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
har tittat lite på det... men tyvärr så är det H7 lampor i dom... vilket gör att du bara har en glödtråd..... vilket i sin tur betyder... ett läge på lyset.... hel eller halv... har kollat lite hur det skulle vara att konvertera om det hela men inte hittat någon bra lösning... har kollat H4 och xenon..... H4 sockeln är sååå jävla stooor...... du kan ju alltid koppla över helljuset till halv... men då har du inget helljus!?!...... om du nu vill ha det....

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Ducati
Ahh, vilken snygg SP-2 :tummenupp

Någon som köpt Db-killer? Måste försöka få ner ljudet lite, kossorna mjölkar ner sig, tanter hytter med näven... Gott ljud ute på vägen men lite pinsamt inne i stan :rolleyes:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag kör med helljuset på hela tiden (ställt ner det så det inte bländar) har oxå monterat xenon på båda...
Snygg hoj markus!!! JÄVLIGT FIN!!!!!

--> Stanic Köpte du den i UPPSALA? Gott ljud?! Då har du inte hört min kan jag lova.....

Nån som behöver extra kåpor? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30050

Last edited:

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Klockren, f-n va snygg!! :tummenupp Congratz!!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept