Honda V5 i gathoj?

sandstream

Guest
kawa1300 skrev:
Enklast är att låta dagens experter här få uppleva verkligheten om tio år....
Så jag hör av mig om tio år o en dag...o säger "vad vardet jag sa!"..*ler*..
Att jämföra en R1100 från 1992, som jag själv ägt, med en R1000 från 2005 är som dag och natt.
Utvecklingen kommer alltid att gå framåt men det finns en gräns för vad som är meningsfullt för gatåkaren.
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
sandstream skrev:
Att jämföra en R1100 från 1992, som jag själv ägt, med en R1000 från 2005 är som dag och natt.
Utvecklingen kommer alltid att gå framåt men det finns en gräns för vad som är meningsfullt för gatåkaren.

Förvisso! Men vad kan man då sia om ca 10 år frammåt? Kommer RR1000 ha 250 hk och väga tja 150 kg?? Vart går egentligen gränsen för att det skall vara förnuftigt? Hk begärt finns! Titta på alla som suktar efter turbo!!

Motogp driver på utvecklingen alla vill vara eller identifiera sig med Rossi etc etc. Det finns en anledning att folk gärna vill köpa Repsol Blade:en.

Jag tror att det kommer komma något sorts trist förbud som ställer allt på ändan. Typ det går inte att gatregga klass 7 hojar över 500 kubik. Ja då börjar väl tillverkarna sätta turbo på 500 kubikarna och så startar en ny era.

10 år längre fram säger man. Kommer ni ihåg de gammla byslädarna på 1000 kubik, haha vilka lok!

JB
 

sandstream

Guest
Jas-95 skrev:
Förvisso! Men vad kan man då sia om ca 10 år frammåt? Kommer RR1000 ha 250 hk och väga tja 150 kg?? Vart går egentligen gränsen för att det skall vara förnuftigt? Hk begärt finns! Titta på alla som suktar efter turbo!!

Motogp driver på utvecklingen alla vill vara eller identifiera sig med Rossi etc etc. Det finns en anledning att folk gärna vill köpa Repsol Blade:en.

Jag tror att det kommer komma något sorts trist förbud som ställer allt på ändan. Typ det går inte att gatregga klass 7 hojar över 500 kubik. Ja då börjar väl tillverkarna sätta turbo på 500 kubikarna och så startar en ny era.

10 år längre fram säger man. Kommer ni ihåg de gammla byslädarna på 1000 kubik, haha vilka lok!

JB
Jag tror också att utvecklingen kommer att gå framåt men att den kanske inte blir lika extrem som idag.
Om man tittar på bilarna så är det ju ett ytters fåtal som åker Ferrari, Jaguar osv trots att de körs i F1.

MotoGP hojarna ska ju redan om 2 år minskas från 990 kubik till högst 900 (det pratas redan om att 800 kanske vore lämpligare).
Vem vet, om 10 år kanske 750-klassen är tillbaka på allvar eller så kör vi 800:eek:r hela högen, precis som Rossi och pojkarna :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
MotoGP hojarna ska ju redan om 2 år minskas från 990 kubik till högst 900 (det pratas redan om att 800 kanske vore lämpligare).
Vem vet, om 10 år kanske 750-klassen är tillbaka på allvar eller så kör vi 800:eek:r hela högen, precis som Rossi och pojkarna :)
Här är "förklaringen" till varför det diskuteras om max 800 kubik i MotGp. http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=352
:hihi
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Honda har haft en prototypmotor på 250cc twin (4-takt) med turbo som gav 150 hp för ett antal år sedan :eek:

Bara dom inte sänker cc begränsningen i Motogp , det ska va minst 990cc.

Anledningen till att dom ville gå ner i cc var att få ner hastigheterna samt att höja säkerheten för förarna ..

Precis som om dom inte skulle kunna komma upp i 300km/h med 800cc och slå ihjäl sig mindre lätt för det.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top