Honda vs resten

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tänkte också postat den. Crash.Net är verkligen en bra sida. Det är precis sådan statistik man vill läsa. Tacka Gud för engelsmännens motorintresse. Utan dem hade vi inte fått mycket intressant information.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Go Yamaha! Fast som de skrev i artikeln, Honda ligger väl nästan ett år före resterande vad gäller "performance". Så nu 2004, för de som var sämre än Honda i år, måste de iaf matcha gågna årets version av Honda's RCV211. Ifall inte RCVn fått ytterligare uppgraderingar (föga troligt) så lär det bli jämnt i år. Fast sen iofs, med Yamaha's storsatsning för 2004's MotoGP är det lite otippat även fast honda har det igentliga tekniska försprånget.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Swedie skrev:
Go Yamaha! Fast som de skrev i artikeln, Honda ligger väl nästan ett år före resterande vad gäller "performance". Så nu 2004, för de som var sämre än Honda i år, måste de iaf matcha gågna årets version av Honda's RCV211. Ifall inte RCVn fått ytterligare uppgraderingar (föga troligt) så lär det bli jämnt i år. Fast sen iofs, med Yamaha's storsatsning för 2004's MotoGP är det lite otippat även fast honda har det igentliga tekniska försprånget.
Och varför skulle inte RCV:n utvecklas?

Om jag inte är helt ute och cyklar så läste jag något om att HRC öppnade godislådan redan förra året?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tror Rossi kan ha bra chanser naesta aar. Haer har vi ett litet raekneexempel.

1. Hur mycket snabbare aer Rossi aen dom andra foerarna naer han verkligen tar i for Kung och fosterland? Av rejset pa Philip Island att doemma, daer han sjaelv sa att han korde allt han hade foer foersta gangen pa laenge, ungefaer 0.4 sekunder per varv.

2. Hur mycket langsammare aen Hondan aer Yamahan? Enligt statistik ovan ungefaer 0.7 sekunder, men det genomsnittet aer ofta utraeknat upp till Rossis honda. Sa saeg 0.5-0.6 sekunder.

Alltsa om man bortser fraan alla andra faktorer i ekvationen skulle Rossi kunna vara i taeten redan nu. Faar han dessutom Yamaha till att forbaettra hojen nagra tiondelar och den gaar att koera pa graensen utan att crasha stup i kvarten sa blir han farlig under 2004.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Don Quixote skrev:
Alltsa om man bortser fraan alla andra faktorer i ekvationen skulle Rossi kunna vara i taeten redan nu. Faar han dessutom Yamaha till att forbaettra hojen nagra tiondelar och den gaar att koera pa graensen utan att crasha stup i kvarten sa blir han farlig under 2004.

Det är det jag tror på iaf.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Don Quixote skrev:
Jag tror Rossi kan ha bra chanser naesta aar. Haer har vi ett litet raekneexempel.

1. Hur mycket snabbare aer Rossi aen dom andra foerarna naer han verkligen tar i for Kung och fosterland? Av rejset pa Philip Island att doemma, daer han sjaelv sa att han korde allt han hade foer foersta gangen pa laenge, ungefaer 0.4 sekunder per varv.

2. Hur mycket langsammare aen Hondan aer Yamahan? Enligt statistik ovan ungefaer 0.7 sekunder, men det genomsnittet aer ofta utraeknat upp till Rossis honda. Sa saeg 0.5-0.6 sekunder.

Du är inne på helt rätt spår.

På Philip Island körde Melandri (Yamaha) i täten och var oerhört offensiv. Körde om Hayden och Biaggi.

Nu ska Rossi köra en ordentligt uppdaterad version av samma hoj som Melandri låg i tätklungan med...

KIRE

Guest
Honda kommer att pissa på all konkurrens som vanligt!!!!
Fattar inte varför ni försöker förutspå något annat. Ni kommer ju
bara bli sågade vid fotknölarna ändå när 04:as resultat blir officiellt.
Varför göra sig till åtlöje i onödan?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
KIRE skrev:

Ja, hej på dig också.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
KIRE skrev:
Fattar inte varför ni försöker förutspå något annat.

Nog för att Honda är bäst... :tungan men det kommer ju faktiskt an på föraren... och det är ingen lek, när Valentino Rossi får sitta vid spakarna. :tummenupp

//MadRossi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
KIRE skrev:

Ok - få höra dina tunga argument nu!

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Mycket bra argument!
Hoppas Rossi får det TUNGT!!!!
:yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hur kan man hålla på ett märke före en förare???? :kocko

Jag håller inte på Anja Pärson för hon har bytt pjäxor.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Hur kan man hålla på ett märke före en förare???? :kocko

Jag håller inte på Anja Pärson för hon har bytt pjäxor.

Nog för att en motorcykel har större personlighet och närvaro än en pjäxa.

Men jag har också svårt att förstå de som har ett personligt förhållande till ett varumärke. Här på racingforumet finns flera stycken (ingen nämnd, ingen glömd) och bland gatknuttar är det inte ovanligt att man hör folk stå och snacka om Honda eller Yamaha som vore det släktingar. :dummer

Det är mer begripligt att man blir förtjust i en modell och slätar över dess svaga sidor för att man förälskat sig i några linjer, ett ljud eller vad de nu kan vara. Men att bli känslomässig inför något så opersonligt som ett japanskt företag - det är snudd på överkurs i psykologi. :va

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
KIRE skrev:

Javisst, hoppas verkligen bara att Honda vinner allt i framtiden.
För då försvinner ju säkert de andra fabrikaten från tävlingarna, och det vore ju jättebra.
För Rossi är ju bara en uppblåst pajas som nu kommer att bli varvad av Hayden, och hade bara Andy Pitt en Honda så skulle han säkert vinna VM.

Ja, varför göra sig till åtlöje i onödan?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nyteknik, det har nog mer och göra med att jag själv kör Yamaha att jag vill att Yamaha då ska få mer "status" än de redan har, och därmed komma ut på topp år 2004. Behöver jag ens nämna igen att Rossi är min idol? Vilken hoj han än på sitta på? Menar, jag har hållt på Rossi både 2002 och 2003, och han körde då factory honda vettu. Tror inte de där resonemanget funkar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Men att bli känslomässig inför något så opersonligt som ett japanskt företag - det är snudd på överkurs i psykologi. :va

Du är lika känslomässig när du sågar Honda som jag är när jag hyllar dem.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag vill att alla märken och team ska bli lika bra. Sen blir det riktigt intressant.....

Folk som i ena stunden lovordar Rossi som om han vore gud, för att i nästa stund önska honom all motgång för att han kör en annan hoj? Är man snedvriden i skallen då....

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...