Honda vs resten

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
valmers, jag förstår ej skämtet. Om det vore för min svenska så har jag ändrat så du kanske förstår.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Du är lika känslomässig när du sågar Honda som jag är när jag hyllar dem.

Nja, där håller jag inte med, Nyteknik är mer lite träigt svårimponerad oavsett märke, medan du hoppar av stolen om Honda släpper ett nytt datorstyrt tanklock. :rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Nja, där håller jag inte med, Nyteknik är mer lite träigt svårimponerad oavsett märke, medan du hoppar av stolen om Honda släpper ett nytt datorstyrt tanklock. :rolleyes:

Oavsett märke? Han tycker R1 är nytänkande, men sågar Fireblade, den moderna sporthojens morsa.

Bara det står HRC på locket så.... :kär

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Oavsett märke? Han tycker R1 är nytänkande, men sågar Fireblade, den moderna sporthojens morsa.

Ok, kanske det. Har i alla fall inte uppfattat honom som en "Hondahatare", men det ska kanske till en "Hondaälskare" för att uppfatta det.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rossi ska visst va nere i Australien och köra hemliga tester med Yamaha. Hojen ska ha samma chassie som i Jerez och dom tesar 16,5tums framhjul och ny elektronik, bla ny traction control.

Har även läst att Davide Brivio (Fortuna Yamaha Team) sagt att "Alex Barros is no longer part of Yamaha's plans"
Dom kollar på Sylvain Guintoli eller Norick Abe nu.

Barros till Repsol nu då!?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:

Sakta i backarna nu. Har aldrig skrivit något så stolligt som att nya R1 är nytänkande. Men jag tycker den representerar lika mycket "nytänkande" som nya Firablade. Inget alls alltså.

Möjligen var den första R1 ett resultat av nytänkande; kort, lätt och brutalt stark före resten av de japanska märkena. Fireblade var kort, lätt men inte lika stark och hispig som R1. Kul, ojapanskt och kanske nytänkande.

För sista gången: Jag har inte mer emot Honda än andra tillverkare som regelbundet producerar lagom starka motorcyklar. Honda borde lansera ett HRC-koncept för sina gatmodeller för att sportmodellerna ska slippa dras med Bror Duktig stämpeln. Som BMW´s M-serie.

Honda har misslyckats med att upprätthålla den goda idé man lanserade -92. Efter bara ett par år blev CBR 900 RR tyngre, sävligare och präktigare. De egenskaper som hade gjort den till en succé och tagit alla journalister med storm byggde man vid varje uppdatering bort. Det återstår att se om CBR 1000 RR är vad -92 och -93 års CBR 900 RR var eller om det är ytterligare en väluppfostrad medelmåtta.

Swedie skrev:
Nyteknik, det har nog mer och göra med att jag själv kör Yamaha att jag vill att Yamaha då ska få mer "status" än de redan har, och därmed komma ut på topp år 2004. Behöver jag ens nämna igen att Rossi är min idol? Vilken hoj han än på sitta på? Menar, jag har hållt på Rossi både 2002 och 2003, och han körde då factory honda vettu. Tror inte de där resonemanget funkar.

Vilket resonemang? :va

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Nyteknik skrev:

21 årig kille från Frankrike som körde 250 gp-VM för Campetella Racing i fjor.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Han kommer säkert göra succé i MotoGP...

Men efter löneförhandlingen med Rossi är Yamaha kanske inte i position att ha fler namnkunniga förare på lönelistan?

Se är! Något som skulle kunna uppfattas som kritik mot en annan tillverkare än Honda. Otroligt...

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Nyteknik skrev:
Han kommer säkert göra succé i MotoGP...

Men efter löneförhandlingen med Rossi är Yamaha kanske inte i position att ha fler namnkunniga förare på lönelistan?

Se är! Något som skulle kunna uppfattas som kritik mot en annan tillverkare än Honda. Otroligt...

Honda har nog fått lösa ut Barros från Yamaha för en summa som dom nog kan köpa ganska många bra förare för!!

Och behöver Yamaha mer kända namn än Rossi, Checa och Melandri på lönelistan?

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Honda har nog fått lösa ut Barros från Yamaha för en summa som dom nog kan köpa ganska många bra förare för!!

Tror du verkligen att Honda är så intresserade av Barros? Det verkar lite konstigt, tycker jag. Han var kanonvass i slutet av -02 men vad f-n höll han på med -03? Okej, han skadade sig på Suzuka. Men knappast så mycket att det kan förklara det bottennapp säsongen blev för hans del. Honda har Gibernau, Hayden, Biaggi och Edwards. Varför Barros? :va

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Tror du verkligen att Honda är så intresserade av Barros? Det verkar lite konstigt, tycker jag. Han var kanonvass i slutet av -02 men vad f-n höll han på med -03? Okej, han skadade sig på Suzuka. Men knappast så mycket att det kan förklara det bottennapp säsongen blev för hans del. Honda har Gibernau, Hayden, Biaggi och Edwards. Varför Barros? :va

Möjligen för att kunna kicka fjanten Biaggi. Fast den drömmen blir väl aldrig sann.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
För att köra i VM så ska man va rätt så vass på att köra hoj, vilket även Barros är!

Av vilka själ som Honda skulle vilja ha honnom vet inte jag! Men på den här nivån så förekommer d andra faktorer än bara att förare ska ha högsta potentiella världsmästarkvallifikationer, vilket kan låta konstigt. Finns tex marknadsföringspolitik av tex vilka förare och från vilket land/världsdel dom kommer ifrån för att täcka upp intressen för VM-serien eller för tillverkarna av hojarna eller för sponsorernas önskemål.

Barros har även lång erfarenhet som är svårvärderlig och som kan komma att vara en hjälp för Hayden om dom blir teampolare..

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Möjligen för att kunna kicka fjanten Biaggi. Fast den drömmen blir väl aldrig sann.

Det är möjligt att Biaggi är en fjant. Men han är i gott sällskap. MotoGP-depån befolkas troligen av motorsportens mest omnipotenta samling människor. Var och en anser att de är bäst, hårdast och skyller omgivningen för att de inte är världsmästare. De som inte gör det inför kameran är bara mindre uppriktiga än Biaggi och Roberts. Undantagen kan troligen räknas på ena handens halva.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Det är möjligt att Biaggi är en fjant. Men han är i gott sällskap. MotoGP-depån befolkas troligen av motorsportens mest omnipotenta samling människor. Var och en anser att de är bäst, hårdast och skyller omgivningen för att de inte är världsmästare. De som inte gör det inför kameran är bara mindre uppriktiga än Biaggi och Roberts. Undantagen kan troligen räknas på ena handens halva.

Självförtroende och jävlar anamma är viktiga ingredienser för att vinna VM. Att fjanta runt i depån och sura och ignorera fullt regelrätta svartflaggor, som fröknarna Biaggi och Roberts, är något helt annat.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Självförtroende och jävlar anamma är viktiga ingredienser för att vinna VM. Att fjanta runt i depån och sura och ignorera fullt regelrätta svartflaggor, som fröknarna Biaggi och Roberts, är något helt annat.

"Fjanta runt i depån" - vad gör man då? :va

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
"Fjanta runt i depån" - vad gör man då? :va
Man tar en Suzuki GSV-R, kör träning, surar över att man inte får till hojen. I depån står teknikerna och väntar på att man ska komma in och förklara vad som är fel, så att man kan försöka åtgärda. Mogen som man är kör man in i depåboxen, slänger hojen och hoppar in i sin husbil. Man vägrar prata med sina tekniker resten av helgen (säsongen).

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Honda skulle nog mycket väl kunna tänka sig barros på det ena repsolsitsen.
Och ja, barros skador dödade allt vad säsongen 2003 kunde gett honom. Han är inte någon dålig förare, men skador kan som sagt göra körningen väldigt lidande.

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Chris Ash skrev:
Hur kan man hålla på ett märke före en förare???? :kocko

Jag håller inte på Anja Pärson för hon har bytt pjäxor.

För att jag inte får hångla med Rossi men väl med Hündan!

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...