Hej!
Har tittat på en fin VTR 1000 och bestämde mig i princip för att köpa den. Hade hört att de var lite törstiga men tog det med en nypa salt, men idag har jag läst lite mer och insett att det är ett verkligt problem.
Alla recensioner om Firestormen säger samma sak - fantastisk allround cykel som är riktigt driftsäker, MEN... FÖRBRUKNING! Har läst lite tester med jämförbara cyklar, typ TL 1000 (insprut förvisso) och förbrukningen flaggas inte alls. Fiskör man så drar den 0,8... kör man lite inspirerat är man uppe i 1 liter /milen, för mig är det helt uppåt väggarna för mycket. Är Firestormen i en klass för sig när det gäller förbrukning?
Hur är det med övriga förgasarförsedda twinnar? Drar de ungefär lika mycket som Firestormen så känns det mer ok, då inser man kanske att det beror mer på förgasare + litertwin kombon. Drar den däremot mer än övriga så känns inte köpet helrätt. Med mina beräkningar kommer jag få tanka var tredje dag om jag ska pendla till jobbet (5 mil sammanlagt tur och retur).
Ge mig lite värdefull info nu! Tycker hojen är riktigt snygg, älskar v-twin och är sugen på att köpa den... men med detta i åtanke så hindrar det mig från att ta det sista steget.
Har tittat på en fin VTR 1000 och bestämde mig i princip för att köpa den. Hade hört att de var lite törstiga men tog det med en nypa salt, men idag har jag läst lite mer och insett att det är ett verkligt problem.
Alla recensioner om Firestormen säger samma sak - fantastisk allround cykel som är riktigt driftsäker, MEN... FÖRBRUKNING! Har läst lite tester med jämförbara cyklar, typ TL 1000 (insprut förvisso) och förbrukningen flaggas inte alls. Fiskör man så drar den 0,8... kör man lite inspirerat är man uppe i 1 liter /milen, för mig är det helt uppåt väggarna för mycket. Är Firestormen i en klass för sig när det gäller förbrukning?
Hur är det med övriga förgasarförsedda twinnar? Drar de ungefär lika mycket som Firestormen så känns det mer ok, då inser man kanske att det beror mer på förgasare + litertwin kombon. Drar den däremot mer än övriga så känns inte köpet helrätt. Med mina beräkningar kommer jag få tanka var tredje dag om jag ska pendla till jobbet (5 mil sammanlagt tur och retur).
Ge mig lite värdefull info nu! Tycker hojen är riktigt snygg, älskar v-twin och är sugen på att köpa den... men med detta i åtanke så hindrar det mig från att ta det sista steget.