jag tycker att det skramlar/rasslar lite när jag startar min x11 när den är kall och kör på tomgång, men drar jag in kopplingen försvinner det.
Är det ngn som har haft samma problem och vet vad det kan vara ?
Tja, du kollar väl blocket.se regelbundet?Vad är en X11 värd i Sverige?
Funderar på om det är värt besväret att ta hem den när jag flyttar i sommar, eller om jag ska sälja den här i NL.
Tja, du kollar väl blocket.se regelbundet?
Där pendlar priserna mellan 30.000 och upp till 4X.000:- lite beroende på skick, utrustning och mil.
När detta skrivs ligger det 3 privata X11 ute på blocket:
00:a, 6840mil, utrustad för 32.000:-
01:a, 2450mil, luft och buller för 38.000:-
03:a, 1100 mil, original för 42.000:-
Bil och MC-handlare brukar tro litet väl mycket om värdet på 6.000-milamaskinerna...
Men om du beskriver skick, utrustning (har du säkert redan gjort i tråden, orkar bara inte läsa hela..) och tillbehör är det lättare att ge dig ett relevant svar.
Förresten - vi pratar om importhoj i samband med flytt, eller?
Sedan kan det vara lite si och så med "ljuddämparna" du har. Jag åkte på bullermätning med mina Micron och det var inte så lyckat. Tror dB och varvtal ska stå på en plåt längst fram på ramen.
Farbror Blå brukar bjuda på +3dB vid flygande besiktning men det hjälpte inte mig...
På Bilprovningen tycker de dock mest att det låter "mäktigt", vilket hjälper föga när man står på trafikplatsen bredvid favoritvägen med en "polis-mik" i ändalykten. På hojen.
Hej.
Har en X-11 från 2001 som skulle få nytt batteri i vår.
Kollade på Biltema men deras gel-batteri #80819 var slut och jag vågade inte chansa på ett "vanligt" då batteriet lutar så pass mycket vid originalmontaget under sadeln.
Besökte Addemoto istället (gatan bredvid) och fick med mig ett batteri (YTX12-BS) som enligt deras listor skulle vara original, och var märkt samma som det som satt i och var slut/dött.
När de fick höra att det inte monteras stående blev de lite bekymrade då "standard"- batterier (dvs. inte gel) inte får monteras i mer än 15 graders vinkel enligt de i butiken (upp till 45 grader enligt i instruktionerna i lådan) och jag uppskattar det till närmare 60-70 graders lutning under sadeln..?
Ser nu själv på deras hemsida att detta är batteriet till CBR1100XX:en, men jag tror de sökte upp den exakta modellen innan de syrasatte detta.
Vad har ni för batterier och hur går tankarna kring ovanstående?
Kan det ha någon betydelse för batteriets livslängd då det sitter så pass lutat?
Vet inte hur gammalt batteriet jag ersatte var då det satt i när jag köpte Hyndan för 2-3 år sedan.
Jag tycker bromsarna funkar utan problem. Den lägger tydligen på en aning frambroms när man bromsar bak, men det märks inte i praktiken tycker jag.Hej!
Jag funderar på att köpa en x11, men blev orolig för bromsarna.
Hur upplever ni bromsarna, jag har aldrig kört med kombinationsbromsar innan, det går alltså inte att bara bromsa med bakre?
Hur funkar det då på grusväg?
Mvh Martin.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |