Honda x11 ??

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
XJR skrev:
Ah, nu blev det visst fel, jag som var otydlig kanske, jag menade alltså CB1300, det var därför jag skrev OT-XJR... :rolleyes:

X11:an har jag aldrig kört, har aldrig blivit av bara, rättså fet den också, fast jag aldrig direkt gått i köpa-tankar, smaken är som baken vettu :tummenupp

/XJR


Ok inga problem alla har rätt till sin åsikt oavsett vad det gäller:)
men tänkte att har han problem med vartals stoppet så måste han vara en rackarns duktig kille så....
Far i frid gbg broder.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
XJR skrev:
Jag tycker den är smällfet, men jag blev enormt besviken när jag körde den, konstigt dålig insprutning (sämre vid pådrag än vad jag har kunna mappa alldeles själv) och helt hopplös effektkurva på nåt sätt, kan ju vara en vanesak, men när jag körde den så kom jag inte på något sätt att köra den utan attfå en massa ryck och _hela_tiden_ köra in i varvstoppet, det blev liksom inte roligt när utgången på varenda kurva blev ett tråcklande med hackande motor, ryckig gång, växlande i tid och otid osv...

/OT -XJR...

Nu är det iofs lite skillnader på R-modellen och "vanliga" CB1300. Om du nu verkligen har kört 1300R så är du nog unik i sverige om det.
Fast överlag så är det coola hojar, om jag inte skulle snöat in på sporthojar så skulle jag lätt ha en sån.
 
Last edited:

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen alls :(
soppatorsken skrev:
...Om du nu verkligen har kört 1300R så är du nog unik i sverige om det...

Nerå, inte har jag kört nån 1300R inte, jag får inte nåt rätt i denna tråden verkar det, både läser och skriver fel, natti natti, går och drar nåt gammalt över mig en stund...

:hej

/XJR
 

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
Långa farbron skrev:
Hej bröder och systrar.

Undra bara om det är någon mer än jag som kör Honda X11 i detta avlånga land? :fyllisar

Klart som f-n man kör x11! verkar dock som övriga :squid inte har förstått hur en riktig best ska se ut!! :fakta Så här ser en effektkurva ut!!
 

Bifogat

  • x11-effekt-629.jpg
    x11-effekt-629.jpg
    34.9 KB · Visningar: 171
  • x11-vrid-629.jpg
    x11-vrid-629.jpg
    39 KB · Visningar: 162
  • X11colorblack.jpg
    X11colorblack.jpg
    19.5 KB · Visningar: 225

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Texas Ranger skrev:
Klart som f-n man kör x11! verkar dock som övriga :squid inte har förstått hur en riktig best ska se ut!! :fakta Så här ser en effektkurva ut!!

Ser ut som min, har för mig att den hade 144 / 110. Vart är din bänkad? Vad har du för system? :D
 

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
loser skrev:
Ser ut som min, har för mig att den hade 144 / 110. Vart är din bänkad? Vad har du för system? :D
Satt på min gamla Devil! ,tuning?har jag för mig att den hette bänkad hos mc-varuhuset bytte in den mot en plastig trajja förra året men bytte tebaks till x-11 igen efter ångest och vemod!Trajja kan man ju inte åka runt på själv då vad har du för system? tycker iof att det är rätt läckert med dubbla pipor också! :felämne
 

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
Texas Ranger skrev:
Satt på min gamla Devil! ,tuning?har jag för mig att den hette bänkad hos mc-varuhuset bytte in den mot en plastig trajja förra året men bytte tebaks till x-11 igen efter ångest och vemod!Trajja kan man ju inte åka runt på själv då vad har du för system? tycker iof att det är rätt läckert med dubbla pipor också! :felämne
Glömde!
 

Bifogat

  • 39879_shl_s.jpg
    39879_shl_s.jpg
    41.7 KB · Visningar: 107

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Texas Ranger skrev:
Satt på min gamla Devil! ,tuning?har jag för mig att den hette bänkad hos mc-varuhuset bytte in den mot en plastig trajja förra året men bytte tebaks till x-11 igen efter ångest och vemod!Trajja kan man ju inte åka runt på själv då vad har du för system? tycker iof att det är rätt läckert med dubbla pipor också! :felämne

Min är bänkad hos mc-varuhuset också. Sitter ett Akrapovic 4-1 titan på den. Väl värt slanten :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Texas Ranger skrev:
Klart som f-n man kör x11! verkar dock som övriga :squid inte har förstått hur en riktig best ska se ut!! :fakta Så här ser en effektkurva ut!!

Ack var hälsad broder :Bugar

Ja jag låter fakta tala för sig själv och instämer med föregånde talare.
 

Bifogat

  • 100-0008_IMG.JPG
    100-0008_IMG.JPG
    36.5 KB · Visningar: 145

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Texas Ranger skrev:
hur mycket köstar det! du råkar inte ha ett till övers?

Sällan som jag vaknar upp och ser ett helsystem stå i hörnet och skräpa, och inte denna morgon heller. Tror jag betalade styft 10k, inkl montering / bänkning. Värt varenda slant! :banana
 

Wingo

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Stockholm-söder om söder
Hoj
Honda X11, Honda XR650
Är en stolt x11:a ägare sedan ca en månad, svart med ett Yoshimura 4-1 helsystem.

Körde TL1000S i tre år och ville nu ha något lite mer upprättsittande. Funderade först på Z1000 och Speed Triple fast blev såld direkt när jag provade X11:an. Precis den motorkaraktären som jag var ute efter dvs kraft och åter kraft på vilka varv som helst :) Förövrigt så tycker jag att den ser ruggigt fet ut. Den är mkt smidigare än den ser ut och funkar riktigt bra när vägen börjar svänga.

Verkar finnas tillräckligt många x11 ägare här för att starta en x11 tråd....vad sägs?
 

Wingo

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Stockholm-söder om söder
Hoj
Honda X11, Honda XR650
Jo, jag såg att tråden var tämligen gammal.

Något jag har svårt att förstå är varför x11:an sålde så dåligt i Sverige. Den utklassade övriga hojar när Bike hade sitt test "VM i anabola". Sedan är ju meningarna delade om hurvida den är snygg eller inte. Numer så är den ju också förhållandevis billig att försäkra eftersom Bilsport & Mc tar emot den.

Nåja, det finns många hojar man skulle kunna tänka sig att ha :) Om man bara hade obegränsade resurser...oj...vad bra...nu kan man ju sitta och fredagsdrömma lite...
 

Andrej_24

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
K-Hamn
Hoj
Retta,GSXR
hmm jag köpte min x-11 på bike i trollhätta fick den med 107hp vet ej vad dom har gjort med mc .Besviken som fan när era har 130hp har ringt å snakar med dom men de värkar inte veta något. :confused:
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Andrej_24 skrev:
hmm jag köpte min x-11 på bike i trollhätta fick den med 107hp vet ej vad dom har gjort med mc .Besviken som fan när era har 130hp har ringt å snakar med dom men de värkar inte veta något. :confused:


Hej,

Nja så mycket kan det väl inte skilja???
Men enl hondas hemsida så varierar det lite mellan årsmodellerna i KW-effekt

-02 100kw 136hk
-01 103kw 140hk
-00 140 hk /1,36=102kw
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top