tvålen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 15 Nov 2004
- Hoj
- XL650V, GSXR600, GSXR750
philsson skrev:Jaa det kan det!!.. Hade 16hk i min gamla CB (81 årsm) mot CBRens 13..
philsson skrev:Jaa det kan det!!.. Hade 16hk i min gamla CB (81 årsm) mot CBRens 13..
Dr4 skrev:ok, någon som vet någon firma som säljer smidda kolvar och annat roligt till 4-taktare?
Svårt att få det riktigt bra faktiskt, och passa dig för att ventilerna krockar lätt med kolven om du gör misstag när du monterar toppen sen.Dr4 skrev:jo, eftersom maxeffekten ligger på 9500rpm med en 4-taktare så är den nog lite slö i botten.
Men det ska fixas med planad topp blandannat.
Det är pilligt dedär... känns som att man nästan inte vill gå över till 4takt.. fast det blir ju en del mindre mek också.. fast mek är ju kul det också ju. eh.. kan inte bestämma mig..Poacher skrev:Svårt att få det riktigt bra faktiskt, och passa dig för att ventilerna krockar lätt med kolven om du gör misstag när du monterar toppen sen.
philsson skrev:Det är pilligt dedär...
känns bara så petigt med inställningar av ventiler osv.. visst är det en maskin på 1/2 cylindrar kan det kanske vara lätt men om du kommer till radfyror osv.. Känns ennu mer skills.. men man lär sig ju alltid nån gång.. får skaffa mig en 4t så ska vi se om jag lär mig nåt.. kanske blir 5motorhaverier med den också.Anton_Ljunghusen skrev:Väldigt lätt att lära sig det, inte alls så krångligt som folk får de att låta
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |