laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Oj en sån respons och vilken fantastisk mängd kunskap det fanns här inne. Trodde inte mitt inlägg skulle generera just något intresse alls.
Hmm... ni har fått mig att fundera lite... kanske är det inte helt rätt att såga sönder den. Jag trodde inte det fanns något som helst värde i det gamla liket, men det tycks det ju som det gör.
Du insett att du har en potentiell skatt i garaget, skönt!
För oss gubbskitar i min ålder som spenderade tonåren på 125r är det som att, efter trettio år, återse sin första kärlek. Man minns ännu känslan i hålfoten när man med gympadojor trampade ned kicken, känslan när sadeln mötte din rumpa, ja t.o.m känslan i blinkersknappen!
Många av oss gubbar smälter och blir helt försvarslösa när vi ser en likadan hoj på bild eller ute i verkligheten. Därför har många börjat göra insatser för att kunna köpa den 125-modell man hade då, vilket såklart gör att priserna på Blocket börjat stiga så sakteliga.
En orginalhoj i bruksskick bjuds sällan ut för under tio papp och fina cyklar ända uppåt tjugio. Jag gav 7500 för min fina DT, men det var för sju år sen och nu är läget ett annat. Försök få till ett shysst orginalskick istället för att bygga om, värdet blir ett annat.