Blommen skrev:2336923Har nyss köpt mig en xr och skall hämta den på fredag , undrar hur man mäter och ställer in ventilerna, och vad dom skall stå på ? och hur ofta man behöver ställa in dom ?
bifogar en bild på skönheten.
Köper du KTM:s bladmått 590.29.041.000 så finns det 0,12 med också.Kostar ca 80:-ozeo skrev:2337233finns ju inte direkt sååå många 0,12 bladmått så kör med 0,10 o se till så de glappar lite extra med bladmåttet.
Blommen skrev:2336923Har nyss köpt mig en xr och skall hämta den på fredag , undrar hur man mäter och ställer in ventilerna, och vad dom skall stå på ? och hur ofta man behöver ställa in dom ?
bifogar en bild på skönheten.
Loy skrev:2337659Ser fin ut =) Vad kostade den?
Blommen skrev:2337429okej , tack för svaret
är det så att man hör att det knackar i motorn om ventilerna står fel ?
/Blommen
Gits skrev:2337982Honda XR600 skramlar rätt ordentligt vare sig man ställt ventilerna rätt eller ej men ett tränat öra kan kanske höra det? Jag kan det inte.
Jag brukar resonera så här: Skramlar det och lever är det rätt ställt dvs. spelet är iallafall inte för litet.
Jag ställde ventilerna på min för 80 mil sedan. Då var det tre ventiler som var lite för mycket öppna enligt mitt bladmått. Tidigare ägare hade justerat ventilerna i mars.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|