honda xr 600

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
jag letar efter en xr 600 men undrar om det är nån ide för mig som endast når 166cm över marken ? är sadeln bred på xr ? sjunker xr ner mycket när man sätter sig på den ? går den att sänka ? vet att det inte är några problem att att köra en högre hoj men det är inte roligt när man inte når ner vid rödljus:rolleyes:
nån som möjligen inte är så lång som kör xr 600 som kan dela med sig av sina erfarenheter?

mvh
/Blommen

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
min blir ju lite lägre när jag har motardsulorna på.
de samt en sänkning av gaffelkronorna gör den ganska låg..
men med offroadsulorna så får jag som är 1,90 ganska lagom höjd.
att köra är väl knappast ett problem för dig..men kicka därimot kan bli jobbigare.

brorsan är väl runt 180 o han har problem o kicka den med offroadsulorna..fast de går.

Fist Woman

Guest
166, inga problem! Fjädringen är mjuk som brösten på en mogen kvinna. Du lär väl få lära dig att kicka på stödet men det går bra.Sadeln är bred och mjuk jämfört med alla moderna enduro och crosshojar, men om du avser att sita ner och köra så är det bara en fördel.
Försök att hitta en röd 00:a de är de snyggaste och de bästa.

Enda egentliga nackdelen med 600:an som jag upplever är att trotteln sugs fast mot förgasarhuset vid avsläpp, och det gör det svårt att applicera exakt gasutslag.

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Fist Woman skrev:
2305863 166, inga problem! Fjädringen är mjuk som brösten på en mogen kvinna. Du lär väl få lära dig att kicka på stödet men det går bra.Sadeln är bred och mjuk jämfört med alla moderna enduro och crosshojar, men om du avser att sita ner och köra så är det bara en fördel.
Försök att hitta en röd 00:a de är de snyggaste och de bästa.

Enda egentliga nackdelen med 600:an som jag upplever är att trotteln sugs fast mot förgasarhuset vid avsläpp, och det gör det svårt att applicera exakt gasutslag.

antar att du har kört en xr 600 , får man fråga hur lång du är ? :rolleyes:

/Blommen

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Jag är 175 och den är lite hög tycker jag. Får kicka med den på stödet och man står nästan på tå om man ska ha i båda fötterna i marken. När man åker är det inga problem, inte i köer heller. Har original fälgarna på med dual purpose däck.

Bagarn5

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
letar offroad eller motard
jag är tok kort å jag når ner med ett ben vid trafikljusen... jag kickar på stödet.. går kanon..

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Bagarn5 skrev:
2307181 jag är tok kort å jag når ner med ett ben vid trafikljusen... jag kickar på stödet.. går kanon..

hur långt är tok kort då om man får fråga? :)

/Blommen

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Blommen skrev:
2307217 hur långt är tok kort då om man får fråga? :)

/Blommen

nådde heller inte ner.. jag är 174.. fick kicka med stödet nere. Vilket resulterade att 10 pers ser mig när stödet går i 2 bitar på en mack mitt på ljusa dan och jag får hojen på mig. Jätte kul! Men en XR går alltid igång på nån kick om man gör rätt så de är ju inga problem. Lycka till

Last edited:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Jag är imponerande 176cm lång! Hade inga problem att kicka i gång en XR när jag provade en föra året. Va lättare att få i gång den än vad det är att få i gång min DR 350 :3freak

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Inga probs att starta den med tanke på längden, men 166 är jävligt kort för att köra den.. Jag är 178 och jag vill inte ha den högre
Vinglade ganska bra vid rödljusen i början :)

Men vill du så kan du

edit; jag sitter och kickar

Last edited:

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Är 175 eller nåt lång och det är som sagt inga problem med att kicka med stödet nere, men vid rödljusen krävs lite teknik om man inte vill stå och trippa på tårna. Brukar hoppa till och sätta mig på högersidan av sadeln precis innan man ska stanna så man kommer ner med benet bättre och står stadigt.

Xr_Sebbe

Shoo
Gick med
2 Dec 2005
Hoj
Xr 600
vet inte exat vad lång jag är men inte inte många centimeter över 70.
kan kicka utan stödet nere, men föredrar med stödet eftersom det är lättare att få i gång den, samt bryter man inte benet om den slå tillbaka heller.

bara att du trycker ner en fot vid rödljuset
:tummenupp

danne78

DAARN!!
Gick med
26 May 2006
Hoj
zxr 400, husqvarna 258, ZXR 750, minimoto + chopper bygget
Kort....Hmmm

Jag är bara 173 men har inga som helst problem att nå ner, bara hojen är rätt inställd för din vikt så kan du oxå nå ner, jag kan utan problem stå på tå med bägge föter och då har jag inga långa ben, att stå på en fot gör jag utan att hänga över med röven, men min är en 86:a, kanske har blivit högre med åren.

QUOTE=Bagarn5]2311020 ca 165 med ganska korta ben.....[/QUOTE]

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...