Honda XR600

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Fanns XR nånsin med ryckutjämnare i bakhjulet? Mina motardhjul har det och jag har ingen aning om vad det är för nav :p

Clampster

Mer Vrid
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
XR600R -94
Jehapp, råkade bli med en XR600 då, en 94:a i helt ok skick, ett nytt drivpaket på det här så skall väl grusåkat vara fixat.
Sprang på et par ställen där man kan se alla sprängskisser vilket kan vara bra att ha:
CMS
Rockymountain

_olsson_

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Yamaha Dragstar & Honnda XR600.
Tjena!
Jag har köpt en XR600 från 87 och fixat lite med men den är löjligt svår startad!
Har kickat och kört med startgas utan några större resultat sen helt plötsligt kan den hoppa igång och går.
Jag har gjort rent förgasarna och det är ny soppa i och nytt stift men den vill inte ändå! :huvet
Den går och springa igång ibland, är det någon som har några bra idéer vart man kan börja att felsöka?

MVH Fredrik

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Ventiljustering.
Nytt tändstift
Kolla så att du har bra gnista, dessa är kända för problem med att tändspolen med tiden försämras och inte ger tillräcklig gnista. finns många trådar om det.
Om du har dubbelförgasare så kolla att man inte har förväxlat flottörhusen..

_olsson_

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Okey är det någon märkbar skillnad på dom?
Tänkte om man kan dubbel kolla vilken som ska vara på vilken sida.
Ja jag tänkte kolla ventilerna nu men den låter inge illa eller så när den väl går.
Jag har lyckats åkt lite på den men så fort jag kopplade ur och släpte gasen dog den, om jag då släpte ut kopplingen igen för att rulla igång den låste bara bakhjulet. (på 2:an)

MVh

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Har en tändplatta jag inte använder om det visar sig vara tändspolen

Var enklare än jag trodde att linda upp min på skolan mha elprogrammet :p Så ska du ha en halvt sprillans ny 2 fas stator har jag en på lager :hej

Du kan kolla tändspolen genom att mäta över svart/röd kabel från motorn när den väl är igång och kolla hur många volt den matar. Ska ge 80-90 volt i alla fall. Min gav 50 volt innan jag lindade om den, svårstartad så inåt helvete

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Har du fortfarande kvar 2-fas statorn?
Jag letar nämligen efter en med lite mer kräm än originalstatorn.

Har en tändplatta jag inte använder om det visar sig vara tändspolen

Var enklare än jag trodde att linda upp min på skolan mha elprogrammet :p Så ska du ha en halvt sprillans ny 2 fas stator har jag en på lager :hej

Du kan kolla tändspolen genom att mäta över svart/röd kabel från motorn när den väl är igång och kolla hur många volt den matar. Ska ge 80-90 volt i alla fall. Min gav 50 volt innan jag lindade om den, svårstartad så inåt helvete

_olsson_

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Någon som vet hur man enklast ställer höger avgasventil?
Min hoj är otroligt svårartad. nästan omöjlig att kicka igång men startar lätt och fint om man bogserar den efter bil eller dylikt. Har lyckats få den att gå men har otroligt lätt för att stanna om man inte är pass på gasen. Vågar inte ha en "normal hög" tomgång för då dör den. Har avgassystem någon större inverkan? sitter en slipon ljuddämpare på den nu. Sitter det två stycken förgasare på original på en 87:a? Vad jag förstår när jag läser om andras så låter det som om ni har enkla förgasare?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Jag blev oxå med en gammal gris för ett tag sen. Nån som kan hjälpa mig att fastställa årsmodell? Enligt uppgift ska det vara en -91 men jag är osäker.

Den är importerad för flera år sen så jag håller på att färdigställa den för regbes. Doch ett litet stopp nu för ljuslindningen i statorn är paj :huvetbild (4).jpg

Så för tillfället ser den ut såhär.:crash:smasha
XR600.jpg

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Tjena!
Har nyligen införskaffat mig en sliten xr600 -86 som jag tänkte göra i ordning.
När jag letar dela på ebay så skiljer dom på den gamla modellen och den "nyare".
Är det någon skillnad förutom motorn? (dubbla förgasare)
Jag sitter o kikar på allt möjligt, o är det nå skillnad på framgaffeln t.ex? Kan ja köpa kronor från 89- och det passar?
Hoppas ni sitter på lite kunskap för det är inte lätt o hitta info om vad som skilljer dom åt!

Mvh Micke

Phyllerin

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 - 03 Honda XR600R 1986
Höstservice på en xr600 från 1986.
Funderar på att eventuellt sälja när det roliga tar slut.
Taskig kvalite på bilden.....Foto0216.jpgFoto0217.jpg

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har tank med lätt slitet överdrag samt en 2 färgad dyna om nån är sugen?

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Fixade ordning lite på elsystemet då det inte ville lira och underkänt på besiktningen. Nu är allt klart och ska försöka köra in hojen imorrn så man kan gasa sig lite ;)

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Efter en godkänd besiktning så har jag avverkat ett ex antal mil. Ska byta lameller då det börjat slira som tusan. Är grymt sugen på motardkitta min XR men tusan, har trumbroms bak och undrar lite om man kan fästa skivbromsok på svingen ändå?

zilliacus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2013
Hoj
1999 yamaha r1
Min xr600 har börjat knacka högt helt plötsligt, fast ventilerna är rätt justerade. Låter även som den feltänder, hostar lite typ.. nån som råkat ut för samma sak.. mvh

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha