Hondas märkesförsäkring vagnskade-onödigt?

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Bobby Orr skrev:
Jag har nappat på Hondas egna försäkring, dock har jag bara halv för 9700kr helår!! Eftersom det snos mycket hojar så vill man ju gärna ha stöld. Står i garage med en massa lås, men det verkar ju inte vara någon garanti........

Jag hoppas att jag håller mig på hjulen................

Kollade runt vad en vanlig hel/hel skule kosta på mig, 62 000kr ville dom ha *s* För mig var valet enkelt......
Folksam skulle ge mig halv/hel för 13.000kr när jag kollade... och dom har inte 15.000kr i självrisk för stöld - vilket är värt 3.000kr tycker jag.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Hondas/if:s försäkring gynnar ju bara vissa hojar. En VTR 1000F blir inte farligt dyr. 5 500:- hel/hel.

En hornet 600 blir riktigt billig, 2 650:- hel/hel.

Båda med självrisk på 6000:-, vagnskada. :)

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Självrisk 25 mackor och premie 12 mackor, 37 mackor i försäkringskostnad för en hoj som kostar 50-60 !?
För att det ska löna sig måste du alltså klota din hoj en gång om året och skadorna måste vara i klass med tidigare visade bilder på den totalt nedbrända ihoptryckta bladen.
Aldrig att det är lönsamt i längden. Visst, om du kraschar första året, har tecknat helförsäkring så sparar du ca 18000. (55' för hojen minus försäkringskostnad 37')
Skippar du helförsäkringen och kör olycksfritt i två säsonger har du sparat in de 18000:-.
Kalkylen förutsätter då också att om du klotar så kvaddar du hojen totalt och sådant är sällan fallet. Oftast kan du fixa hojen själv för under 20 papp. Lite kåpor och en fotpinne och ett styrstag. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati