Såg den tidigare idag. Undrar hur incidenten kommer att påverka honom och hans förtroende för bromsarna. Sjuk scenario.
Jag kan tänka mig ganska många anledningar till att inte hoppa av i över 200 km/h.
I valet mellan att låta skinnstället bromsa farten från 200 km/h eller att rulla in i räcket tillsammans med hojen och bara fått ner farten till 180 km/h så är det väl ganska uppenbart vilket val som är det mest rationella.
Ja, själv har man ju lärt sig att man ska räkna till 10 när man tror att man ligger still, så att man inte riskerar att börja volta omkring om man reser sig för tidigt. Jag har iofs lärt mig att jag ska knipa med knäna kring tanken när jag bromsar ocksåSnyggt han glider färdigt och kommer på fötter i lagom fart
Medans hojen brinner i bariären....
En grej jag inte riktigt är med på i denna är att han höjer handen ett par kurvor tidigare som att han hade problem och släpper förbi folk och sen gasar han på rätt friskt (måste man väl ändå säga om han går omkull norr om 200).
Skulle jag ha fått seriösa bromsproblem hade jag nog tagit beslut att racet är kört och lugnat mig så att man kan motorbromsa sig in i depån.
Det kanske inte funkar att göra så på en räserbana då alla runtomkring kör i massa km/h men det ser ändå lite konstigt ut.
Påminner om den vanliga ”å sen va ja tvungen och lägga omkull hojjen ba”-historien som alla gamla klantskallar till gubbar kommer dragande med när de ska bortförklara att de bromsade omkull sig ????
Jag tror du glider bättre i hög hastighet än i "greppiga" låg hastighet. Har viss erfarenhet sedan min RR karriär
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|