Hoppa fallskärm?

• Thread starter EmiliosFantomen
  • Start date

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Klart att du ska köra ett tandemhopp först! Boka tid, betala hoppa, lätt som en plätt. Ursäkterna för att inte göra det låter minst sagt homofobiska... och det finns ju rykten om vad homofober egentigen är... :D

Vilket jvla projekt att ta en kurs bara för att prova... Tandem = :yoparty

Klart att eget hopp är än roligare men det kan man ta i ett nästa steg.

Har själv hoppat tandem, det var asroligt! Funderade ett tag på kurs men tror att det blir tandem när jag blir hoppsugen igen, för mycket projekt för min del med kurs då jag inte kommer att ha tid att hoppa så mkt iaf...

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Jag kan ju säga så här. PROVA ATT HOPPA!!!!

Jag fick ett tandemhopp i 30-års present av min tjej, det var bästa som någonsin kunde hända mig, förutom att min bror, Jkay, gav mig en biljett till Iron Maiden på Ullevi som gick nu den 26 juli. Måste bara nämna annars blir han tjurig den stackarn. :tungan

Känslan av fritt fall från 3000 m ner till 800 var helt gudomlig. Hoppade i Eslöv med hjälp av Tsunami som var min tandempilot, stort tack för all din hjälp och engagemang. Ang att känna en dolme på baksidan är inget man tänker på då antingen var man adrenalinpumpad eller så har Tsunami en allmänt liten snopp :) Men FY FAN va coolt det var...

Sen mot en liiiiiten summa slantar så spelar dom in hoppet med från början till slut som är minnesvärd till den dag du blir gammal under förutsättning att DVD-spelare fortfarande existerar.

Tsunami, Tack än en gång

Och till dig som vill hoppa, HOPPA!!!!!!!!!!!

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Hoppning innebär att åka ut till flygfältet för att sitta och glo. Blåser det en sekundmillimeter blir ju skiten inställt.

Japps

Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Inte alls.... Den dagen jag skulle hoppa så skulle det hällregna, men jag ringde ut ett par dagar innan och frågade om det var läge att flytta för vädrets makters skull och dom sa att dom kör på trots vädret.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Inte alls.... Den dagen jag skulle hoppa så skulle det hällregna, men jag ringde ut ett par dagar innan och frågade om det var läge att flytta för vädrets makters skull och dom sa att dom kör på trots vädret.
Regn är inte blåst.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom hoppar här utanför nu, det blåser (inte mycket IOFS) är kallt och mulet, med överhängande risk för regn, så en "finväderssport" är det inte...

Däremot segelflyg, där verkar det vara mycket sitta på fältet och vänta...

EmiliosFantomen

Guest
Klart att du ska köra ett tandemhopp först! Boka tid, betala hoppa, lätt som en plätt. Ursäkterna för att inte göra det låter minst sagt homofobiska... och det finns ju rykten om vad homofober egentigen är... :D

Vilket jvla projekt att ta en kurs bara för att prova... Tandem = :yoparty

Klart att eget hopp är än roligare men det kan man ta i ett nästa steg.

Har själv hoppat tandem, det var asroligt! Funderade ett tag på kurs men tror att det blir tandem när jag blir hoppsugen igen, för mycket projekt för min del med kurs då jag inte kommer att ha tid att hoppa så mkt iaf...
Det där med fallosen var väl egentligen inte det preliminära.
Tycker däremot om att kontroll, i synnerhet om det gäller min egen livhanke.

Japps

Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
INgen fara Gunner-Joe... Personerna som håller på med dom grejorna har nog koll på läget, inget att bekymra sig för.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM