Hoppar fyra för två hjul

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
BMW K1200s
Halloj på er alla hojåkare!

Jag har åkt det mesta på fyra hjul både på bana och på landsväg och överger nu det för två hjul.

Det ska bli otroligt kul och jag längtar, längtar mer än vanligt efter lite torr asfalt. Hoppas vi ses därute! Jag har köpt en "gubbhoj" som det kallas här på forumet - en BMW. Men jag hoppas att den inte är det, ser ni en orangegul F800s så är det kanske jag. Efter att ha lekt katt och råtta med polisen och "tävlat" på gatan blev det till slut en mindre stark bil (Under 45 till Mantorp från Norrtull är väl inte så illa?) och nu när det blir hoj så ville jag inte ha en sporthoj.

Man vet ju hur det blir. Det fick bli en lagom hoj, det viktiga är ju inte vad man kör utan hur man kör...

Sköt om er och klota inte så ses vi i Stockholm!

FAN VAD KUL DET SKA BLI!!! :banana

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Welcome to hojträsket!

BMW är inte gubbhojar, inte enligt mig iallafall. R1200GS Adventure är väl hur hårig som helst?! Å gammla K1200rs får set att vattnas i munnen på mig, liksom nya k1200s, eller varför inte k1200r. Hmm, man kanske skulle mosa spargrisen å byta hoj till sommaren?!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Välkommen!
Du har nog tillräckligt med vikt/effekt-förhållande med din nya hoj för att få bekymmer med länsman om du inte sköter dig. :D

Lycka till med hojjen!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Man kan köra ihjäl sig och för fort på alla hojar så du ska nog bli nöjd. Välkommen och hoppas du blir nöjd med köpet.

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
välkommen hit!!
tror inte att du är den enda här som längtar efter torr asfalt!! :tungan

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
BMW K1200s
Tackar allihop!

Tyckte inte heller att den verkade gubbig. Det är som sagt inte fordonet som begränsar. Hade själv en Lupo ett tag som körde från de mesta gubbnissarna. Även den köptes in för att minska farten men det gick att komma upp i 200 med den med i en låååååååång nedförsbacke.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...