hoppar ur växel

Levin

Levin
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Höllviken
Hoj
SUzuki gsxr 1000 -03
har en r6. funkat hur bra alltid innan.. idag skulle jag ta ut den då hoppar den ur växel hela tiden.. vad kan de bero på? nån som vet?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Levin skrev:
2216850 har en r6. funkat hur bra alltid innan.. idag skulle jag ta ut den då hoppar den ur växel hela tiden.. vad kan de bero på? nån som vet?

idag blev ja lite sur på min också då jag fick trycka 2 gånger för att få i växlarna ibland :3freak
 

realarre

dr 350s till salu!
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Rf 900
Levin skrev:
2216850 har en r6. funkat hur bra alltid innan.. idag skulle jag ta ut den då hoppar den ur växel hela tiden.. vad kan de bero på? nån som vet?
är det alla växlar eller bara en särskilld hela tiden? men i vilket fall så är det växelföraren eller till och med drevet som är vajsing.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Levin skrev:
2216850 har en r6. funkat hur bra alltid innan.. idag skulle jag ta ut den då hoppar den ur växel hela tiden.. vad kan de bero på? nån som vet?

Det brukar ju mest vara 2:an som börjar bete sig på detta viset (kopplingsvåld upp på slangen), är det bara vid full belasning som det hoppar ur lär det nog vara ingreppen i de dreven tillhörande den växeln som som e kassa, hoppar den ur lite hipp som happ kan det vara växelförarn eler en gaffel som är skev
 

Levin

Levin
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Höllviken
Hoj
SUzuki gsxr 1000 -03
de var så här... jag var ute på sjöborakan och körde allting funkade hur fint som helst alla växlar... kör hem o ställer hojen i garaget som vanligt... på fredagen tar jag ut hojen kör 1an ner längs vägen efter det går de inte att läga någon växel förutom 1an. alla växlar hoppar ur direkt,
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top