Hornet eller Fazer?

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Allex skrev:
jag är 23år i sthlm, haft kort i ett halvår det kostar INTE 10k för mig utan snarare 30k
en hornet 600 kostar 23000 i halvförsäkring för mig hos if

Då kanske du ska överväga en sv650,,, läs den tråd som är på detta forum,, så
köper du allt det där godiset som fanns o köpa på länken,, så har du 94hp på bakljulet!
,,och en billig försäkring!,, men att det kostar en STOR peng att få dem hp,, det
är smällar man får ta! :tummenupp
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Avelin skrev:
Då kanske du ska överväga en sv650,,, läs den tråd som är på detta forum,, så
köper du allt det där godiset som fanns o köpa på länken,, så har du 94hp på bakljulet!
,,och en billig försäkring!,, men att det kostar en STOR peng att få dem hp,, det
är smällar man får ta! :tummenupp


Tyvärr är inte ens SV 650 billig i försäkring om man är ung och nybliven körkortsinnehavare i Sthlm... :gnissla
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Nacka skrev:
Tyvärr är inte ens SV 650 billig i försäkring om man är ung och nybliven körkortsinnehavare i Sthlm... :gnissla
Flytta då! :arsele Jag kan nog fixa ett rum ute i mina föräldrars ville, ute på landet
utanför Västerås! :tummenupp :tomten
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
Avelin skrev:
Flytta då! :arsele Jag kan nog fixa ett rum ute i mina föräldrars ville, ute på landet
utanför Västerås! :tummenupp :tomten

Ringde bolaget och sa att farsan ska äga cykeln och att försäkring skulle stå på honom, men jag vill fortfarande låna den ibland. javisst sa dem det funkar då kostar den 12000 att helförsäkra. Så att så kommer det att bli för mig! Skriva på farsan men samtididigt inte skenförsäkra
Nackdelen är att om JAG klotar den så ersätter dem inte skadan. Men 12´hel är bättre än 25´ halv :Bugar
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Allez: Kommer pappa köra den?! Om inte,, varför helförsäkra den?! Låter ju dumt!
Lika gärna ta halvförsäkring då väl?! Antar det blir du som får betala försäkringen iaf!
,,eller?! Bara en tanke! :va
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
Avelin skrev:
Allez: Kommer pappa köra den?! Om inte,, varför helförsäkra den?! Låter ju dumt!
Lika gärna ta halvförsäkring då väl?! Antar det blir du som får betala försäkringen iaf!
,,eller?! Bara en tanke! :va


nah han ska inte köra men jag frågade aldrig hur mkt det skulle kosta för halv. Var så glad att det bara skulle kosta 12k så jag glömde bort om halv... :fyllisar får göra det nästa gång
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Allex skrev:
nah han ska inte köra men jag frågade aldrig hur mkt det skulle kosta för halv. Var så glad att det bara skulle kosta 12k så jag glömde bort om halv... :fyllisar får göra det nästa gång

:fyllisar Skål på det!
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Bra grej det där med att sätta på farsan och spara massvis med pengar lär ju inte vara någon som gnäller och skriker skenförsäkring nu i alla fall! fast här på sporthoj finns ju alla möjliga konstiga åsikter om det där med försäkring!

det kommer jag med kolla upp tills min nästa hoj! vilket bolag?
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
hornet oskar skrev:
Bra grej det där med att sätta på farsan och spara massvis med pengar lär ju inte vara någon som gnäller och skriker skenförsäkring nu i alla fall! fast här på sporthoj finns ju alla möjliga konstiga åsikter om det där med försäkring!

det kommer jag med kolla upp tills min nästa hoj! vilket bolag?

Jag körde på mig själv (försäkringen alltså),, tänkte att det blir ju så jäääkla livat om man gör på
något annat sätt! Men som ni säger, sätter den på farsan, MEN har tillåtelse från
bolaget att köra på den,,, så gör man ju inget fel! Blir till o göra så med horneten när jag
ska förhandla om försäkringen! Eller måste farsan stå som ägare då? För då måste
jag ju sälja den till honom! :va
 

Ostmacka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Salem
Hoj
Suzuki Bandit
försäkringar

Har bolagen höjt nu igen. Jag sitter med en Hornet 600 och betalar 5000:- hel/år. Nu när jag ska sälja den så verkar det som att alla som ringt och kollat med försäkringsbolagen får en premie på 20-50.000:- . Har dom petat upp horneten till klass 7?
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Avelin skrev:
Jag körde på mig själv (försäkringen alltså),, tänkte att det blir ju så jäääkla livat om man gör på
något annat sätt! Men som ni säger, sätter den på farsan, MEN har tillåtelse från
bolaget att köra på den,,, så gör man ju inget fel! Blir till o göra så med horneten när jag
ska förhandla om försäkringen! Eller måste farsan stå som ägare då? För då måste
jag ju sälja den till honom! :va


det är ju grymt bra då dår du ju sålt hojen med! :tummenupp

Hm.. skämt och sido ! Det där med skenförsäkringar som alla snackar är ju en tolkningsfråga! Vissa bolag har doch i sina papper att det är den huvudsakliga brukaren som ska stå för försäkring. Men det verkar som att försäkringsbolagen har fattat galoppen och börjat med feta självrisker om nåon annan än ägaren kör eller ingen vagnskadeförsäkring alls om någon annan än ägaren kör!

Jag tycker det är bra att försäkringsbolagen vaknar till och inser att systemet är åt helvete! för det är ju konstigt att det kan skilja så mycket i prisskillnader nu är det ju som att spela rollett om vilken premie man får nästa år!
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
Som jag förtog det så måste far äga den för att man ska kunna lägga försäkring på honom. Men det är inte alla bolag som tillåter sådant.
BilSport & MC t.ex vill att förs. står på den yngsta föraren, altså går dem bort!
Om jag minns rätt så är Folksam samt Trygghansa ett alternativ för min idé, men det var i somras som jag ringde och frågade så man ska inte hoppas för mkt
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Nu när försäkringssnacket är igång! Är det någon som vet vad som händer
när man blir av med kortet?! En på jobbet sägar att det räknas som olycka= man
blir av med alla skadefria år/all bonus! Tänkte om man ska vänta sig en höjning
nu när nästa inbetalning dimper ner i lådan! :va
 

Majk

Guest
Vill inte trampa er tjejer på tårna ( ni som åker smått) men en TL 1000 R är det enda som gäller sen är man nöjd....har polare som bytt ner sig i hk för det sköna vridet å ljudet så köp en v-twin :tummenupp

Betalar 4590 kr hel/helår (man kanske inte borde bo i sthlm) förvisso är jag 30 år fyllda men ändå
 
Last edited:

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Den där Majk är visst en spydig jävel! :va














,,,jävla besseviser,,, bara för han har ett bra jobb o allt,, så kanske inte en brevbärare
har råd med en stortvin! :tummenupp :fyllisar
Kanske var dig jag möte i somras! Rödljusen på cityringen, nedanför cykelringen.
Jag kom från röda torget hålet, och du från skrapan. Du åkte innan mig, sneglade lite
mot mig, nickade, vred lite på gasen, upp på baken,, och ner igen,,,, lät som
du/den mulrade upp på bakljulet enbart på tomgången,,,, måste väl erskänna att
jag blev rätt så fett satt på plats då! :Bugar (Jag måste nog upp i 7-8k för att sedan
dra upp min hornet på baken)
MEN!! Jag tycker att radfyrans SKRIIIIIIIIIIK är så tufft,,så jag håller mig till det
en stund till. Vridet får jag försöka känna i enstonkan!
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Det är väll inga problem att köra på bakan med horneten!

Har ni inte sett judgment dag 2 eller?
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
hornet oskar skrev:
Det är väll inga problem att köra på bakan med horneten!

Har ni inte sett judgment dag 2 eller?

uhh,, nope! Har inte sett den! Men köra på bakljulet går! Men jag har inte lärt
mig växla än (,,på bakljulet alltså!),, får bli att lära sig det i sommar! Han
bara köra 3veckor på hondan i somras :huvet
 

Majk

Guest
Avelin skrev:
Den där Majk är visst en spydig jävel! :va














,,,jävla besseviser,,, bara för han har ett bra jobb o allt,, så kanske inte en brevbärare
har råd med en stortvin! :tummenupp :fyllisar
Kanske var dig jag möte i somras! Rödljusen på cityringen, nedanför cykelringen.
Jag kom från röda torget hålet, och du från skrapan. Du åkte innan mig, sneglade lite
mot mig, nickade, vred lite på gasen, upp på baken,, och ner igen,,,, lät som
du/den mulrade upp på bakljulet enbart på tomgången,,,, måste väl erskänna att
jag blev rätt så fett satt på plats då! :Bugar (Jag måste nog upp i 7-8k för att sedan
dra upp min hornet på baken)
MEN!! Jag tycker att radfyrans SKRIIIIIIIIIIK är så tufft,,så jag håller mig till det
en stund till. Vridet får jag försöka känna i enstonkan!


Det va Jag...ber om ursäkt.... :7peta vart spydigare än jag tänkt keep on rocking :tummenupp
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Majk skrev:
Det va Jag...ber om ursäkt.... :7peta vart spydigare än jag tänkt keep on rocking :tummenupp

Du,, det gör inget! Jag tycker det ska vara spydigheter här på sh! Hoppades ironin skulle
lysa igenom mitt inlägg :arsele Iaf så länge det är med glimten i ögat, och inge
illa menat! (och jag tolkade det som jävligt kul bara!)
Pözz på er alla! :tuttar :tomten :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top