Hotta 625:a??

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
Hejsan!!

Är nybliven motardägare i form av en KTM 625 SMC -04

Kan bara konstatera det man alltid hört: DET ÄR FRUKTANSVÄRT SKOJ MED SM!!

Undrar om det finns någon här med likadan cykel, eller vetskap om, som kan ge några bra tips hur man får ur lite extra kräm ur stånkan.

Tack på förhand!!

/// Glad.I.Gas

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Glad.I.Gas skrev:
Hejsan!!

Är nybliven motardägare i form av en KTM 625 SMC -04

Kan bara konstatera det man alltid hört: DET ÄR FRUKTANSVÄRT SKOJ MED SM!!

Undrar om det finns någon här med likadan cykel, eller vetskap om, som kan ge några bra tips hur man får ur lite extra kräm ur stånkan.

Tack på förhand!!

/// Glad.I.Gas

Börja med att söka efter ett gammalt inlägg gjort av MegaRaid så får du bestyckning som funkar helt ok även utan vassare kam. Sen har jag för mig att jag åxå beskrivit nånstans vad jag gjort med min så..... Sök och du skall finna.

x

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Eller ännu hellre så söker du reda på berättelsen om hur TomK byggde ett monster av sin 625 med trim för bortåt 1½ årslön :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Supermoto skrev:
Eller ännu hellre så söker du reda på berättelsen om hur TomK byggde ett monster av sin 625 med trim för bortåt 1½ årslön :tummenupp

Näe, månadslön var det - kostade ju bara 35.000 eller nåt när allt var sammanräknat :D Men det är klart, fjädringen är kvar att fixa och höja styret och bättre bromspump och... :näsblod

Bäst pulver för billigast peng, är att öppna luftburken, bort med alla motorstrypningar (och sånt skit finns det mer av för varje år) och på med ett lite öppnare avgassystem. Efter det går kostnadskurvan bara uppåt...

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Fick vi se några bänkpapper på vad det blev till slut? Före - efter?
TomK skrev:
Näe, månadslön var det - kostade ju bara 35.000 eller nåt när allt var sammanräknat :D Men det är klart, fjädringen är kvar att fixa och höja styret och bättre bromspump och... :näsblod

Bäst pulver för billigast peng, är att öppna luftburken, bort med alla motorstrypningar (och sånt skit finns det mer av för varje år) och på med ett lite öppnare avgassystem. Efter det går kostnadskurvan bara uppåt...

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Supermoto skrev:

:rofl

45 BhP blev det för dom pengarna.
Värt varenda krona
:hihi :tungan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
farmerlip skrev:
Fick vi se några bänkpapper på vad det blev till slut? Före - efter?

Det finns redan upplagt någonstans. Här är dock direktlänk: http://irt.slu.se/tomk/mc/pics/dyno_658_MikuniTM40.jpg Förekurvan är efter avstrypning och med helsystem på, så inte helt original det heller. Men jag måste ha en större fugge för att få ut lite mer på toppen, nu blev det bara 62 hästar på slangen på topp vid 7.000rpm och den varvar ju ytterligare 2.000rpm som kan utnyttjas med t.ex. en 41-42mm fugge. Bör kunna landa på 65-67bhp.

Värt pengarna ? Nja... Men jävligt kul! Hållbarheten är väl en annan fråga :brinnerup

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag fattar verkligen inte... 42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär
57,3 häst? Eller är jag helt ute och cyklar?

- Johan

TomK skrev:
Det finns redan upplagt någonstans. Här är dock direktlänk: http://irt.slu.se/tomk/mc/pics/dyno_658_MikuniTM40.jpg Förekurvan är efter avstrypning och med helsystem på, så inte helt original det heller. Men jag måste ha en större fugge för att få ut lite mer på toppen, nu blev det bara 62 hästar på slangen på topp vid 7.000rpm och den varvar ju ytterligare 2.000rpm som kan utnyttjas med t.ex. en 41-42mm fugge. Bör kunna landa på 65-67bhp.

Värt pengarna ? Nja... Men jävligt kul! Hållbarheten är väl en annan fråga :brinnerup

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
mr_rockster skrev:
Jag fattar verkligen inte... 42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär
57,3 häst? Eller är jag helt ute och cyklar?

- Johan

Kurvan forstätter ju att stiga. kW talet som står i diagrammet talar ju bara om effekten vid vridtoppen

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Barrett skrev:
Kurvan forstätter ju att stiga. kW talet som står i diagrammet talar ju bara om effekten vid vridtoppen
Just det :fakta
mr_retardster får det nog bli i fortsättningen, hehe :arsele :)

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
[Tack för tipsen!!

Har hittat en del gött... Undrar dock vad SAS:en är för nått?? Har inte hittat det... Och även vad "kamen" gör och vad en vassare sådan kostar??

Ursäkta en novis.... :)

Glad.I.Gas

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Supermoto skrev:
Just det :fakta
mr_retardster får det nog bli i fortsättningen, hehe :arsele :)
Fast "42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär 57,3 häst?" iallafall ;).. var nog trött när jag skrev det där, kollade en gång till och det var ju rätt solklart ;)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mr_rockster skrev:
Fast "42,1 Kw står det väl? Är inte det ungefär 57,3 häst?" iallafall ;).. var nog trött när jag skrev det där, kollade en gång till och det var ju rätt solklart ;)
Ska man vara snäll (sällan men ok då) så har du ju faktiskt rätt i det du skriver. 42kw ÄR ungefär 57hk men fokus hade ju hamnat lite snett, hehe. :pannkyss

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept