Hotta upp min Honda CBR 125R

Volume

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Honda Cbr 125r 07
БОБАН;3817635 skrev:
Kanske för att en moppe är en 2-takt pucko...

Och det är 200 gånger roligare.

Om du ska köra hoj för att vara ekonomisk så tänker du fel.

Mm jag frågade inte om moppar var 2 taktare det vet ju alla men du kanske missade det :tummenupp och en sak till en om en 125cc är över 15 hp räknas det inte som en mellan eller har jag fel? isåfall kan man ju lika gära köpa en större 4 taktare och ha 400ggr roligare.

Jag kör inte hoj för att vara ekonimisk jag är bara 16, pengar växer inte på träd då var min lilla 4-taktare ett bra val dessutom får man inte glömma bensin kostnaden:arsele

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Mm jag frågade inte om moppar var 2 taktare men du kanske missade det :tummenupp

Det var nog du som missuppfattade det hela!

och en sak till en om en 125cc är över 15 hp räknas det inte som en mellan eller har jag fel? isåfall kan man ju lika gära köpa en större 4 taktare och ha 400ggr roligare.

En motorcykel som är på 125 cc och 11 kw på pappret får du köra på ditt A1-kort. En motorcykel som är större än 125cc och har mer än 11 kw på pappret får du inte köra på ditt A1-kort. Kör du en motorcykel som är registrerad som 125 cc och 11 kw, men har mer effekt i verkligheten, så har du större chans att klara dig från att åka fast för olovlig körning än om du hade kört en motorcykel som är registrerad som tyngre än 125 cc och 11 kw:7peta

Hoppas jag var tydlig nog:tomten

Volume

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Honda Cbr 125r 07
svar

kolla på ett antal 500cc 2-takt så kommer du nog respektera 2-takt mer :rolleyes:
och sen vad menar du med att det "kostar 100 ggr mer om du ska ha nåt bra" :va jag gav 13k för min RGF, den har över 30 hk och gör över 160 :tummenupp
billigt och bra

Jo jag har inte sagt att jag inte respekterar 2 taktare
och om man vill ha nått nytt/bra så är dom faktist dyrare inte 100ggr dock, det är en överdrift...:yoparty

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Mm jag frågade inte om moppar var 2 taktare det vet ju alla men du kanske missade det :tummenupp och en sak till en om en 125cc är över 15 hp räknas det inte som en mellan eller har jag fel? isåfall kan man ju lika gära köpa en större 4 taktare och ha 400ggr roligare.
Jag kör inte hoj för att vara ekonimisk jag är bara 16, pengar växer inte på träd då var min lilla 4-taktare ett bra val dessutom får man inte glömma bensin kostnaden:arsele

har du ens en gång kört en 2 takts 125cc(ostrypt)??:va

de så sjukt mkt roligare än att sitta och fisa rundor på en sunkig jävla 4 taktare...

visst låter en 2 taktare som en moppe, men de ser rätt så kul ut när man ser en cbr 125 komma puttrandes, låter som om den går som f*n men i själva verkert går den mer som en moppe:D:huvet

de kostar att ha kul, man lever ju bara en gång:rolleyes:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
En 2t med ett riktigt avgassytem låter inte som en moppe, den låter racing:D :yoparty

En 4t 125 låter däremot som en moppe, hör ju knappst skillnad på en 125 3t eller en kina moppe.

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Har du kollat efter CDI boxar?

Det är ju ingen mening och bara trycka dit större kolv o cylinder om du inte har bytt cdi boxen med.

Volume

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Honda Cbr 125r 07
svar

har du ens en gång kört en 2 takts 125cc(ostrypt)??:va

de så sjukt mkt roligare än att sitta och fisa rundor på en sunkig jävla 4 taktare...

visst låter en 2 taktare som en moppe, men de ser rätt så kul ut när man ser en cbr 125 komma puttrandes, låter som om den går som f*n men i själva verkert går den mer som en moppe:D:huvet

de kostar att ha kul, man lever ju bara en gång:rolleyes:

Jo jag förstår dig men jag har tänkt att skaffa större cycklar i framtiden så jag ska köra lite lagligt iaf.
Som sagt man lever ju bara en gång:yoparty

En 2t med ett riktigt avgassytem låter inte som en moppe, den låter racing:D :yoparty

En 4t 125 låter däremot som en moppe, hör ju knappst skillnad på en 125 3t eller en kina moppe.

En 2t med ett riktigt avgassytem låter inte som ''racing'' det låter mer som en hårtork som gått sönder

4 takt 125cc är väldigt ljuddämpade orginal men om du får på ett fint avgassystem så ska du allt se att den inte låter som en kina moppe:tungan

Last edited:

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
det var ett jävla tjat om ljudet på hojen, det är väll hur den går som är huvudsaken? och då går 2-takt minst 2 gånger bättre ;)

och jo, en 2-takt med rejält avgassystem låter racing ;)

Cruzz

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Honda NSR -91

3t ftw!

EDIT: Jag märkte inte ord.. men jag antar att du menade 2t, 3t går inte på en 125 =( Går inge jämnt

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Finns en som trimmat CBR 125 tidigare. För 10k fick han typ 5 hästar. Han hade vassare kam, större ventiler, större cylinder, helsystem.

Inte 100 på något av ovanstående

that's me :)
effekt och vrid-ökning på ca 35%

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...