Eller varför inte högre, så lär man sig ordentligt. Lite farligare kanske men..![]()
Högt är bra
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Eller varför inte högre, så lär man sig ordentligt. Lite farligare kanske men..![]()
varför ska man koppla?
Massvis med bra tipps redan.
Men varför Raka armar? är det för att man ska sitta så långt bak som möjligt?
Tkr det bara ser mongo ut då.
En kompis till mig körde en gammal gsxr 1100, tror det var en -96. En lång wheelie på ett högt varv resulterade i motorhaveri. Suzuki-verkstaden kom fram till "otillräcklig smörjning vid körning på bakhjulet". Är det nån annan som upplevt detta problemet?
Jag rasade kammen på min XR600 pga det.. Längsta bakhjulsrepan jag nånsin kört, tror det var nästan en mil. Låg på mellanregistret och körde.
Tydligen ganska vanligt problem på XR, men håller man koll på oljenivån så ska det inte vara någon fara. Helt fullt på stickan ska det vara om man ska åka bakhjul. Annars tappar man oljetryck, och det är ju mindre kul. Men sen vet jag inte hur det är på andra maskiner, vissa kanske är bättre andra sämre.
Masonit: Crossväxlingar ska inte vara någon fara bara man gör det rätt och försiktigt. Roller är ju amatör på hög nivå.
Fast jag har aldrig testat med koppling, tycker det känns helt fel. Får testa någon gång.
När du gör så långa wheelisar använder du bakbromsen då eller använder du bara gasen? Sen när du väl är där uppe vilken teknik använder du för att svänga?
Angående crossväxla på slangen så sliter det kanske inte så mycket när man väl bemästrar tekniken men det är ju just under upplärningsstadiet som det sliter hårt..Därför bättre att lära sig använda kopplingen. Det svåra med att använda kopplingen är att man måste ligga väldigt när man växlar för annars tappar man för mycket höjd pga att det tar längre tid att växla med kopplingen.
\Masonit
There is more then one way to do it...
På Ninjan så blir det bara powerwheelies... den har säkert gått 100m på bakhjulet totalt sedan jag köpte den, för 1500 mil sedan
Motarden är nog uppe i samma längd snart på 200 mil ... Målet är o åka hela den 8km långa rakan härutanför![]()
Så, hur gör man när man ska koppla upp den då?
Är det nån annan som upplevt detta problemet?
Ett tips som jag fick som jag hjälpt mig mycket var att så länge man ser över styret (sittandes) så stegrar man inte över. Nu är det bara övning och mer övning kvar.
Verkar inte lyckas så bra med det hära.
Försöker gasa upp den, men går inge vidare.
Så, hur gör man när man ska koppla upp den då?
De beror väl på hur lång man är så man kan ju inte lita sig blint på de där, men det lät vettigt!![]()
Verkar inte lyckas så bra med det hära.
Försöker gasa upp den, men går inge vidare.
Så, hur gör man när man ska koppla upp den då?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |