HP w2228h piper...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är en helt ny 22" HP w2228h.

När monitorn är avständ, så börjar den tjuta och pipa rätt högt. Drar man ur VGA-kabeln (använder VGA, även fast den är HDMI bla blah) så gör det ingen skillnad. Dock USB-kabeln som går till USB-interfacet på sidan av monitorn gör att pipet ändrar ton. Men försvinner inte.

Så det är aningen irriterande att när datorn är avständ, så står monitorn och tjuter. Är det något som är felkopplat, trasigt... eller är den här modellen så här?

Någon annan med HP modell större som oxå har problem med att monitorn piper och har sig?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jag hade en monitor som "pep" förut, det försvann när jag bankade lite på den :D

ring HP-supporten
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det finns väl en meny på skärmen med inställningar, där bör det finnas nåt o stänga av.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Skickade faktiskt imorse en påminnelse, då jag först fick svar på support som sa att det där inte är bra och att så ska det inte vara. Därefter fick jag inget svar på mitt nästkommande email.

Det är skitirriterande. Jag kan inte sitta i samma rum och läsa en tidning, blir tokirriterande med detta pipande från monitorns kretsar.

Fick just svar att skärmen ska bytas ut. Men att de behöver få in nya monitorer på rätt ställe, så jag inte får samma problem igen.

Vad bra :) även fast det dröjer
 
Last edited:

PhMan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000
Låter bra!
Ringde själv till HP supporten i fredags och pratade med en kille där. Han sa, vänd dig till återförsäljaren i första steg och se om de går med på att byta ut skärmen. Han visste vad det var för fel. Nån liten komponent som är dålig och tjuter. Om återförsäljaren inte vill byta ut skärmen skulle jag ringa tillbaks och de ska fixa detta. Eller, skicka en "ny" skärm till mig. Det nya är egentligen inget nytt. Det är gamla returskärmar som är fixade och testade och skickas ut igen...??? Fattar ingenting! Hur kan de ha sån support?
Så gör vi på HP fick jag till svar!
Ska höra med Webhallen där jag köpte skärmen! De kanske kan byta ut den utan tjafs!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Låter bra!
Ringde själv till HP supporten i fredags och pratade med en kille där. Han sa, vänd dig till återförsäljaren i första steg och se om de går med på att byta ut skärmen. Han visste vad det var för fel. Nån liten komponent som är dålig och tjuter. Om återförsäljaren inte vill byta ut skärmen skulle jag ringa tillbaks och de ska fixa detta. Eller, skicka en "ny" skärm till mig. Det nya är egentligen inget nytt. Det är gamla returskärmar som är fixade och testade och skickas ut igen...??? Fattar ingenting! Hur kan de ha sån support?
Så gör vi på HP fick jag till svar!
Ska höra med Webhallen där jag köpte skärmen! De kanske kan byta ut den utan tjafs!

Det är väldigt ovanligt med reservdelar som inte är repade...
I princip alla Dell prylar är rep... Även de som byts ut som enheter..
Printers (ryyyys) t.ex...
 

PhMan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000
Det är väldigt ovanligt med reservdelar som inte är repade...
I princip alla Dell prylar är rep... Även de som byts ut som enheter..
Printers (ryyyys) t.ex...


Precis! Vill inte chansa och få en repad skärm tillbaks och i värsta fall en med döda pixlar. HP har ju inte 100% pixelgaranti. En död pixel kanske anses okey. Min skärm har inte döda pixlar. Men hur i helvete kan de jobba så?
De borde väl åtmistone fixa min skärm och skicka tillbaks. De vill ju ge mig en "ny" och fixa min gamla och ge den vidare till någon annan.
Han sa att fabrikstestade skärmar oftast är bättre än vanliga eftersom de testas mer (vilket kanske är sant) men ändå. Känns fel att jobba så känner jag!

Det är väldigt ovanligt med reservdelar som inte är repade...
I princip alla Dell prylar är rep... Även de som byts ut som enheter..
Printers (ryyyys) t.ex...


Tror jag läste din post lite för snabbt. Repade och repade! :) Lät att bli lurad! Men det där med pixelfel skulle väl kunna inträffa.. eller?
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Cash is king...
Det är billigare att skicka ut repade prylar, framförallt eftersom HP in pröjsar för det... Dom har också garanti, från sin leverantör...
Jag skulle gå tillbaka till Webhallen och höra med dom, risken är att dom hänvisar till HP... Dock ha HP killen rätt.. Fabriksrepade saker är väldigt sällan trasiga och du kan garanterat inte se skillnad... Det är bara känslan...
Tvivlar på att dom skulle skicka ut en skärm med pixelfel dock, dålig kundvård att göra så.
 

PhMan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000
Ja, får höra med Webhallen till att börja med. De kanske löser det utan att man behöver blanda in HP.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top