HTC Touch Diamond

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Har precis införskaffat mig denna mobil. Fräck liten sak som dock är ganska avancerad så jag kommer antagligen aldrig lyckas nyttja den till dess fulla kapacitet..:crash
Någon mer här som köpt denna å känner till roliga prg och dylikt man kan lägga in på den?
Skulle tex vilja lägga in vlc player om det går..
Har tagit hem TomTom gps men inte installerat ännu men jag kan skriva resultatet här sen..
Men kom gärna med synpunkter och prg förslag å dylikt!

Mvh Canidae
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Bra initiativ att starta tråd! Är också nyfiken om någon har några roliga tips.
Jag har också en Touch Diamond och håller med om att den är ganska kompicerad. Att försöka få fram rätt nummer i telefonboken på fyllan är inte det lättaste! :näsblod



Du har en zx9r och en touch diamond precis som jag..
Är vi soulmates nu? :rolleyes:
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
eeh, det här känns skumt. Jag har också en ZX9R och en HTC Diamond :rolleyes:

Jag funderade på att lägga in vlc jag med, men sen kom jag på att man kan konvertera om filerna till wmv istället och spela upp dom i media player i HTC:n.
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Bra initiativ att starta tråd! Är också nyfiken om någon har några roliga tips.
Jag har också en Touch Diamond och håller med om att den är ganska kompicerad. Att försöka få fram rätt nummer i telefonboken på fyllan är inte det lättaste! :näsblod



Du har en zx9r och en touch diamond precis som jag..
Är vi soulmates nu? :rolleyes:

Ja, det är vi:)

Den är kanske inte den bästa "ta upp å ring önskat nr på 3 sec" telefonen... Men ist finns det ju så jävla mycket annat som är roligt.. men jag vill inte ens tänka på att behöva andvända den på fyllan.:gnissla
Har du 3 abb med 7.2mb bredband på den?

eeh, det här känns skumt. Jag har också en ZX9R och en HTC Diamond :rolleyes:

Jag funderade på att lägga in vlc jag med, men sen kom jag på att man kan konvertera om filerna till wmv istället och spela upp dom i media player i HTC:n.

Hahahaha! Ja, antagligen finns det ett gäng mäniskor där ute som helt enkelt hittar rätt...:tummenupp
Vilket prg andvänder du för att kovertera?
I praktiken ska man väl kunna gå in på piratebay å tanka hem film/musik på mobilen utan svårigheter.. eller? Hur gör man med ev virus isf??
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hahahaha! Ja, antagligen finns det ett gäng mäniskor där ute som helt enkelt hittar rätt...:tummenupp
Vilket prg andvänder du för att kovertera?
I praktiken ska man väl kunna gå in på piratebay å tanka hem film/musik på mobilen utan svårigheter.. eller? Hur gör man med ev virus isf??

Haha, precis ;)
Jag kör AVS Video Converter, tankade ett paket så jag fick med massa andra konverteringsprogram också. Men "Alive" är ett smidigare program. Då kan du högerklicka på filen, välja konvertera och sen kommer det upp en meny vilket format du vill konvertera till. Skitsmidigt.

Du måste väl ha typ uTorrent eller nåt liknande installerat först. Men sen är det väl bara att tanka.
Men jag tkr det är lättare att tanka på datorn, då kan ju NOD söka igenom filerna också.
:)
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Haha, precis ;)
Jag kör AVS Video Converter, tankade ett paket så jag fick med massa andra konverteringsprogram också. Men "Alive" är ett smidigare program. Då kan du högerklicka på filen, välja konvertera och sen kommer det upp en meny vilket format du vill konvertera till. Skitsmidigt.

Du måste väl ha typ uTorrent eller nåt liknande installerat först. Men sen är det väl bara att tanka.
Men jag tkr det är lättare att tanka på datorn, då kan ju NOD söka igenom filerna också.
:)

Jag får plocka hem Alive då.. :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
vad har ni för abb. till era diamanter?

Funderar på att skaffa en egen svart klump men vill oxå kunna ha fri trafik. Blir det dyrt som bara den?
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Skippa media player och ta hem TCPMP (The Core Pocket Media Player) istället. Mycket bättre! På min X500 med WM6.1 har jag sedan valt "raw framebuffer" i inställningarna och jag kan säga att den visar upp filmer perfekt!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag har en repig & kantstött gammal SonyEricsson, modell okänd....den har en helt KASS kamera som jag andå aldrig använt.
Men det fina med den är...det går att RINGA med den :tummenupp ...en fantastisk funktion!
Går det att ringa med alla dessa gpsbluetoothdigitalkamerakaffekokarsuperduper X20000 mobiler?
Så jävla skönt att ha mognat tillräckligt mkt att man inte behöver ha det senaste hela tiden, det verkar extremt jobbigt att hänga med....:rolleyes:
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Jag har en repig & kantstött gammal SonyEricsson, modell okänd....den har en helt KASS kamera som jag andå aldrig använt.
Men det fina med den är...det går att RINGA med den :tummenupp ...en fantastisk funktion!
Går det att ringa med alla dessa gpsbluetoothdigitalkamerakaffekokarsuperduper X20000 mobiler?
Så jävla skönt att ha mognat tillräckligt mkt att man inte behöver ha det senaste hela tiden, det verkar extremt jobbigt att hänga med....:rolleyes:

Har man en HTC Diamond så får man ligga. :fakta

Nä men jag skulle förnya mitt abonemang hos 3 och då erbjöd dom mig denna mobil för 20 kronor extra i månaden och då tänkte jag att det kan va kul.
Är inte heller någon som alltid ska ha det nyaste men nu blev det så.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag köpte en beg P3600 för nåra veckor sen, men återgick till min gamla nokia som jag inte ens vet vad den heter längre. Utan kamera. ;)

Men jag hade ett rogram som hetet GPS performerance. Mäter 0-100km/h, 0-402m, du kan lägga in banor o ta varvtider. Roligt litet program. Onödigt, men roligt. :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har inte kollat mycket på denna lur innan, men kikade lite nu när den här tråden kom upp. Hittade lite videos och grejjer på tuben.

Verkar ju vara en jevla ball lur det där, men OJ vad jobbigt det verkar vara att faktiskt få någonting uträttat med den där. Det verkar som att man får kladda en hel del på skärmen innan man kommer dit man vill? Eller?

[YOUTUBE-ID]6mycg3EL2us&hl=en&fs=1[/YOUTUBE-ID]
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Jag köpte en beg P3600 för nåra veckor sen, men återgick till min gamla nokia som jag inte ens vet vad den heter längre. Utan kamera. ;)

Men jag hade ett rogram som hetet GPS performerance. Mäter 0-100km/h, 0-402m, du kan lägga in banor o ta varvtider. Roligt litet program. Onödigt, men roligt. :)

Är det något som låg i telefonen eller det går att hitta det on da big web?
 

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Hade varit intressant om någon som har iPhone kan med omdöme jämföra dessa telefoner, olika men lika på flera sätt.

Applevägrare och liknande kommentarer är ovidkommande i sammanhanget
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fanns via google, "gps performerance", finns med crack.
 

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Oslo
Hoj
Letar!
Får en Diamond eller Touch Pro nästa vecka.. Det jag tycker suger mest av allt är att det inte går att byta språk på WM-telefoner med touchskärm. Iallafall inte utan att hacka dem på nåt sätt.. Sen att det är svårt att skicka fyllemess ser jag mest som positivt :tuttar

Finns ny rom till Diamond nu, de som har den bör tanka ner snarast.. Telefonen ska tydligen bli en hel del snabbare..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top