HTC Touch Diamond

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag hade min i ungefär tre veckor innan jag ruttnade.

Det jag upplevde som riktigt dåligt var när man blev uppringd. Det gick ungefär 2½ signal i uppringarens öra innan min telefon började ge ljud och ljus ifrån sig :huvet Sen ska man gräva fram den också och hinna svara innan uppringaren lägger på...
Detta är ett känt problem också, så det var inte bara min telefon som var så.

I övrigt så är det en rätt trevlig telefon iaf :tummenupp Måste dock laddas varje dag om man använder den litegrann...
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Supernöjd med min Touch pro. Diamanten är oduglig. Bara touch skärm dom det är på diamanten är i mitt tycke skräp. Tar ju en evighet att få iväg ett mail eller sms.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Supernöjd med min Touch pro. Diamanten är oduglig. Bara touch skärm dom det är på diamanten är i mitt tycke skräp. Tar ju en evighet att få iväg ett mail eller sms.
Jag är tokigt nära att köpa just en Touch Pro, det där var kul info.

Har googlat rätt hårt och tycker mig inte hittat några allvarligare buggar eller saker som folk lackar på. Du skriver att du är supernöjd, inget att klaga på alls?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jag är tokigt nära att köpa just en Touch Pro, det där var kul info.

Har googlat rätt hårt och tycker mig inte hittat några allvarligare buggar eller saker som folk lackar på. Du skriver att du är supernöjd, inget att klaga på alls?

Haft min i strax över en vecka. Kör TomTom7. Funkar kanon. Som vanligt lite trögt att starta upp GPS. Verkar lite varierande allt från 1-3min trots snabb gps aktiverat.

Bättre batteri än min TytnII. Men visst pillar man med allt och pratar en massa suger det batteri så klart.

Touch flow 3D är lite annorlunda men trevligt. Går ju att stänga av också. Första sidan saknar lite kalenderuppgifter. Ser bara en post nu. Måste stänga av touch 3dn om jag vill se fler uppgifter på första sidan och det är synd. Kanske går att mecka till.

Supernöjd. :yoparty
Kom med frågor om du undrar nått.

Minhembio har en bra touch pro tråd med massa tips och trix.
 
Last edited:

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Jag kör även touch Pro och är väl sådär nöjd. Som arbetsredskap är den inte speciellt mycket bättre än min Nokia E71 (Jag måste ha mail på telefonen). Den är tjock, lite tung och plastig och otroligt trött trots att jag inte installerat något mer än tcpmp utöver standardkonf. Man trycker på en knapp, händer inget, trycker igen, händer inget och sen så fattar den och då kanske man har råkat trycka på ytterligare en knapp.

Att skriva på fungerar den utmärkt om man stänger av alla autokorrekt-funktioner och T9, som hela tiden ändrar om det man försöker skriva, vilket är skitjobbigt!

Största problemet är väl just att den kör Windows mobile 6 vilket är jäkligt segt och inte speciellt användarvänligt med touchskärm om man inte har en pekpenna.

Batteritiden suger som några andra nämnt och behövs laddas en gång om dagen. Håller väl två dagar om man inte använder den och har skärmen avstängd.

I övrigt är den bra till att fungera som modem, kolla på film genom tv out! och att skriva mail och sms på. Annars är den mest jobbig och att på ett enkelt sätt ringa till någon finns inte mer än de snabbkontakter man kan lägga upp.

Jag hoppas att wm7 löser dessa problem och blir lite bättre.


Om vi nu ska jämföra med Iphone 3G som jag också har möjlighet att använda så är det spontana intrycket bättre. Den är snyggare, något stor (men med stor skärm) och är jäkligt snabb och har ett väldigt bra och enkelt gränssnitt. Touch skärmen är kanon och man trycker sällan fel, även med tjocka fingrar.

Den har lite sköna features och den fungerar bra som telefon. Dock lite jobbig att skriva sms och mail på. Integrationen med Ipod fungerar även bra.

Om jag skulle välja så skulle jag nog ta en iPhone.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har inte någon än men förhoppningsvis blir det änding på det.
Men e de bara jag som inte gillar att man inte kan sätta i extra minne på den vanliga utan måste ha pro för det, och då får man en massa knappar man som jag iallafall inte vill ha..

Ni som skriver att man måste ladda den stup i kvarten.. hur använder ni den?
dvs surfar mycket ringer mycket eller bara har den i ficak o kanske pratar 5 min om dagen?
 

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Ort
046
Hoj
1800
Jag laddar min var 3dje natt ungefär.
Pro-modellen gick bort för mig pga storleken. Jag tycker en telefon ska vara bekväm att ha i fickan. Räcker med en bula framtill på jeansen...
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag laddar min var 3dje natt ungefär.
Pro-modellen gick bort för mig pga storleken. Jag tycker en telefon ska vara bekväm att ha i fickan. Räcker med en bula framtill på jeansen...

Ja men vi som går runt med en tegelsten för att få det o se ut som någon så är juh pro bättre:näsblod :näsblod
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
Någon annan som har problemet att volym knapparna på Touch Pro inte låser sig när du kör på knapplåset?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Nån som har koll¨på om man kan lyssna på musig i blåtandsheadset?

dvs A2p eller va de heter..
 

downtownoslo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Oslo
Hoj
Letar!
Nån som har koll¨på om man kan lyssna på musig i blåtandsheadset?

dvs A2p eller va de heter..

Touch Diamond:
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP
Touch Pro:
Bluetooth Yes, v2.0 with A2DP

Nu har jag fått min Diamond.. Slängt in TomTom 7 med fartkameravarnare osv. Trivs jävligt bra med den... Skriver inte så mycket sms, ringer helst - men de få gångerna jag gør det funkar det bra. Tar bara ett tag att vänja sig till att använda de fysiska knapparna som finns till att skifta mellan korta ord eller f.eks symboler med T9 istället før att førsøka trycka på touchskärmen och missa. :D
Batteritid ~ 2 dagar med lite lek och ganska mycket snack.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top