Hundhund - Vad heter rasen?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tristan skrev:
De bilder jag hittade på schabradorer har labbens ansikte och öron, dvs slokande öron.

Aha, är det så de ser ut. Den jag tänkte på är mer svart (efter labben) och har lite kraftigare nos än schäfern men annars påminner den om schäfern i nyllet. Då är det en annan korsning jag tänker på.

Scilla

Ex-böna
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
VTR1000F 03
Det finns om det är sju eller åtta raser (kommer inte riktigt ihåg) som har mest genetiska likheter med vargen. Basenji och sibirian husky är iaf två av dom och ingen av dom skäller. Basenjin joddlar! Det är dessutom den hund som man kan spåra längst bak i tiden.

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Det är säkert en Terverns eller hur det stavas, fast visst ja, den var ju helsvart sa du.....Ja, det bara måste vara en form av chabrador som ev. oxå har lite collie i sej oxå....Men säkrast en chabrador.
Annars så kan jag inte hålla med dej om att det är hundarnas hund..jag tycker att det är nån som e större.
Min hund-hund är en Berner Sennen hund, snacka om Karo.
Hunden nr 1 just nu för mej är min Golden retriver Simbo, han blir 10 år på torsdag....Hat bra alla, / Nettan

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Hoj
Tl1000s
Dee_cati skrev:
Aha, är det så de ser ut. Den jag tänkte på är mer svart (efter labben) och har lite kraftigare nos än schäfern men annars påminner den om schäfern i nyllet. Då är det en annan korsning jag tänker på.

Min Schabrador har storleken av en schäfer, men kroppen av en labb.
Samt schäferns färger å öron.

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Nettan skrev:
Det är säkert en Terverns eller hur det stavas, fast visst ja, den var ju helsvart sa du.....Ja, det bara måste vara en form av chabrador som ev. oxå har lite collie i sej oxå....Men säkrast en chabrador.
Annars så kan jag inte hålla med dej om att det är hundarnas hund..jag tycker att det är nån som e större.
Min hund-hund är en Berner Sennen hund, snacka om Karo.
Hunden nr 1 just nu för mej är min Golden retriver Simbo, han blir 10 år på torsdag....Hat bra alla, / Nettan

Det är inte många schabradorer som blivit svarta med ståndöron, projektet med att försöka avla fram just schabradorer lades ner på grund av den genetiska mångfalden. Man fick helt enkelt inte fram ett rastypiskt utseende på dem och knappt en enda var svart med ståndöron som sagt var.

Om det nu är flera stycken som han har sett är det knappast en sådan blandning, jag har svårt att tro att det är en blandning överhuvudtaget.

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
lånar lite i tråden här när det väl snackas hund , var o kollade på en vovvsing idag blev helfrälst i den ena utav valparna och tyvärr så vara den redan
tingad jag sa att jag kunde betala mer än dom andra bara för att få den
men jag fick inget riktigt svar hehe , dom har inte ens sett hunden förutom
på en bild dom som ska ha den valpen. Är det nån här som kan komma med
ett bra förslag så jag kan få chansen att få köpa hunden :tungan

Mcbrud

Guest
floodi skrev:
lånar lite i tråden här när det väl snackas hund , var o kollade på en vovvsing idag blev helfrälst i den ena utav valparna och tyvärr så vara den redan
tingad jag sa att jag kunde betala mer än dom andra bara för att få den
men jag fick inget riktigt svar hehe , dom har inte ens sett hunden förutom
på en bild dom som ska ha den valpen. Är det nån här som kan komma med
ett bra förslag så jag kan få chansen att få köpa hunden :tungan

Ha ständig kontakt med uppfödaren och tjata. Ge MYCKET mer pengar än de andra och bevisa att du kan ge valpen ett bättre hem än de som tingat den. Tyvärr så är det väldigt svårt att få en valp som redan är tingad. Var några som ville ha våran Luna när vi tingat henne fem veckor tidigare, men våran uppfödare var bra nog så klok att hon inte gick på det. De tog en annan valp och nu visade det sig att valpen blivit misshandlad och de hade gjort sig av med den efter några veckor.

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Kan det vara denna lilla voffsing, som jag själv korsat fram.....

Bifogat

• fictie.jpg
    fictie.jpg
    71.2 KB · Visningar: 64
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar