Hundvalp 50% chans att överleva.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Typ det benet(?) som han har i munnen på bilden.
(det kanske inte var ett ben ändå, när du säger att han bara har fått hundfoder? men det ser ut som ett "ben")

Hoppas att han klarar sig :tummenupp
Är sugen på en till vovve här hemma snart, våran tik är över 5 år nu, dags för föryngring i flocken kanske :tummenupp

Om det är en sån där tandgrej eller ngt annat som han kan få i sig så kan det vara bra att avstå från att ge honom liknande tills han har fått växa till sig lite, bättre att ge honom ett i svinhud som han inte kan käka upp men ändå kan klia gaddarna på.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
är inte det en såndär tandgrej som dom gjorde reklam för på TV?

tror inte dom äter den, bara tuggar på

Tittar knappt på tv nuförtiden, Sporthoj.com tar upp all ledig tid :tummenupp
Men det kan nog vara något sånt också :tummenupp

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Typ det benet(?) som han har i munnen på bilden.
(det kanske inte var ett ben ändå, när du säger att han bara har fått hundfoder? men det ser ut som ett "ben")

Hoppas att han klarar sig :tummenupp
Är sugen på en till vovve här hemma snart, våran tik är över 5 år nu, dags för föryngring i flocken kanske :tummenupp

Var till vetrinären i morse, han fick lite mera vatten insprutat i nackskinnet men annars verkar allt ok. Han vill äta hela tiden och det är bara positivt men vi får bara mata han lite en gång varannan timme. Fick tabletter för tarmarna också som han ska ta i någon vecka.
Ang hundbenet,, han är fär liten för att tugga på det och bär bara omkring det.. Detta är inte orsakat av något han har fått i sig utan stress... Återbesök imorgon igen till vetrinären..

Om det är en sån där tandgrej eller ngt annat som han kan få i sig så kan det vara bra att avstå från att ge honom liknande tills han har fått växa till sig lite, bättre att ge honom ett i svinhud som han inte kan käka upp men ändå kan klia gaddarna på.

Han har ett "tuggdjur" som han tuggar på.. He he ett svinöra är ju större än honom :)

Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Torsk..vit fisk överhuvudtaget får tarmfloran att funka. Har själv en liten kille som har problem med magen o efter torsk i 2 dagar så är allt ok igen. Sen ger jag honom vetrinärfoder (i/d) kostar lite men det är värt det för nu har magen hållt sig i styr i ett par månader.
Risavkok fungerar oxå dv.s koka ris i mkt vatten o ge lille man ett par matskedar.

när magen börjar fungera ge både ris o fisk ihop.. Ja valpar kan oxå äta denna diet i ett par dagar för att klila magen ska må bra..

BTW han va ju gryyymt söt.

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Brutus lever och mår bra :)
Varit till vetrinären ett par gånger denna vecka bara för att kolla upp så allt är ok,

Nu är han jobbigare än någonsin :) men det är bara bra.
Felet var stess... Han har antagligen blivit flyttat ett antal gånger efter det han föddes så han lilla mage sade stopp.

Han har varit lite smålös i magen sedan jag fick honom sedan blev det bara värre.
Det började med diarrè och då provade jag med kokt kyckling ris osv. Så en morgon när jag vaknade upp var det vatten och blod på golvet och då var det bara att åka in med honom. Efter det han var till vetrinären låg han stilla i ett dygn.. Han rörde sig inte ur fläcken,, Men sakta och säkert blev han bättre. Matade han men en halvtesked med någon specialmat varannan timme de första två dygnen. Var till vetrinärer för att få i han lite extra vätska men sedan började han äta mera och mera..

Men nu är han ok,, skiter och äter som aldrig förr...
Ska fixa lite bilder på "besten" på måndag..

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Härligt :tummenupp

Blev riktigt tagen när jag läste och såg bilderna.

stackarn, att dom lixom kan bli så stressad.
Konstiga mekanismer det där med stress.

Gärna bilder på den lille busen :)

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Kul att det verkar lösa sig aa fler blider hadde ju varit nice =P
Jäkligt söt vovve det där

Brutus lever och mår bra :)
Varit till vetrinären ett par gånger denna vecka bara för att kolla upp så allt är ok,

Nu är han jobbigare än någonsin :) men det är bara bra.
Felet var stess... Han har antagligen blivit flyttat ett antal gånger efter det han föddes så han lilla mage sade stopp.

Han har varit lite smålös i magen sedan jag fick honom sedan blev det bara värre.
Det började med diarrè och då provade jag med kokt kyckling ris osv. Så en morgon när jag vaknade upp var det vatten och blod på golvet och då var det bara att åka in med honom. Efter det han var till vetrinären låg han stilla i ett dygn.. Han rörde sig inte ur fläcken,, Men sakta och säkert blev han bättre. Matade han men en halvtesked med någon specialmat varannan timme de första två dygnen. Var till vetrinärer för att få i han lite extra vätska men sedan började han äta mera och mera..

Men nu är han ok,, skiter och äter som aldrig förr...
Ska fixa lite bilder på "besten" på måndag..

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Får man, litet nyfiket, fråga varför ni köpte en blandras?

Klart man fråga...
Vi hade bestämt att vi skulle ha en liten hund, även fast jag alltid har haft större hundar. Vi har tittat på alla möjliga småhundar och tyckte inte vi kunde finna någon som passade oss.. Tjejen ville ha en Chichua först men jag tycker de är så "kantiga" eller vad man nu ska säga.
Brutus är en blandning mellan Chichua och något annat och han har lite rundare former så att säga..

Så det fanns ingen speciell anleding till att det blev en gatukorning,, bara fastnade för honom.. de kunde lika bra varit en "rashund" om vi hade hittat någon som vi ville ha.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp
Kul att höra att hundvalpen är pigg igen och verkar vara i fullfart :)
Men den är ju sååååå himla söt den valpen :)

Lycka till :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...