Huntingseason på Moppefuckon

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
MostWanted_NKPG skrev:
stackarna de enda de kan skada är väll dem själva(moppefuckona) och att dem stör allmänheten lite men det gör dem jue även när de inte sitter på moppar ffs...

Höll på att få ett moppefucko i sidan när jag gled genom stan med hojen igår.

Sedan ställer sig fanskapet bredvid vid nästföljande rödljus och tokgasar, övervägde starkt att ställa cykeln och klå upp fanskapet efter noter men lyckades behärska mig.

För min del får snuten gärna jaga dessa trafikens motsvarighet till sopråttor.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Usch för folk som kör trimmade mopeder, Fy på er!

Låt intresset rikta sig emot Fightingfilmer från Japan och DC++ det är mycket nyttigare så slipper ni lära er att skruva också.

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Pebl skrev:

Sedan ställer sig fanskapet bredvid vid nästföljande rödljus och tokgasar, övervägde starkt att ställa cykeln och klå upp fanskapet efter noter men lyckades behärska mig.

Att varva till jämte en bil med förare som skulle titulera sig "Upper Middle Class" i England för att kolla de förskräkta reaktionerna tycker jag är helt ok.

Det kanske var precis samma psykologiska sak han gjorde?

Det verkar ju visst som om han lyckades....

Edit: För mig är Moppefucko och kille/tjej som kör moped två skilda saker. Moppefucko är ett "State of Mind". Har jag fel?

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Citat: Piteå-Tidningen
Men nu har Piteåpolisen skaffat ett effektivt vapen - en 300 kubiks mc-crossare.
- Jag kör upp jämsides med mopedisten, sträcker ut armen med synlig polisbindel och beordrar att föraren ska stanna.

Hm... och när han sträcker ut armen så krossas mopeden om föraren inte stannar?
Eller kör han över dom om dom inte stannar? :näsblod
Fast den kanske bara krossar motorcyklar... :rolleyes:

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Ghost skrev:
Men nu har Piteåpolisen skaffat ett effektivt vapen - en 300 kubiks mc-crossare.
- Jag kör upp jämsides med mopedisten, sträcker ut armen med synlig polisbindel och beordrar att föraren ska stanna.

Då plockar han fram spaden ur innerficken och handgripligen får personen ifråga att stanna på kortaste möjliga tid.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Pebl skrev:

Bjöd han upp till race vid trafikljuset eller vad ? :rofl

Hängde han av dig ? :cpparty :cpparty :cpparty

För övrigt så är det så jävla rätt alltså att polisen har satt lite resurser på dom i alla fall.

Här i stan kör dom fan dom dårar, åkte till träningen idag och cykelvägen dit är ganska så kurvig och helt plötsligt i kurvan så möter jag en "#&#¤(%!¤& eu-moppe som kör om en cyklist mitt i kurvan så jag fick slänga mig av vägen för att inte krocka med idioten. Han låg säkert i 50-60km/h :kocko

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
äh ett jävla gnäll som vanligt... klart ungarna ska trimma sina prylar, annars växer dom ju inte upp till galna MC förare! :tummenupp

vet ju hur man själv va i den åldern.. :rolleyes:

tycker det är väldigt sorgligt att polisen inte har bättre för sig än att jaga mopedister/motorister i övrigt... :fatta!

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
burner skrev:
Här i stan kör dom fan dom dårar, åkte till träningen idag och cykelvägen dit är ganska så kurvig och helt plötsligt i kurvan så möter jag en "#¤GSD eu-moppe som kör om en cyklist mitt i kurvan så jag fick slänga mig av vägen för att inte krocka med idioten :kocko

Visst är det jobbigt med folk och fä som kör med hjärnan hemma på diskbänken men jag tror det är en försvinnande del mopedister om man gämför med andra medtrafikanter.

Edit: Men jag måste hålla med om att så var det ju inte alls när man själv var ung och trimmade mopeden, då var de ju så gamla och man själv så okunnig att man bara trimmade sönder skiten hela tiden ;)

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Ja vafan, klart ungarna skall trimma och fara omkring och vara fria och glada istället för att robba gamla tanter med mera, men man blir lite upprörd när en omdömeslös kille på moppe håller på att köra in i en mitt i stan så att jag närapå får blåmärken/skavsår och kraschad hoj.
Men, nära skjuter ju som sagt ingen hare.

larzan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -03 Gasgas 300 -09 Tws pro 110cc
Jag måste säga att det var ett ovanligt val av hoj dem valt (Gasgas 300). Fan man kanske skulle blivit polis och fått köra en riktig hoj och dessutom få betalt!

Om jag hade moppe där skulle jag nog sälja direkt.

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Pebl skrev:
Ja vafan, klart ungarna skall trimma och fara omkring och vara fria och glada istället för att robba gamla tanter med mera, men man blir lite upprörd när en omdömeslös kille på moppe håller på att köra in i en mitt i stan så att jag närapå får blåmärken/skavsår och kraschad hoj.
Men, nära skjuter ju som sagt ingen hare.

Tyvärr kör ju en del över sin förmåga, ska till Lelleträffen och köra på Gotland ring, hoppas inte jag gör det misstaget när hornen växer, då blir det dyrt ;)

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Kommer ihåg för ett par årsen(2000-2001) när man hade moppe blev tagen av polisen han skällde lite sa att han inte orkade göra raport osv.. Så vi gjorde en deal om vi inte gassade onödigt mycke inne i byn så fick vi trimma så mycke vi ville. :D

toxic

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Ingen
Doh! Är ju ingen sport längre för moppefuckos att trimma. Alla med de nya plastmopparna tar ju bara bort en strypning, och vips så går plastcykeln i ~90km/h. Annat var det förut när man fick byta typ allt för att få den att gå. Lite mer sport då ;)

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Ghost skrev:

Ghost.. det e farligt att tänka för mycket ;) :tungan

Btw, idag när jag va ute med hunden så saktade moppen ner när han körde förbi :tummenupp och både förare och passagerare hade hjälm :tummenupp
Gav dem ett leende när båda vände sig om för att titta på hunden/mig.

Så det finns en del bra mopedister iaf :)

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
En GasGas på 300 kubik var inte dåligt!!! :skrämd

EDIT: Äsch! Den drar jag hur lätt som helst! :rolleyes:

Last edited:

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Kan snuten lägga sina resurser på lite vettigare saker kanske!! :mad:
Svenska polisen är dyrast i världen men åstadkommer fanimej minst!
Ta fast rånare, mördare, m. fl. istället och skit i småsaker som att kolla folks däckmönster och fälla folk för att dom kör 10 km/h för fort...

EDIT: :D :rolleyes:

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag tycker synd om dom.. mer trimmade moppar vill jag ha.. vi har ju alla förmodligen börjat där.
och att en hund håller på att stryka med är väl inte värre än att folk kör som svin på vägarna där folk oxå får sätta livet till..

mer moppar åt ungarna :tummenupp

HanneZ

Guest
Hur många gånger har man hört att dt50 m.m. är konstruerad för att gå i 30 km/h och det är därför det är så farligt att trimma?

dt50 gör närmare 100 i sitt orginal utförande!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln