ok...jag har inte haft en monster förut...jag har kört mestadels Honda & Suzuki i mitt typ, 16-åriga liv som knutte...Men jag har alltid sneglat på varje Ducati som har passerat eftersom jag tycker att de "sticker ut" i mängden jämfört med de dussin-hojjar som jag har haft...Nu vill jag inte skapa en diskussion ang Ducati eller japs...där har jag redan bestämt mig. Det enda som kommer stoppa mig vore att cykeln känns rent för djävlig, men varför skulle den det när de flesta som äger dom höjer dom till skyarna!?
Det jag primärt är ute efter är körglädje...om jag hittar rätt cykel med massor av själ och känsla så är jag beredd att "plågas" lite på motorvägen...MEN, det måste ju vara realistiskt...jag har faktiskt blivit så gammal att jag är mogen att prata pension ;-)
Ang. hastigheten så ligger min nuvarande "pendlingslunk" alldeles under 140 och det är ju där jag vill kunna ligga ett tag...Sträckan som jag åker skulle i den hastigheten betyda 30 minuter i varje riktning...
Men men, jag ska testa...enda sättet att få reda på om det funkar eller ej, jag vet...men svaret på min fråga i början av trådan är alltså att andrahandsvärdet är bra på en Ducce och skulle det visa sig att det är rent åt h-vete att pendla med den så borde man alltså kunna sälja den ganska kvickt utan att bli helt rökt på pengarna...