hur är det att skjutsa på em SM?

norsbronx

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
snart...
hur går det egentligen att skjutsa på en SM, typ KTM 625,640,660?
jag planerar ett hoj köp och eftersom vi e 2 i hushållet så kommer vi nog sitta en del samtidigt på den...
tackar för alla svar!

//dave

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Det är väll bara 640 som har skjutspinnar bak och förstärkt ram om jag inte ätr helt ute och cylklar...dom andra två bör man inte skjutsa på med tanke på bakramen inte är gjord för det...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Inte då, nya 660 och 625 har stålbakram och skjutspinnar med.

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
det är jättejobbigt att köra 2st på 640n... korta sträckor kan det gå an. Häromdagen körde jag en kompis på kanske... 80kg och det kändes som regplåten hängde nere i asfalten eftersom han var tvungen att sitta så långt bak, på bakkåpan alltså eftersom att ja inte vill växla med hälen :(

Å andra sidan funkar det faktiskt riktigt bra om passageraren är lite mindre, har kört en del i häckeberga (kurviga vägar i snabbt tempo) med en kanskr 60kgs kompis och det funkade kalasbra, rygg och röv smärtan kom ungefär som vanligt efter 10-15mil :).

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blip skrev:
Inte då, nya 660 och 625 har stålbakram och skjutspinnar med.

Bildbevis tack! :fakta

norsbronx: Finns nog andra hojar som är skönare att bli skjutsade på alt i KTM familjen är Duken, annars skulle jag nog välja ett annat märke för hon kommer att tröttna på KTM sadeln!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Fel av mej. 660 har inte skjutspinnar.
625 har det dock.

http://www.ktm.se

Bör väl för all del inte vara några problem att hänga dit skutspinnar på 660 med iom. stålbakramen.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blip skrev:
Fel av mej. 660 har inte skjutspinnar.
625 har det dock.

http://www.ktm.se

Bör väl för all del inte vara några problem att hänga dit skutspinnar på 660 med iom. stålbakramen.

Mmm! :va
Kan du visa bilden på den 625 som har fotpinnar?
Vare sig SXC eller SMC vad jag kan se har INGA fotpinnar!

Motarrrd

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Motard
motardnisse skrev:
Bildbevis tack! :fakta

norsbronx: Finns nog andra hojar som är skönare att bli skjutsade på alt i KTM familjen är Duken, annars skulle jag nog välja ett annat märke för hon kommer att tröttna på KTM sadeln!

Den här 660an har skjutspinnar, är förvisso en 05a men ändå.

KTM_skjutspinnar.JPG

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Motarrrd skrev:
Den här 660an har skjutspinnar, är förvisso en 05a men ändå.

KTM_skjutspinnar.JPG

Var hittade du den bilden?

Fast fortfarande är det som står i regbeviset som gäller och undrar om verkligen 625/660-05 har blivit godkända för 1 pass?

norsbronx

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
snart...
tack för svaren,
det känns bara tråkigt att behöva välja en hoj som man egentligen kanske inte vill ha pga av att man behöver kunna skjutsa på den...
så nu har jag iaf börjat övertala henne att ta mc kortet med mig ist, så kan vi få oss en varsin ist=)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
norsbronx skrev:
tack för svaren,
det känns bara tråkigt att behöva välja en hoj som man egentligen kanske inte vill ha pga av att man behöver kunna skjutsa på den...
så nu har jag iaf börjat övertala henne att ta mc kortet med mig ist, så kan vi få oss en varsin ist=)

:tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Allmänt om att skjussa... En 50-60hk hoj på 130-150kg blir ganska mycket tröttare med två människor på än om du kör ensam. Dessutom blir fjädringen heelt knasig. (vilket för mig skulle innebära att ta med sig skruvmejsel varje gång man ska skjussa :p)

Har superduke två sitsar? Skulle nog tänka över vad jag ska använda hojjen till om jag var du, är det endast landsvägsåkning A till B så äre nog bättre med en hoj för gata. Nog för att det alltid e roligt med nya motardister! :tummenupp

PS. större chans att din tjej vågar köra hoj om hon märker hur lättkörd en motard är ;)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Motarrrd skrev:
Bilden är tagen på Beviks om jag inte minns fel!

Då är det den jag har tittat på. Jag visste att jag sett 660 med skjutspinnar. Till motardnisse, när du går på på www.ktm.se under 625 SMC finns en pdf där du kan zooma in och åtnjuta de nya skjutspinnarna.

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
En motard ska man inte skjutsa på...så enkelt är det....ska ni ut och toura eller bara fin åka...köp en landsvägshoj! Motarder ska andvändas till det dom är till för....busas med och åka skjortan av r hojjarna i stan :D

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blip skrev:
Då är det den jag har tittat på. Jag visste att jag sett 660 med skjutspinnar. Till motardnisse, när du går på på www.ktm.se under 625 SMC finns en pdf där du kan zooma in och åtnjuta de nya skjutspinnarna.

OK! men kan någon bekräfta att det står 1 pass i regbeviset eller?

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
motardnisse skrev:
OK! men kan någon bekräfta att det står 1 pass i regbeviset eller?
Även på -05:eek:rna?
För övrigt så har jag skjutsat på min motard och det är inte att rekomendera, möjligt vis att åka en mil och sedan ta en glass men inte mer.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept