Hur är det om man är straffad?

Status
Ej öppen för fler svar.

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
Sjukt dålig ursäkt som jag är total-less på att höra.
Man har ett personligt ansvar, det går inte att skylla på sitt umgänge/kollektivet/samhället, det rättfärdigar inte ens uppförande.
Så nej, jag tror inte att din polare är en jävligt schysst person.

Det är ett jäkla daltande nu för tiden.

:va Nu ursäktade inte jag honom på något sätt, jag tycker det är förjävligt vad han har gjort och det är enligt mig inte alls okej att begå brott. Då var det klartgjort! :) Jag skrev att det är synd för att han är en schysst person? På vilket sätt är det en ursäkt? :confused:
 

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
När staten ålägger dig som del i straff eller behandlingsplan från soc att du skall lämna prover så är det gratis men när du gör det för att få behålla jobb/KK etc får du betala själv.

Oddsen för att få KK tillstånd är urusla om du under de senaste åren har dömts för allvarligare brottslighet framförallt narkotikabrott alternativt att du har/har haft ett dokumenterat missbruk.

Tråkigt att höra, när det förflutna hinner ikapp en är det inte alltid kul för vissa. :/
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Alltså ung och dum har flyttat spärrarna. Ung och dum var iaf på min tid palla äpplen och dricka mäsk.

Nä, det där är bara en dålig uräskt för att inte behöva inse att personen i fråga som höll på med narkotikaklassade substanser och våld/hot mot tjänsteman är en pyramidal idiot. Ung och dum idag är la att racea lite på någon nedstängd väg eller att fråga om kaniner växer på träd (det sista har en tjej frågat på största allvar).

//En annan kille född 1996.
 

Hudik

Guest
Oddsen för att få KK tillstånd är urusla om du under de senaste åren har dömts för allvarligare brottslighet framförallt narkotikabrott alternativt att du har/har haft ett dokumenterat missbruk.

Dessutom, om man inte är myndig när brotten/domarna föll så ska socialen lämna ett utlåtande om ens lämplighet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En polare fick sitt lämp senarelagt ett par år pga småskit, så de är väldigt petiga med vad man haft för sig. Som sagts tidigare är de väldigt petiga med just narkotika, du kan bli av med ditt kk om du åker fast för det, så lämpet får nog vackert vänta en stund.
 

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
En polare fick sitt lämp senarelagt ett par år pga småskit, så de är väldigt petiga med vad man haft för sig. Som sagts tidigare är de väldigt petiga med just narkotika, du kan bli av med ditt kk om du åker fast för det, så lämpet får nog vackert vänta en stund.

Okej trist :/
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Din polare låter iaf inte som någon jag skulle vilja träffa. Typ någonsin.
Slutar väl med att han kör ihjäl sig direcKT
 

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
Din polare låter iaf inte som någon jag skulle vilja träffa. Typ någonsin.
Slutar väl med att han kör ihjäl sig direcKT

Kul :tummenupp Tror jag inte alls, vad får dig att tro det han har ju aldrig blivt dömd för något trafikbrott? Väldigt onödigt inlägg btw som inte fyller någon funktion alls.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag hoppas (som SH's moraltant) att han slutat med droger.
Droger och MC är ingen bra kombo. :fakta
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
det som kommer hända först å främst är en räkning på 1700(ca) kr som ska sättas in hos transportstyrelsen för att dom ska testa fallet överhuvudtaget. Där efter kommer beslut ang piss prov eller vad nu kan tänkas hända. Har du/han blivit straffad för något som tex fylla/fyllecell/knark osv så är det 99,9% att du kommer behöva pynta dom där pengarna först och främst.

för övriga har jag hört av norrlänningar att för att bli en man ska man knulla h'ra / sitta fyllecell/ skita ner sig. så du/din polare har iaf 1 rätt av 3 än så länge :)
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Kul :tummenupp Tror jag inte alls, vad får dig att tro det han har ju aldrig blivt dömd för något trafikbrott? Väldigt onödigt inlägg btw som inte fyller någon funktion alls.

Lugna dig grabben. Lär dig läsa vad folket här skriver. Och hur de skriver. Du stressar upp dig för lätt
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Kul :tummenupp Tror jag inte alls, vad får dig att tro det han har ju aldrig blivt dömd för något trafikbrott? Väldigt onödigt inlägg btw som inte fyller någon funktion alls.

Du vet att det finns en stark överrepresentation av "vanliga brottslingar" även bland syndarna i trafiken.
Din polare skulle med tanke på vad du berättat/skrivit...snabbt kvala in bland även bland de senare....fast bara kanske...vissa bättrar sig, förstås...
 

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
Lugna dig grabben. Lär dig läsa vad folket här skriver. Och hur de skriver. Du stressar upp dig för lätt

Jag stressade nog upp mig lite förhastat men känns lite onödigt att skriva att han aldrig någonsin skulle vilja träffa min polare och att han förmodligen kommer att köra ihjäl sig, tycker det är onödigt :confused: Ähh :)

Tack för alla svaren jag har fått är riktigt nöjd med dom och det har hjälpt enormt mycket :) Skriver imorgon hur det gick för honom..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är jag hyffsat säker på att han har gjort :) Tack som bryr sig :D

Du reder dig bra bland påhoppen. Tycker det är roligt att läsa att han/ni hittat ett lagligt och uppbyggande intresse, som jag tycker att motorcykelvärlden är. Det har mycket väl kunnat vara så att det räddat mig från dåligt sällskap och droger/ kriminalitet etc i unga år.
Så jag önskar dig/er välkomna till motorcykleriet och även detta forum. Hoppas du får svar på dina frågor och att det går väl för er.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu kanske det är extra jävligt att som boende i sthlm utan körkort börja med det, men din polare kan börja i andra änden av MC-livet och ta licens och börja köra bana. Då får han köra roligare hojar med. Men det blir som sagt lite struligt att ta sig till/från banan och sånt...
 

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
Du reder dig bra bland påhoppen. Tycker det är roligt att läsa att han/ni hittat ett lagligt och uppbyggande intresse, som jag tycker att motorcykelvärlden är. Det har mycket väl kunnat vara så att det räddat mig från dåligt sällskap och droger/ kriminalitet etc i unga år.
Så jag önskar dig/er välkomna till motorcykleriet och även detta forum. Hoppas du får svar på dina frågor och att det går väl för er.

Tack så mycket det värmer :D Detsamma :)
 

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
Nu kanske det är extra jävligt att som boende i sthlm utan körkort börja med det, men din polare kan börja i andra änden av MC-livet och ta licens och börja köra bana. Då får han köra roligare hojar med. Men det blir som sagt lite struligt att ta sig till/från banan och sånt...

Det vore ju också något, det kan ju alltid hålla igång gnistan tills han eventuellt får ta körkortet :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top