Hur är Diadoradojorna i storlek?

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
hur är Diadora (Xtreme) i storlek?Har 41 på skor men 42 på sidi och har för mig att jag hade 42 på alpinestars...Om nån har dessa skor är ni nöjd?
mvh peter

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Mina Diadora är motardstövlar... Har för mig de heter "Forma".... o är helnöjd med dom. Bra kvalité o passform.

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Jag har också ett par diadora, vet dock inte vilken modell. Men det är mer åt touringhållet. Jag med smala fötter tycker dem sitter som en smäck!

Jag är iaf väldigt nöjd, och dem är så fetvärda sitt pris. Har kört genom regn och rusk utan bekymmer och man blir alltid tillfredställd när dem sätts på.

Har kört med dem i tre år och dem ser fortfarande ut som nyskick, odock har dem ju underhållts bra.

Frank Zappa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha XTZ750
Storleken är inget problem.
42 i vanliga fall, -42 i hojskorna. Passar perfekt.

-Problemet däremot är kvalitén.

Jag blev tvunget att byta mitt första par efter en säsong eftersom hälkappan på skon var för kort. Dvs. skinnet i baksidan på skoskaftet blev mjukt och började hänga ner över hälen, vilket tvingade hälkappan att tryckas inåt, vilket i sin tur gav mig rejäla skavsår på hälsenan.

Jag klagade i butiken där jag köpt skorna och de var vänliga nog att låta mig byta till en annan modell. ( även dessa var diadrora )

Nu har jag kört 300 mil med de nya skorna och samma problem visar sig med denna modell. -Stövelskaftet börjar hänga ner över hälkappan och jag börjar få skavsår på hälsenan.

-Skorna är inte dyra men kvalitén är inte alls vad den borde vara.

-Nästa säsong köper jag kvalitetsprodukter. Till och med Biltema verkar vara både bättre och mera prisvärda.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
jag har diadora xtreme och är riktigt nöjd! har strl 44 i både vanliga fall och i stövlarna, dom sitter riktigt bra och jag har även hört goda ord om dom av mer erfarna hojåkare.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024