Hur är hojen sänkt. 701 enduro

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ytterligare en viktig fråga är ju om några originaldelar har tagits bort vid ”sänkningen” och om dessa i så fall finns kvar och ingår i köpet…?

Detta är väsentligt för den som tänker ”höja tillbaka” till original. Om originaldelar saknas så ska priset vara rejält lågt då kostnaden för att återställa kan bli hög. Detta köp kan bli lika smart som att köpa en de-cattad sPorTt-Hojj utan original avgassystem och upptäcka att den ska besiktas om en månad…

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fick nu svar från han som gjort det, dämparen och gaffeln är kortade. Ska tydligen gå att återställa...

Man sätter vanligtvis distanser så att fjädringen inte kan fjädra ut fullt. Det är bara att plocka lös dom ifall man vill återställa.

Edit: Jag var visst femte man på den bollen. Sorry ifall jag kränkte någon.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tänkte mer på att de är tystlåtna? Osäker på om norrlänningar har mer skam än gemene man. Ngn kanske kan upplysa mig?
Jag håller inte med. Känner inte en enda tystlåten norrlänning.
Är jobbet korrekt utfört är det väl bara att säga vad som gjorts. Skammen kommer väl om det är ett fuskjobb och de inte vill berätta vad det består av.
F ö har väl de någon säljare med författarambitioner som skriver hela essäer, vilkas kvalitet jag inte ämnar kommentera. Kanske förväxlar.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Jag håller inte med. Känner inte en enda tystlåten norrlänning.
Är jobbet korrekt utfört är det väl bara att säga vad som gjorts. Skammen kommer väl om det är ett fuskjobb och de inte vill berätta vad det består av.
F ö har väl de någon säljare med författarambitioner som skriver hela essäer, vilkas kvalitet jag inte ämnar kommentera. Kanske förväxlar.
Skämt åsido. Håller med. Känns underligt att byta in en hoj där de inte vet vad som är gjort.
När jag väl fick tag i firman som gjort det var det minst sagt kryptiska svar.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Ägaren kanske inte vet vad som är gjort, han har väl bara betalat någon för det.
Det är ju firman som gjort sänkningen som svarat underligt. Typ, vi har sänkt hojen. Jag frågar hur. De svarar typ att den blivit lägre. Sen att handlaren har bytt in den utan att veta hur den är sänkt är en annan fråga.

Vill verkligen inte hänga ut de som sänkt den, de vet nog vad de gör. Men tala ur skägget ville de inte.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år