Hur är knäskydden på Arlen Ness? (LS2 1790 AN)

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Funderar på att köpa ett Arlen Ness-ställ från förra året (LS2 1790 AN). Hur är knäskydden? Provade nämligen Beriks 2006-modell hos Lelles nu i helgen och slogs av att det inte fanns något hårt knäskydd (det var mjukt som skumgummi ungefär) ovanför knäpuckeln såsom nästan alla Dainese-ställ har. Har Arlen Ness-stället bra knäskydd?

Även om ni inte har koll på just denna modell vet ni kanske om Arlen Ness brukar ha hårt knäskydd?

Edit: alltså den här modellen.

34311-2920703.jpg

Last edited:

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Har haft det stället och skydden är hårda och bekväma. Storlekarna e rätt stora på AN delade ställ.

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag har det svart-gråa stället och det är inga skumgummiskydd.... :tummenupp

Däremot vad det gäller storlek fick det bli en 48:a för mig som annars normalt drar en 46:a. Själv är jag 171 lång ( kort ) och väger 65 pannor. Stället sitter riktigt bra på mig med bara kallingar och T-shirt under...

Lycka till med köpet......

Last edited:

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Sandstrom skrev:
2040501 Funderar på att köpa ett Arlen Ness-ställ från förra året (LS2 1790 AN). Hur är knäskydden? Provade nämligen Beriks 2006-modell hos Lelles nu i helgen och slogs av att det inte fanns något hårt knäskydd (det var mjukt som skumgummi ungefär) ovanför knäpuckeln såsom nästan alla Dainese-ställ har. Har Arlen Ness-stället bra knäskydd?

Även om ni inte har koll på just denna modell vet ni kanske om Arlen Ness brukar ha hårt knäskydd?

Jag beställde ett sånt från FC-moto (antar att det är där du tänkt köpa det?) för dygt en månad sen nu. de har inte haft det i lager, hoppas på att få in det om en vecka tydligen (fick jag reda på efter drygt 8 obesvarade mail och dubbelt så många samtal, deras support är under all kritik). Men det är riktigt snyggt! :tummenupp

edit: tog bort bilden ur citatet

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Sandstrom skrev:
2040501 Funderar på att köpa ett Arlen Ness-ställ från förra året (LS2 1790 AN). Hur är knäskydden? Provade nämligen Beriks 2006-modell hos Lelles nu i helgen och slogs av att det inte fanns något hårt knäskydd (det var mjukt som skumgummi ungefär) ovanför knäpuckeln såsom nästan alla Dainese-ställ har. Har Arlen Ness-stället bra knäskydd?

Edit: alltså den här modellen.

Det spelar ingen roll om ett skydd är mjukt eller hårt så länge tillverkaren har konstruerat det för att absorbera en smäll på bästa tänkbara sätt. Sätt en träkloss på knät och slå sedan med en hammare på den. Det gör bara ont. Det är det stötupptagande materialet som det handlar om. Varje tillverkare har sina egna tester och egna konstruktioner vad det gäller skydd.

Sen kan det ju vara så att man vill att det ska kännas på ett speciellt sätt när man har sin skyddsutrustning på sig att man känner sig säkrare men det behöver inte alls betyda att det är så.

Hoppas du förstår va jag försöker säga. :tummenupp

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Botte skrev:
2049618 Gör dig redo Frisen :fatta!
Det gör bara ont :rofl
Sist jag tittade hade både du och civilbefälhavaren Arlen Ness...... Visst, om jag låter dig banka så bankar jag tillbaka..... på Henke, han kör ju oxå med Arlen Ness :D

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!