Hur är KTM 520 EXC som motard och hur är service på dem?

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
Tjenare,

Har nu sålt min Husa -02 och är lite inne på sporthoj...råkade dock springa på en jäkligt tuff KTM 520 EXC -02 med både motard, crosskit och isdäck. Blev lite sugen men har inte alls koll på KTM och speciellt inte vad 520 är för maskin. Antar att det är en cross/tävlingsmotor i grunden....Hur är service och hur är hållbarhet på dom? tyckte att det kändes lite som att sitta på en tickande bomb när jag hade husan och jag vill inte behöva oroa mig på samma sätt igen. Vad säger ni, är det en bra eller anus hoj?

Sen en annan grej...det var ju bra med effekt i husan...hur mycket mindre upplevs det som i 520 samt hur mycket mindre är det på pappret?

Hade bra!
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Använd sökfunktion och sök på KTM EXC så hittar du en hel del.
Hade tidgare en 520 02 och den gick så in i h-te, tror inte du tycker det är för lite effekt. Tycke det var väl bra för enduro men ska du köra motard och lite cross är den helt ok. Inga speciella problem med 02 eller nyare. Service var 15h precis som Husa men ventiljustering kan man stretcha lite på efter 2-3 justeringar.

daggen skrev:
Tjenare,

Har nu sålt min Husa -02 och är lite inne på sporthoj...råkade dock springa på en jäkligt tuff KTM 520 EXC -02 med både motard, crosskit och isdäck. Blev lite sugen men har inte alls koll på KTM och speciellt inte vad 520 är för maskin. Antar att det är en cross/tävlingsmotor i grunden....Hur är service och hur är hållbarhet på dom? tyckte att det kändes lite som att sitta på en tickande bomb när jag hade husan och jag vill inte behöva oroa mig på samma sätt igen. Vad säger ni, är det en bra eller anus hoj?

Sen en annan grej...det var ju bra med effekt i husan...hur mycket mindre upplevs det som i 520 samt hur mycket mindre är det på pappret?

Hade bra!
 

Oscar.m

Ventil sallad a´la Husaberg nedan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Finspång
Hoj
Honda CR500R -99
daggen skrev:
Tjenare,

Har nu sålt min Husa -02 och är lite inne på sporthoj...råkade dock springa på en jäkligt tuff KTM 520 EXC -02 med både motard, crosskit och isdäck. Blev lite sugen men har inte alls koll på KTM och speciellt inte vad 520 är för maskin. Antar att det är en cross/tävlingsmotor i grunden....Hur är service och hur är hållbarhet på dom? tyckte att det kändes lite som att sitta på en tickande bomb när jag hade husan och jag vill inte behöva oroa mig på samma sätt igen. Vad säger ni, är det en bra eller anus hoj?

Sen en annan grej...det var ju bra med effekt i husan...hur mycket mindre upplevs det som i 520 samt hur mycket mindre är det på pappret?

Hade bra!

Köp en KTM 520 så kommer du aldrig titta på en Husaberg igen... :kär
520 är en riktig kanon hoj, men rekomenderar att byta till SX tank & kylvingar,
då blir den smalare o gulligare än en husa som har haft anorexi i 15 år. :7peta
Men visst kräver den grundlig service, det är trots allt en tävlings hoj.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top