Hur är läget där ute?

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Red skrev:
Hojen står och väntar på en nyrenoverad motor som verkar ta sin lilla tid. tur att det är vinter.
Siktet inställt på en nyare maskin till sommaren! :yoparty

I övrigt så håller jag på att fila på en dämpare till en R1 som ska sitta på bilen. Mest för att lindra abstinensen men vem vet.. kanske skapar en trend :rolleyes:

Vad har hänt med spisen då eftersom du renoverat eller är det mest underhåll? (lång å konstig mening detta) .Visst var det du som handlade ställ av mej va? Kolla med Markus Lindström om du behöver orig.delar (vi bytte hoj) han har nog mycket delar över å till salu. :tummenupp
 

Sebbe85

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
Ktm 990 Superduke
.

Här har det hänt ganska mycket i vintermörkret.
påbörjade ett stuntprojekt tidigare i höst,
har fixat det mesta nu, t.o m lite polering , fälgar kedjeskydd en bit på svingen,skall plocka isär den nästa vinter å fixa ramen oxå.
byggt på bur å skeena en sågklinga från vivsta.. som bakdrev :tummenupp ,

skall iväg å blästra tank å spackla upp den så att den blir jämn ,(nu på morgonen) hm om d går å ta sig fram :confused:
sen skall den skickas iväg på motivlack tillsammans med framskärmen,
och fräsa en styrkrona och raisers. sen är den sågott som klar.

Min k5a har fått isr skivor,bromsok,pump å koppling
pc3,filter och en ny burk, från Urm.
samt att tanken skall skickas iväg på motivlack den oxå
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Daniel-San skrev:
Blir det inga fjällresor?

Jodå vi var ju i Ånn (3 mil ovanför Åre) en vecka över nyår och ska dit den 2 feb igen. Sen är det planer på nån tripp nånstans nångång framöver, några tips ?
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Snöskoter Leder

Tomasol skrev:
Jodå vi var ju i Ånn (3 mil ovanför Åre) en vecka över nyår och ska dit den 2 feb igen. Sen är det planer på nån tripp nånstans nångång framöver, några tips ?

Vi brukade köra runt Funäsdalen Ramundberget Bruksvallarna när vi körde skoter. Kanonbra leder. AVUNDSJUK!
 

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Edsele / Sundsvall
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
GasLars skrev:
Vi brukade köra runt Funäsdalen Ramundberget Bruksvallarna när vi körde skoter. Kanonbra leder. AVUNDSJUK!

Jag gillar inte bra leder. :tungan

Tomasol skrev:
Jodå vi var ju i Ånn (3 mil ovanför Åre) en vecka över nyår och ska dit den 2 feb igen. Sen är det planer på nån tripp nånstans nångång framöver, några tips ?

Ja jag har ju husvagnen i Borgafjäll så vi är mest där och åker, jag kan höra av mej innan jag drar upp nästagång.

Blåsjön brukar det kunna bli framåt våren.

Men jag funderar ju på lite andra turer med. Lite jobbigt mycket arbete nu bara... Typ 4 helger fram till sommarn är uppbokade med arbete.. Det är mycket på en skoterfreaksäsong. :3freak
 

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Edsele / Sundsvall
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
GasLars skrev:
Vi brukade köra runt Funäsdalen Ramundberget Bruksvallarna när vi körde skoter. Kanonbra leder. AVUNDSJUK!

Funäs är jag rätt sugen på å andra sidan, där jag inte vart och åkt...

Skapligt med snö brukar det ju vara där, iaf kring Walles.

Om nån skall dit och åka kan de väl höra av sej.


MVH
D
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Sebbe85 skrev:
Här har det hänt ganska mycket i vintermörkret.
påbörjade ett stuntprojekt tidigare i höst,
har fixat det mesta nu, t.o m lite polering , fälgar kedjeskydd en bit på svingen,skall plocka isär den nästa vinter å fixa ramen oxå.
byggt på bur å skeena en sågklinga från vivsta.. som bakdrev :tummenupp ,

skall iväg å blästra tank å spackla upp den så att den blir jämn ,(nu på morgonen) hm om d går å ta sig fram :confused:
sen skall den skickas iväg på motivlack tillsammans med framskärmen,
och fräsa en styrkrona och raisers. sen är den sågott som klar.

Min k5a har fått isr skivor,bromsok,pump å koppling
pc3,filter och en ny burk, från Urm.
samt att tanken skall skickas iväg på motivlack den oxå

Faan va nice :tummenupp
Om du inte redan har en lackare så snacka med Linda på www.flickan.com Hon gör asgrymma grejer med sin airbrush :Bugar
 

Ove.F

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Junsele
Hoj
cbr 600-92 R6-05
Här är det full huggning innan säsongen ! Vi har väl gjort den största investeringen sedan vi köpte begagnade däck av Tommy i sommras, vi har köpt sprillans NYA broms belägg till Hondan !! Vi hade även tänkt att fixa till bakre depå stödet , men då skulle ju Lars inte ha nått att glädja sig över mellan körningarna :D Tycker lite synd om er andra som måste kosta på era hojar så mycket grejer , men det är ju inte alla förunnat att få äga en sådan kvalitets maskin som vi har :D
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Lite bilder från dagens styrke övningar..... Att en skoter ska vara så tung :hihi
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    97.8 KB · Visningar: 61
  • 2.JPG
    2.JPG
    94 KB · Visningar: 73

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Edsele / Sundsvall
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Tomasol skrev:
Lite bilder från dagens styrke övningar..... Att en skoter ska vara så tung :hihi

SATAN VA NICE!!!

Jag känner ju att det bara finns två alternativ nu... Antingen gå ner och ställa sej på rälsen och vänta på tåget eller åka hem och hämta skotern. =)
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
750-R skrev:
Vad har hänt med spisen då eftersom du renoverat eller är det mest underhåll? (lång å konstig mening detta) .Visst var det du som handlade ställ av mej va? Kolla med Markus Lindström om du behöver orig.delar (vi bytte hoj) han har nog mycket delar över å till salu. :tummenupp

Ja du.. vi får se exakt vad som har hänt. Ronny's teorier är iallafall antingen ett vevlager, en vevstake eller en kolv. Möjligen att veven har gett med sig, men den vill jag inte tro på av ekonomiskäl. :näsblod

Jajjamen, det var jag som köpte det av dig.. suttit helt perfekt, fått lämna in det och sy om några sömmar bara. :)

Tack för tipset!
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Red skrev:
Ja du.. vi får se exakt vad som har hänt. Ronny's teorier är iallafall antingen ett vevlager, en vevstake eller en kolv. Möjligen att veven har gett med sig, men den vill jag inte tro på av ekonomiskäl. :näsblod

Jajjamen, det var jag som köpte det av dig.. suttit helt perfekt, fått lämna in det och sy om några sömmar bara. :)

Tack för tipset!

AJ ajj! inte kul när det strular. Kolla runt på lite skrotar eller så om det finns en begad eller va som helst. Kan bli mycket dyrt att börja riva och beställa nya delar, det äju sällan man har sån tur att det stannar vid en del som är paj brukar bli följdskador som man ser efter ett tag. hoppas det går bra :tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Sebbe85 skrev:
bosse jensen i kungsör som skall lacka :tummenupp
Ja den killen är också duktig att lacka. Han har gjort många hojar.

Ove.F skrev:
Här är det full huggning innan säsongen ! Vi har väl gjort den största investeringen sedan vi köpte begagnade däck av Tommy i sommras, vi har köpt sprillans NYA broms belägg till Hondan !! Vi hade även tänkt att fixa till bakre depå stödet , men då skulle ju Lars inte ha nått att glädja sig över mellan körningarna :D Tycker lite synd om er andra som måste kosta på era hojar så mycket grejer , men det är ju inte alla förunnat att få äga en sådan kvalitets maskin som vi har :D
KUNGLIGT !! Kvalitetsmaskiner rockar :yoparty :)
 

Ben Reilly

Mr P
Gick med
24 May 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
R1 + YZF
Här händer det inte mycket på sporthojsfronten! jag trodde den skulle
serva sig själv och lacken skulle gå till sig om jag inte rörde den på ett
tag :va
Det finns ju roligare saker att göra!
 

Bifogat

  • bakhjul-liten.JPG
    bakhjul-liten.JPG
    65 KB · Visningar: 64
  • P1290405-liten.JPG
    P1290405-liten.JPG
    65 KB · Visningar: 57
  • P1290398-liten.JPG
    P1290398-liten.JPG
    56.9 KB · Visningar: 61

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ben Reilly skrev:
Här händer det inte mycket på sporthojsfronten! jag trodde den skulle
serva sig själv och lacken skulle gå till sig om jag inte rörde den på ett
tag :va
Det finns ju roligare saker att göra!
Läcker åkning :tummenupp Man kanske måste ta och skaffa sig en "vinterhoj" :) Jag har också provat det där med att inte röra prylarna men det funkar inte :) Eftersom jag är så oduglig på det mesta så måste jag dessutom lämna bort för att få grejer fixade. Så vill du inte fixa själv så kan jag varmt rekommendera Sundsvallslacken. De är så grymma på att fixa till trasiga kåpor och annat att det är helt overkligt. De har inte misslyckats med nåt jag har lämnat till dem på alla år (både bilar och hojar och både när det gäller att laga och lacka) och det vill inte säga lite.
 

Ben Reilly

Mr P
Gick med
24 May 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
R1 + YZF
KennethN skrev:
Så vill du inte fixa själv så kan jag varmt rekommendera Sundsvallslacken. De är så grymma på att fixa till trasiga kåpor och annat att det är helt overkligt. De har inte misslyckats med nåt jag har lämnat till dem på alla år (både bilar och hojar och både när det gäller att laga och lacka) och det vill inte säga lite.

Dom har misslyckats med tidigare jobb åt mig!
Fel färg trots 2 försök, rinningar och en lagning som lossnade vid första provturen.
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ben Reilly skrev:
Här händer det inte mycket på sporthojsfronten! jag trodde den skulle
serva sig själv och lacken skulle gå till sig om jag inte rörde den på ett
tag :va
Det finns ju roligare saker att göra!

Snygga bilder :tummenupp
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ben Reilly skrev:
Dom har misslyckats med tidigare jobb åt mig!
Fel färg trots 2 försök, rinningar och en lagning som lossnade vid första provturen.
Ja även solen kan ha sina fläckar :) och ingen är väl helt perfekt men för mig har det i alla fall blivit helt overkligt bra och jag har lämnat in MASSOR till dem. Både bilar och hojar :)
 

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Sundsvall/Nolby
Hoj
VTR Firestorm
Plockade ner/loss allt utom motor och el, men nu är det nya däck på plats ! Sen blir det en TL1000s kåpa till min tidigare nakna VTR, kan bli rätt bra :D

Annars är det snowboard på, vill ha MERA SNÖ :banana
 

Bifogat

  • Hojnedplockad.JPG
    Hojnedplockad.JPG
    36.7 KB · Visningar: 47
  • Hojen0601.JPG
    Hojen0601.JPG
    32.8 KB · Visningar: 60
  • Nolby20060106_4.jpg
    Nolby20060106_4.jpg
    34.6 KB · Visningar: 50
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top