Hur är Mullsjö och vart skall man bo?

Martin skrev:
Mullsjö ligger i Västergötland
Fel, fel, fel! 5 km till länsgränsen fågelvägen. Ligger i F-län, Jkpg, så även Sandhem. En enslig gård där i krokarna blir säkert bra. Lycka till och hojta när det blir inflyttningsfest så kommer hela det lokala hojåkargänget inkl undertecknad :) Så fick jag en massa nya hojkompisar när jag flyttade hit :tummenupp

Last edited:
K-Man skrev:
Fel, fel, fel! 5 km till länsgränsen fågelvägen. Ligger i F-län, Jkpg, så även Sandhem. En enslig gård där i krokarna blir säkert bra. Lycka till och hojta när det blir inflyttningsfest så kommer hela det lokala hojåkargänget inkl undertecknad :) Så fick jag en massa nya hojkompisar när jag flyttade hit :tummenupp
Obildade satar :mad:

Mullsjö kommun ligger i Västergötland med gräns mot Smålands nordvästra hörn.

http://www.mullsjo.se
Alltså seriöst, Sandhem vill man inte bo i. Knarkare som skjuter varandra med hagelgevär i magen och folk som hugger varandra med samurajsvärd i armarna.

Gör ett försök att kasta ljus över det hela:

Mullsjö ligger inte i Västra Götalands län utan i Jönköpings län

Dock ligger Mullsjö i landskapet Västergötland.

Annars gillar jag Smålänningar, tro inget annat.

Edit:

Nu såg jag det där med hagelbössor o samurajsvärd, hupp!
Inte så kul.. men vad f-n nu bor jag i Hisings Backa o där kan man inte veta vem
som har alla pingvinerna i poolen eller en kätting i ryggsäcken. På landet vet man ju vilka som är vilka o vilka som bör undvikas.

Martin skrev:

Alltså seriöst, Sandhem vill man inte bo i. Knarkare som skjuter varandra med hagelgevär i magen och folk som hugger varandra med samurajsvärd i armarna.

Last edited:
Bodde ett år i Mullsjö. Hemsk håla mitt i bräsket om man är kustmänniska som jag. Om man bortser från avsaknaden av havet så känns det som Mullsjö är en by man passerar mär man skall någon stans. Går en större väg utanför staden. Fast vägen mellan Mullsö och Habo är slingrig och fin med tät skog runt om. Såg aldrig en polis under året jag studerade där :D

Martin skrev:

OK, men inquisition finns i mullsjö med :banana

Hmm många som påstår att det är lurigt att handla hus där.. jag är ju rätt försiktig med att sätta mig i skiten men har inte sett detta som ett större problem..

En del säger tvärtom, huspriserna är på väg upp då folk tycker det börjar bli för dyrt i Jönköping.

Kan det ligga något i detta?

Interceptor skrev:
Inget ställe att rekommendera.

Ett jobb är ju ett jobb men köpa kåk där skulle jag nog akta mej för.

I Habo är det nog ganska ofarligt att köpa hus. Kanske i Mullsjö också, det vet jag faktiskt inte. Billigt är det hus som helst.

Det där med hagelgevär och samurajsvärd i Sandhem var dock många år sen nu. Har inte hört nåt sen dess.

Det brukar ju vara rätt lungt på landet, jag är uppväxt i ett mindre samhälle (ca 3000 pers) o där hände det inte nått..

Senaste nytt från Hisings Backa annars:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=684&cache=false&cat=null&lang=sv&q=hisings+backa

Inte ens prästerna kan hålla sig i styr och det kostar 6500/år för en 29 åring att försäkra en snart 10 år gammal renault med 75hk...

Längtar till landet faktiskt..

Martin skrev:
I Habo är det nog ganska ofarligt att köpa hus. Kanske i Mullsjö också, det vet jag faktiskt inte. Billigt är det hus som helst.

Det där med hagelgevär och samurajsvärd i Sandhem var dock många år sen nu. Har inte hört nåt sen dess.

Banane skrev:
Hmm många som påstår att det är lurigt att handla hus där.. jag är ju rätt försiktig med att sätta mig i skiten men har inte sett detta som ett större problem..

En del säger tvärtom, huspriserna är på väg upp då folk tycker det börjar bli för dyrt i Jönköping.

Kan det ligga något i detta?

Kan säkert stämma, men jag skulle inte chansa.
Tror inte att folk skulle flytta från Jönköping och bosätta sig i Mullsjö pga huspriserna.
Men jag hade åkt dit o reka lite.
Hur som helst, lycka till, vi kanske ses där (vilket företag gäller det?).

Kongsberg Automotive.

Skall på intervju om två veckor så det är långt ifrån avgjort.

Men kugghjulen snurrar ju i skallen om hur vi skall planera vår framtid. Madamen o jag är ändå på väg ut på landet o skall ha hus ändå. Oavsett om jag byter jobb eller inte... Håller på o väga alla alternativ emot varandra.

Interceptor skrev:
Kan säkert stämma, men jag skulle inte chansa.
Tror inte att folk skulle flytta från Jönköping och bosätta sig i Mullsjö pga huspriserna.
Men jag hade åkt dit o reka lite.
Hur som helst, lycka till, vi kanske ses där (vilket företag gäller det?).

habo eller tidaholm skulle ja satsa på mullsjö/sandhem/kättiltorp aldrig i livet mullsjö är väll bäst alternativ av mullsjö sandhem å kättilstorp
men de finns gott om sjysta mcvägar i trakterna

Hur är Tidaholm då? Rödeorm o Tidan har man ju hört talas om men vad finns för fördelar med Tidaholm? Kan ju vara ett alternativ kanske.

//Jan

pini skrev:
habo eller tidaholm skulle ja satsa på mullsjö/sandhem/kättiltorp aldrig i livet mullsjö är väll bäst alternativ av mullsjö sandhem å kättilstorp

röde orm är inget ont me direkt trevliga typer dom ja har pratat me vart på rundvandring i deras garage nån gång tidan jaja du menar de där diket som rinner genom stan finns väll inget vetigt me de mer än kräftorna som finns i
tidaholm är väll hyfsat så sett lite drägg finns de ju så klart men de är klart bättre än sandhem
de satsas lite i stan iallafall men jobb å så i tidaholm är de upp och ner med

Banane skrev:
Jag har eventuellt ett jobb på gång i Mullsjö.

Känner inte till trakten så värst bra så jag skulle vilja ha info om Mullsjö och tips på vart det är bra att bo.

Vi planerar att köpa en gård eller villa. Maxpris 1,2 miljoner ungefär.

Kan även tänka mig att pendla en bit för att få mer boende för pengarna.

Jag kommer från Habo. Det är skitbra här. Det tar 15 min till Jönköping och samma tid till Mullsjö.

Det nödvändigaste finns dock i samhället.

Det är lite dyrare kåkar här än i Mullsjö. Men det är lite närmare till stan så det är väl det.

http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrame...chview=1&page=1&&statisticsservice=hemnettogp

Och kommunen är rik så du behöver inte oroa dig för några nedskärningar.

Last edited:
Tack för input pini o Rikkard!

pini skrev:

Rikkard skrev:
Jag kommer från Habo. Det är skitbra här. Det tar 15 min till Jönköping och samma tid till Mullsjö.

Det nödvändigaste finns dock i samhället.

Det är lite dyrare kåkar här än i Mullsjö. Men det är lite närmare till stan så det är väl det.

http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrame...chview=1&page=1&&statisticsservice=hemnettogp

Och kommunen är rik så du behöver inte oroa dig för några nedskärningar.

Visst är det skillnad, vet inte om man skall skratta eller gråta..

Kursen är redan ställd ifrån denna ö. Även on Volvo råkar ligga på den...

juha01 skrev:
Ge dig bara iväg från djävulsön så ordnar det sig! Där jag bor ser det ut såhär!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?cat=&cache=false&d=684&q=%F6rgryte&specCat=&nav=0

Edit: Jag är virrig...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...