Hur åker du helst hoj?

Hur kör hellst du hoj?

• Antal röstningar
    0

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
SM 570 RR skrev:
Det är skillnad på åka och köra.
Själv kör jag.
Då får jag dra historien som min mc-handlare berättade.
Det kom in en herre och ville kolla på hoj, han berättade att han kört hoj som ung och ville nu uppleva det på nytt. Dom kikade runt på lite hojar och gemensamt kom dom fram till att en Virago 600 (glidare) det skulle vara bra.
Herrn tar en sån och puttrar iväg. Två veckor och 250 mil senare kommer han tillbaka. "Jag vill byta hoj, den här glidaren den åker man bara med, jag vill kunna köra hojen". Han åkte därifrån med en Kawazaki ZZR 1200. Farbrorn var 68 år :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det går inte ens jämföra gatkörning med bankörning. Bättre ödsla soppan på banan än på gatan!

Jag tänker inte sticka under stolen med att jag tycker det är roligt att impa på folk med sladdar tex. Av nån anledning är det mer accepterat med en powerslide än en wheelie :) Det är väl mest fram å tillbaka från banan man åker på gatan dock, inte så jätteofta man far ut å åker bara.
Oansvarigt? Mja, frågan är om det är ens lite sämre än wheelies. Har inte pååverslajdat omkull någon gång på asfalt hittills, och det praktiseras en hel del på bana :)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife