Hur åker ni klädda i regn och småkyligt väder???

R5+1

Guest
Hamnade i att köra i regn, mot min vilja, igår.

Å fan! Så det bidde lite regn trots allt norröver?

Själv var jag lite sur på mig själv som inte slitit mig tidigare eftersom det redan börjat mörkna när jag körde 225:an hemåt. Fast sen tog jag av mig hjälmen och märkte att solen knappt gått ner. Utan spegelvisir ter sig världen mycket ljusare! :D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Förr hade jag.

Allvädersskor, underställ, skinnbyxor och jacka, Regnöverdrag <- Heter det så? från Alpinestar. Handskar, elvärmda handtag, balaklava.

Blev det minusgrader så åkte sälskinnshandskarna på.

Ricstark

Belåten
Gick med
16 May 2009
Hoj
2001 Kawasaki ZR7
Långtur

På fredag kör jag Umeå - Gnosjö med lite omväg. Rullar nog in på 110mil, och som vädret verkar så blir det inte den mest bekväma av turer. :gnissla
5-10 grader och regnskurar. Jag drar på mig helt underställ som jag har när jag åker skidor, goa raggisar och en tunn fleece under jackan. Stället jag kör är helt i Gore Tex och släpper inte in nått någonstans. Handskar och stövlar likaså.. Stället är ett Jofama, typ halvskinn. :tummenupp

Har en "turtle neck" runt halsen också, som säkert kommer bli blöt efter nån timma, men tar med lite scarfar under sadeln tänkte jag.
Sen monterar jag ett vindvisir på hojen så man kan skydda sig lite iallafall.

Jag ska försöka komma ihåg och meddela hur det kändes.. Det blir väl förmodligen en tur på 15h med pauser, mat etc. så det borde ju visa vad stället går för om man säger så.. :)

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Goretex ställ Alltid. Är det bögvarmt öppnar jag ventiler i armar och ben o skiter i o knäppa byxorna nertill så fläktar det. Handskarna är nå vattentäta alpinestar. Luvtröja på långfärd för o "bulla upp" i nacken, det är skönt.

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
mitt vanliga gore-tex ställ med mina vanliga stövlar och mina vanliga tunna sommarhandskar handskar, eftersom det är allt jag äger :gnissla
Fast kom hem från en 140mils tur i söndags och då fick det bli tunna fingervantar under mc-handskarna...det hjälpte en hel del i det rätt kalla vädret (+2 grader) fast tajt blev det :rolleyes:

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
samma här, gore-tex året om, i med innerfodret på jackan bara, köpte ett par vinterhandskar och en halskrage förra veckan så nu kan man köra tills snön faller

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka