Hur överlever ni vintern?

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ställer inte av hojen. :) Den får stå de veckor det är alltför snöigt och isigt bara. Men som idag går det utmärkt att köra med barmark och typ 7 plusgrader. Om jag inte hade vart student med dålig ekonomi så hade jag investerat i grövre däck och dragit i lite bildubb och skitit i att ställa hojen alls. :)

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Snöskoter är i alla fall överskattat....

Imorgon är det nog besiktning som gäller:

131208b2.jpg

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
jag sitter nu fullt påklädd i utrustningen. Liten känslochock när man började dra på sig ryggskyddet *snyft* :gråta

det är svårt att skriva med handskar och det blir snabbt varmt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag överlever vintern genom att stämma banförare som tappar styrvikter och har sönder min kylare som kostar 12 000 att köpa ny :rolleyes:

Lite mer seriöst så har jag knappt överlevt, jobbar 12 timmar per dag, inkl. lördagar och söndag, i lite över tre veckor just nu, är ju bara tre dagar till, ska bli galet skönt att få lite ledigt sen.
Dessutom blir det ofta 2-4 timmar per dag åt ett annat projekt, egentligen orkar jag inte med det, men är en sak jag verkligen brinner för så kan helt enkelt inte låta bli det när man väl kommer hem kring 20-tiden på kvällarna.

Någon snowboard känns det inte som att det blir av... varken snö eller tid finns.

Men lite då och då får något datorspel eller TV-serie/film bli en liten "semester", senast är att snappa upp Quake Live :)

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Vinter ? Det är höstväder så det blev hojen till jobbet idag .. ser ut att gå bra imorgon också ..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Överlevnadskitt för vintern:

Lite sent för ett julklapps inköp men dock så kan de vara nått för garagefesten eller när man saknar våren och öppna vägarna. Finns nog alltid ett tillfälle att anv. dessa doft ljus med doft av:

"Open Road" - " The essence of Black Suede and Salty Sea Air will remind you of cruising the back roads on a perfect sunny day."

eller varför inte:

"Two Stroke Smoke" - " It's made with real live Blendzall Racing Castor 2 stroke oil with high-octane fragrance."

finns att beställas på Flying Tiger Motorcycles

View attachment 396650

MMM love the smell of Two Stroke in the morning... :rock

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Fan. Börjar bli tungt nu. Inte ens alkoholen lyckas dämpa min abstinens längre. Inte blev det bättre av att man såg en sporthoj komma farandes utanför fönstret tidigare i dag. :(

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tips till alla som bor i Sthlm, de har invigt Tele 2 arena nu, de har ett väldigt stort garage under som man nog kan ha rätt kul i under vintern :tummenupp

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Jag hann skaffa MC under sensommar men hittade ingen att köra med då plus att plugget började.

Jag kan säga såhär, jag är förkrossad, varje gång jag lämnar bilen i garaget ser jag min pärla, som jag inte får köra!
Att veta att man har en motorcykel, men inte får köra den gör ont!
Körde den lite i parkeringen under sommaren men det var inte tillräckligt för att släcka mitt sug att köra mer så jag ser verkligen fram emot våren, mer än de flesta här tror jag :D

Det som får mig att tänka på något annat är mitt plugg, men intensivt pluggande = drömmas bort vilket för mig tillbaka till min MC!

I can´t take it anymore!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...