Hur avslutar man sitt personliga brev (CV) ?

jag använder det dagligen och många av mailen jag får är just Best Regards det mest använda.

fast det beror nog på . söka jobb på ett lite mer internationellt eller så .. menmen:)

Best regards är för övrigt något man skriver till kollegor inom sitt företag och inte till företagsledare eller personalansvariga.

Sincerely är korrekt för kommunikation i affärsvärlden.

Däremot söker blixten jobb som tidningsbärare och burgervändare och då funkar det med följande:

Tja,

Namn

Tchjasta hIt Jåbet!

Namn

Vi ses på jobbintervjun ditt överbetalda feta s-rutluder!

Namn

Ett CV kan ju innehålla allt från datavanor, körkortsbehörighet, till lite specialmeriter som om man vårdat en anhörig, tagit stort ansvar för småsyskon mm. Det är ju också meriter. Har man då bara gått gymnasiet tycker inte jag att det är fel att även ta med sånt. Eller t ex varit elevrådsordförande mm, det visar ju på ansvar, mognad och engagemang. I mitt pesonliga brev, har jag t ex skrivit; jag tror att jag är rätt person för er pga ......, det är inte fel att säga rakt ut vad man är bra på, utan att överdriva, det gäller att sticka ut. Sen har jag även använt mig av ett färgat papper ingen skrikig färg utan typ ett ljusblått, för att sticka ut i högen med papper, de kanske inte ens läser alla men det kan då väcka nyfikenhet. Skriv inte heller för mycket, 1 1/2 radavstånd och teckensnitt 14 gör det lättläst, bifoga gärna foto. Nämn lite personliga detaljer men inte för mycket, va rakt på sak. Ett bra avslut är: jag hoppas jag har möjlghet att presentera mig närmre. MVH namn

Rosa papper med parfym is the shit. Sen kan du skriva vad du vill i CV:et... :D

Best regards är för övrigt något man skriver till kollegor inom sitt företag och inte till företagsledare eller personalansvariga.

Det där håller inte jag med om, tycker det komemr från alla möjliga.
Själv skriver jag aldrig vänliga brev, tycker det är lite bögitt faktiskt. Måste jag skriva snelt så skriver jag "rgds".

Det där håller inte jag med om, tycker det komemr från alla möjliga.
Själv skriver jag aldrig vänliga brev, tycker det är lite bögitt faktiskt. Måste jag skriva snelt så skriver jag "rgds".

"Kind Regards" är bögigt och bör endast användas i nödfall då man förväntar sig nåt i gengäld. Dessutom måste det gå oupptäckt av kollegor.

"Best Regards" är stelt och kan på sin höjd användas då alla andra alternativ är uttömda.

Ett enkelt "tack" räcker ofta ganska långt. MVH skriver man till sin fröken eller om man jobbar i kundtjänst.

Avsluta mitt i en intressant mening så blir han/hon intresserad som helvet! Sen är det ju bara att gå dit och få nobben!

Ska han söka jobb utomlands? Annars är det ju totalt meningslöst att skriva på engelska, det om något måste ju få vara värt att kalla bögigt?

"Med förhoppning att ni finner mig itnressant för denna tjänst.
Namn"

Jag fick ialla fall det jobbet. Har iofs hört på omvägar nu att gubben som tillsatte mig är svag för kvinnofolk på hoj, så det kanske inte hade med den avslutande meningen att göra :va

"Kind Regards" är bögigt och bör endast användas i nödfall då man förväntar sig nåt i gengäld. Dessutom måste det gå oupptäckt av kollegor.

"Best Regards" är stelt och kan på sin höjd användas då alla andra alternativ är uttömda.

Ett enkelt "tack" räcker ofta ganska långt. MVH skriver man till sin fröken eller om man jobbar i kundtjänst.

"Best Regards" skriver man inte om resten av brevet är på svenska.
MVH, tycker jag fungerar i en svensk ansökan.

"Med förhoppning att ni finner mig itnressant för denna tjänst.
Namn"

Jag fick ialla fall det jobbet. Har iofs hört på omvägar nu att gubben som tillsatte mig är svag för kvinnofolk på hoj, så det kanske inte hade med den avslutande meningen att göra :va

Var det inte lite dumt att stava fel i brevet?

Ett CV kan ju innehålla allt från datavanor, körkortsbehörighet, till lite specialmeriter som om man vårdat en anhörig, tagit stort ansvar för småsyskon mm. Det är ju också meriter. Har man då bara gått gymnasiet tycker inte jag att det är fel att även ta med sånt. Eller t ex varit elevrådsordförande mm, det visar ju på ansvar, mognad och engagemang.

:rofl Dagens bästa. Lätt. :lol Humor alltså. :D

Att du nuppade i lite drygt en kvart. Heja blixten!

:hihi

Med tanke på din fysik skulle jag bestämt vilja avråda från det förstnämnda och lika bestämt rekommendera sist dito.

Förresten, vad fyller man ett CV med som gymnasieslyngel?

Förresten igen, CV är inte samma sak som personligt brev.

Intressant med tanke på att du inte har en aning om min fysik. Jag kan förövrigt säkerligen fylla det bättre än vad du kan, din obildade medelåldersfan. :)

Nej, har jag påstått det? Det personliga brevet som följer med CVet, handlar det om.

Last edited:
Jag håller på att plita ihop ett personligt brev samt ett CV till sommarjobbsansökningar och jag är nästan färdig. Men hur avslutar man egentligen det personliga brevet? På engelska skriver man typ "Yours sincerely", men vad fasen skriver man på svenska?

Måste posta brevet innan sex så det är lite brådis nu...:crash

Tack på förhand! :tummenupp

Edit: Tackar för den vänliga (i vanlig ordning) SH-hjälpen, men jag kom på det själv nu. :rodnar

"Med vänliga hälsningar" skriver man ju. :dummer

*text*

Hoppas på ett positivt svar från Er.

Med vänliga hälsningar

"ditt namn"

"underskrift"

Ungefär så brukar jag skriva, dina chanser att få jobbet ökar markant om du har tagit kontakt med dem innan du skickar din ansökan.

Med vänliga hälsningar

Lena, läkarsekreterare.

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...