Hur började ni tävla ???

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Hej jag har nu anmält mig till licenstagningen som kommer att vara i samband med sm körningarna på anderstorp men eftersom jag varken har någon direkt erfarenhet av att köra bana eller tävla kommer jag inte att ställa upp i några tävlingar ser det mest som ett sätt att lära känna lite folk och få in en fot för att senare kunna utvecklas om intresset finns . har fått för mig att det är lite lättare att kunna utnyttja träningstider om man har licens (och så småningom en annan hoj att köra på )
för licensen kommer jag nog att använda min gathoj (modifierad för bana )
när man läser här på forumet så ser man att det är väldigt många som tävlar och då undrade jag lite hur ni snubblade in på den banan om ni alltid haft det intresset eller om växt fram under tiden ni började köra mc på gatan ?
om allt går som det ska och det är lika roligt att köra på bana som det är att köra gata så så hoppas jag att kanske kunna börja tävla om något år men jag är inte den typen som kastar mig in i något utan att ha lite koll på läget så därför är jag rätt sugen på att köra så mycket som möjligt innan dess

mvh per
ses på anderstorp

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson