Hur bli av med envis muskelknut?

Ingel skrev:
2061993 Smärta är min specialitet ;)
Du tar inte massage för att det ska va skönt, utan för att bli av med knuten. Ligger du och blir smekt över ryggen i en timme har du fortfarande kvar problemet. Be någon trycka en tumme över knuten så hårt han kan i 5 minuter så är den borta sen. Tennisbollen kan va ett alternativ...
Mesa know very well... :)
Det är bara det att ibland så har jag svårt att stänga av mitt mindre seriösa jag och då gillar jag att skämta och driva med allt och alla men dock inte om tennisbollen :tummenupp

Pallas Athena skrev:
2061685 Men..men..massage gör ju ont :(

Tro det eller ej, men muskler kan inte slå knut på sig :)
Det du har i musklerna är mjölksyra, och det ska tränas/strechas eller knådas ut :banana

Ju ondare det gör destå fortare kommer det gå, tänk att muskeln är en finne som är full av gegga :3freak

NoicE skrev:
2062154 Tro det eller ej, men muskler kan inte slå knut på sig :)
Det du har i musklerna är mjölksyra, och det ska tränas/strechas eller knådas ut :banana

Hmm, hur man än gör kommer man inte ifrån den där knådningen alltså? Well, det är väl bara att bita ihop :näsblod

NoicE skrev:
Ju ondare det gör destå fortare kommer det gå, tänk att muskeln är en finne som är full av gegga :3freak

..och så var det med den middagen :rofl

TwinSucker skrev:
2062160 Det är helt okej... det ingår i priset :)

Schysst :tummenupp

TwinSucker skrev:

Vafan säger du :mad:

NoicE skrev:
2062154 Tro det eller ej, men muskler kan inte slå knut på sig :)

Ju ondare det gör destå fortare kommer det gå, tänk att muskeln är en :censored
Och såhär är det ju inte riktigt heller nej.
Mjölksyra är något som muskeln producerar när den blir utmattad och det är inte roligt alls för då är man slut, kolla skidåkarna bara...

Muskelknutor är när en och samma muskel utsätts för monotomt arbete då slutar det med att den är sammandragen hela tiden. Detta i sin tur leder till en krampsmärta eller även kallad strålsmärta eftersom det kan stråla om den. I absolut värsta fall kan en myos (som det oxå heter) bli brosk och ska då opereras bort om det vill sig illa.

Som Dr. Pain har sagt, det absolut bästa är ett hårt och konstant tryck på punkten till den har löst upp sig... sad but true :(

Men jag gillar fortfarande min tennisboll bättre än naprapater :tråkad

Massor med muskelavslappnande medel. Paraflex Comp tex.
Det verkar avslappnande på alla muskler, så se till att hålla dig i närheten av muggen bara! :hihi

Pallas Athena skrev:
2061322 Precis bredvid högra skulderbladet sitter den jäkeln. Jag blir galen! :4skrika

Hur blir man av med skiten? :3freak

TwinSucker skrev:
2062297 Mäh, seså... kom hit och knåda då... kjoltyg :rofl

Kjoltyg.. :rofl
Akta dig..annars kanske jag gör slag i saken :rolleyes:

snabbåka skrev:
2062373 Det är ju Morfinbaserat så ta tredubbel dos, rätta till kuddarna i soffan ladda valfri 4-timmars dvd i spelaren luta dig tillbaka njut och klia näsan.
Starstriker skrev:
2062357 Massor med muskelavslappnande medel. Paraflex Comp tex.
Det verkar avslappnande på alla muskler, så se till att hålla dig i närheten av muggen bara! :hihi

Låter som en kanononsdagskväll :näsblod Vart kan jag få tag i det?

:rolleyes:

TwinSucker skrev:
2062235

Muskelknutor är när en och samma muskel utsätts för monotomt arbete då slutar det med att den är sammandragen hela tiden.

Men jag gillar fortfarande min tennisboll bättre än naprapater :tråkad

...mjölksyra konstant?

Tvkontroller funkar bra tycker jag :banana

Pallas Athena skrev:
2062409 Kjoltyg.. :rofl
Akta dig..annars kanske jag gör slag i saken :rolleyes:
Ja, kjoltyg... vadå då? Det är väl bättre än att jag skulle sagt "Mäh, seså... kom hit och knåda då... gardinkappa" :hihi

Slag i saken... det låter som om det gör ont så jag föredrar knådning, tackar som frågar :cool:

TwinSucker skrev:
2063106 Ja, kjoltyg... vadå då? Det är väl bättre än att jag skulle sagt "Mäh, seså... kom hit och knåda då... gardinkappa" :hihi

Slag i saken... det låter som om det gör ont så jag föredrar knådning, tackar som frågar :cool:

Frågar? Jag frågar inte ;)
Well..din förlust :rolleyes:

TwinSucker skrev:
Så tar man en tennisboll och lägger på golvet, lägger sig själv på den så att den sätter tryck på knuten.
Ligg en stund och gunga fram och tillbaka så att bollen rullar över knuten... typ 5-10 minuter brukar lösa det mesta :)
//TwinSucker

Eller luta sig mot en vägg och använda samma metod.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick