Hur blir det iår? -Motardläger på åland

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Ett par till:

Bifogat

• DSC06929.JPG
    DSC06929.JPG
    163.7 KB · Visningar: 68
  • DSC06954.JPG
    DSC06954.JPG
    186.6 KB · Visningar: 73
  • DSC06961.JPG
    DSC06961.JPG
    179.8 KB · Visningar: 55
  • DSC06959.JPG
    DSC06959.JPG
    175.6 KB · Visningar: 51
  • DSC06953.JPG
    DSC06953.JPG
    177.4 KB · Visningar: 51
  • DSC06951.JPG
    DSC06951.JPG
    173.9 KB · Visningar: 51
  • DSC06949.JPG
    DSC06949.JPG
    183.9 KB · Visningar: 99
  • DSC06923.JPG
    DSC06923.JPG
    173.8 KB · Visningar: 77

PercyB

(JJ4e)!!!
Gick med
10 Mar 2006
Hoj
Husaberg SM RR
Grymt roligt läger som vanligt!
TACK till Tom som roddar o fixar!

O ett STORT tack till Lasse för hjälpen me cykeln.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kul att det dök upp så många och att det fungerade! Vi hade ju ganska bra väder också - i synnerhet sista dagen (förstås :) ).

Stort tack till alla som städade och snabbt fixade i ordning boendet/dusch m.m.! Med tanke på hur många som hållit till där, blev det förvånansvärt rent efteråt.

En sak som jag dock såg när vi gick baninspektion efteråt, var att det blivit ett par djupa revor i asfalten i vänstern precis efter start/mål-rakan. Det behöver vi kolla hur det kunnat uppstå, för att om möjligt hitta lösning på inför nästa gång. Om det varit ovansidan på fotpinnarna vid highsider är det inte mycket att göra, men fästning av fotpuckar som inte funkat, någon skruv som stuckit ut på fel ställe eller något man inte tänkt på - så är det bra om vi kan notera det och veta att vi ska undvika den lösningen i fortsättningen. Ni som gick ikull där, kan ni berätta lite detaljer om vad som tog i och om ni såg att det blev repor? I övrigt var det lite ytliga skrapningar på några ställen, men inte mycket att gräma sig över.

Ni som har bilder/film kan höra av er, så samlar jag in allt material och lägger på sedvanliga servern.

Jag var ikull där och jag vet att min fotpinne skrapat i nånstans, men jag tror det var när jag glidit av banan. Jag såg på andra sidan att jag hade skrapat ner krashpuckarna (med nerlägg, kollade innan jag lagt omkull den på högersidan) så mycket att ett av infästningarna hade tuggats av. Inte direkt något man tänker på... Så vänster puck lossnade och hann kanske riva lite.

Sen vet jag även att david highsidade där och då tog det nog på ovansidan fotpinnen, inte så mycket att göra åt

Tack till Lilltryne för bilden på oss :tummenupp

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Tack för ett finfint läger (ingen nämnd, ingen glömd). Är glad över att vi hade sån tur med vädret på fredagen, det smådroppade hela dagen men så pass lite att det hela tiden var tort. :)

Tog inte så många bilder men slänger upp några som blev bra:

Bifogat

• 8.jpg
    8.jpg
    57.4 KB · Visningar: 52
  • 7.jpg
    7.jpg
    100.6 KB · Visningar: 100
  • 6.jpg
    6.jpg
    70.7 KB · Visningar: 43
  • 5.jpg
    5.jpg
    69.9 KB · Visningar: 45
  • 4.jpg
    4.jpg
    83.6 KB · Visningar: 52
  • 3.jpg
    3.jpg
    76.2 KB · Visningar: 59
  • 2.jpg
    2.jpg
    66.3 KB · Visningar: 51
  • 1.jpg
    1.jpg
    101.7 KB · Visningar: 169
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Några till:

Bifogat

• 9.jpg
    9.jpg
    65.6 KB · Visningar: 48
  • 10.jpg
    10.jpg
    90.2 KB · Visningar: 54
  • 11.jpg
    11.jpg
    71 KB · Visningar: 50
  • 12.jpg
    12.jpg
    78.5 KB · Visningar: 66

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag var ikull där och jag vet att min fotpinne skrapat i nånstans, men jag tror det var när jag glidit av banan. Jag såg på andra sidan att jag hade skrapat ner krashpuckarna (med nerlägg, kollade innan jag lagt omkull den på högersidan) så mycket att ett av infästningarna hade tuggats av. Inte direkt något man tänker på... Så vänster puck lossnade och hann kanske riva lite.

Sen vet jag även att david highsidade där och då tog det nog på ovansidan fotpinnen, inte så mycket att göra åt

Nä, en highsider med påföljande skrap lär vara svårt att undvika om man inte ska helt klä in fotpinnarna i bubbelplast :näsblod (ni får se till att bara göra lowsiders när ni tänker klota :tungan )

Kul att känna på en Aprulla också :tummenupp Gick som på räls den där...

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
Sköj sköj!!! Som alla andra så TACK Tom för helgen som varit superdupernice :tummenupp .
De har varit en supehelg med bra väder och trevligt folk. :pannkyss
Men ojoj vilken smärta i :arsele
Kommer lite bilder en annan dag eller senare. :) (Och då menar jag inte på :arsele ) :D

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Får stämma in i "jag har haft det supertrevligt kören" :tummenupp

Ser fram emot nästa gång :tungan

/Freddan

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag fick nyss besked från banägaren (genom ordföranden) och de anser att skadorna är av sådan art och mängd att de vill behålla depositionsavgiften på 500 Euro (i runda slängar 5.000 kr).

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag fick nyss besked från banägaren (genom ordföranden) och de anser att skadorna är av sådan art och mängd att de vill behålla depositionsavgiften på 500 Euro (i runda slängar 5.000 kr).

Om de vill behålla depositionen för de där skadorna, vad är då banhyran till för? Det är ju direkt så att de har en jättehög med utgifter. El-kostnaden samt att de måste sopa banan (som de kanske borde gjort innan också). Det lät väldigt sniket, framför allt med tanke på att de har planer på att asfaltera om hela banan....

Edit: om alla chippar in en hundring var så täcker vi depositionen. Känns fel att Tom ska betala det. Han körde ju knappt på banan dessutom:pannkyss

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om de vill behålla depositionen för de där skadorna, vad är då banhyran till för? Det är ju direkt så att de har en jättehög med utgifter. El-kostnaden samt att de måste sopa banan (som de kanske borde gjort innan också). Det lät väldigt sniket, framför allt med tanke på att de har planer på att asfaltera om hela banan....

Edit: om alla chippar in en hundring var så täcker vi depositionen. Känns fel att Tom ska betala det. Han körde ju knappt på banan dessutom:pannkyss

Banan är ju inte direkt vacker som den är och någon repa till borde inte spela så stor roll, med tanke på planerad omasfaltering. Men de har det kärvt ekonomiskt att få till det och har kört med kass bana i snart tio år (den var sliten redan när vi började vara där). Så jag förstår iofs att de vill hålla ut så länge som möjligt och även få in medel för att täcka de framtida kostnaderna. I avtalet finns reglerat att depositionen kan komma att tas i anspråk för att täcka skador. Vi har dock hållt vår del genom att det funnits puckar och det blivit godkänt av ÅMKs karting (vilket friskriver oss).

Så man kan väl se det som att banhyran täcker el och besiktning samt normalt slitage och depositionen de lite mer kraftfulla skadorna. Eller nåt...

Vad gäller avgiften så har jag sparat undan sedan förra året och nu, så att jag går inte back. Även om det inte blir någon vinst att tala om - det räcker till några bira, grillkorv och soppa till husbilen :) Visst får ni lägga till något extra om ni bara känner att ni måste, men det är en utgift jag på sätt och vis kalkylerat med ändå så det klarar sig...

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det måste ju vara rena guldgruvan för ÅMK att vi återkommande kommer o hyr deras anläggning. Om det är kärvt att få ihop pengar till ny asfalt så borde man kanske inte göra för stor sak av lite skador på en bana av deras nurvarande skick, utan istället vara glad att ngn öht är intresserad.

Det finns ju trots allt andra banor att hyra där man t.o.m kan gynna klubbar som jobbar för vår sak.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ca 1644 bilder har Malin tagit :näsblod :tummenupp

Härligt! Stort plus i kanten för mycket bilder och att de är sorterade:tummenupp Men hur gör jag för att få bilderna i ett vettigt filformat? Nu är de .php och det lirar inte bra med bildvisningsprogrammen som jag har. Jag kan inte heller öppna dom i Photoshop och liknande. Hur får jag dom till att bli en helt vanlig .jpg???

// IT-geniet

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Härligt! Stort plus i kanten för mycket bilder och att de är sorterade:tummenupp Men hur gör jag för att få bilderna i ett vettigt filformat? Nu är de .php och det lirar inte bra med bildvisningsprogrammen som jag har. Jag kan inte heller öppna dom i Photoshop och liknande. Hur får jag dom till att bli en helt vanlig .jpg???

// IT-geniet

Högerklicka och välj spara som. ;)

De är jpg, felet är att du använder Explorer, du får helt enkelt skriva .jpg istället för .php när du sparar eller byta filändelse innan du försöker öppna dem i något program.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

// IT-geniet

för mig hette filerna showimage.php.jpg o funkade klockrent:tungan

testa att öppna med visningsbildsprogrammet ändå..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning