Hur blir man av med hicka?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Som det står i rubriken, hur fan blir man av med hicka? Jag hade hicka i några timmar i går kväll, och nu har det börjat igen... Jag har testat den metoden som alltid funkat på mig innan, dvs. ta ett glas med vatten, håll det vid pannan, vinkla upp huvudet så du tittar rakt på glaset (utan att titta upp eller ner, alltså vinkla bara huvudet), håll kvar huvudet i den vinkeln och ta några klunkar vatten. Det funkar skitbra på mig annars, men inte nu... Någon som har några förslag? har testat att dricka upp och ner en gång, men då fick jag allt vatten i näsan istället. Hilfe!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Drick..ehm, bakofram. Äh, svårt att förklara i skrift.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Savage skrev:
2407748 Dricka uppochner funkar varje gång.
Försökte igen, vatten i näsan igen :rolleyes: Ska testa snart igen.

Gustav1 skrev:
2407821 Drick..ehm, bakofram. Äh, svårt att förklara i skrift.
Hmmm, bakochfram? Menar du med överhanden om bakfoten?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Andas ut, ta ett glas vatten, sedan dricker du så små klunkar du kan, utan att andras, tills glaset är tomt.

När det blir panik, då dricker du lite till...

Brukar funka

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
lahi skrev:
2407839 Försökte igen, vatten i näsan igen :rolleyes: Ska testa snart igen.

Hmmm, bakochfram? Menar du med överhanden om bakfoten?

Du ska ju alltså dricka från borte sidan av glaset, där du normalt har näsan.
Typ.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Låt det vara...det "läker" ut själv....

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
{Speedgirl} skrev:
Hehe, nädu, sådant går jag inte på :tungan Det kanske är bra för hickan, men ser jag sådant så dör jag och det var ju inte riktigt meningen :näsblod Usch vad lättskrämd jag är. Men tack ändå :)

Peccus skrev:
2407859 Andas ut, ta ett glas vatten, sedan dricker du så små klunkar du kan, utan att andras, tills glaset är tomt.

När det blir panik, då dricker du lite till...

Brukar funka

Savage skrev:
2407881 Du ska ju alltså dricka från borte sidan av glaset, där du normalt har näsan.
Typ.
Peccus och Savage, jag testade era tips, först det ena och direkt efter det andra, och DET FUNKADE!!! :tummenupp Wohooo, tackar! Nu kan jag prata ordentligt igen.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
lahi skrev:
2407997 Hehe, nädu, sådant går jag inte på :tungan Det kanske är bra för hickan, men ser jag sådant så dör jag och det var ju inte riktigt meningen :näsblod Usch vad lättskrämd jag är. Men tack ändå :)
.

:pannkyss bäst o hålla sig till att åka motorcykel i stället. Hm har hört att när man har hicka så är det någon som tänker på en..

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Bästa är att försöka hålla andan i 20sek, under de sekunderna ska du även svälja 3 gånger. Det funkar ALLTID.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
{Speedgirl} skrev:
2408048 :pannkyss bäst o hålla sig till att åka motorcykel i stället. Hm har hört att när man har hicka så är det någon som tänker på en..
Mmmm, åka hoj e bättre. Men då ska man inte göra som jag gjorde igår, dvs. glömma låset i skivan. Det resulterade i repad hoj, axel ur led och sjukhusbesök där de drog rätt axeln igen. Klantigt...
Jaså, undrar vem som tänkte på mig så länge :rodnar

Pr0bz skrev:
2408112 Bästa är att försöka hålla andan i 20sek, under de sekunderna ska du även svälja 3 gånger. Det funkar ALLTID.
Jag testar det nästa gång! Tackar :tummenupp

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
lahi skrev:
2408123 Mmmm, åka hoj e bättre. Men då ska man inte göra som jag gjorde igår, dvs. glömma låset i skivan. Det resulterade i repad hoj, axel ur led och sjukhusbesök där de drog rätt axeln igen. Klantigt...
Jaså, undrar vem som tänkte på mig så länge :rodnar

Jag testar det nästa gång! Tackar :tummenupp

:wiggle tja säg det...krya på sig :krama

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag brukar få hicka om jag dricker något kallt för snabbt. Det som då fungerar bäst är att äta eller dricka något varmt.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Esquire skrev:
2408261 Jag brukar få hicka om jag dricker något kallt för snabbt. Det som då fungerar bäst är att äta eller dricka något varmt.
jag oså men max 2 st..
att man hickar i flera timmar kan jag inte fatta..skulle inte klara det :näsblod

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
{Speedgirl} skrev:
2408242 :wiggle tja säg det...krya på sig :krama
:) Tackartackar :krama

Hickan började igen efter en timme :mad: Men jag skulle till apoteket och handla lite värktabletter, så jag passade på att fråga angående hickan. Hon sa att jag skulle äta några stora skedar lingonsylt. Det gjorde jag och jag har inte hickat sedan dess!!! Fett! :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
lahi skrev:
2408969 :) Tackartackar :krama

Hickan började igen efter en timme :mad: Men jag skulle till apoteket och handla lite värktabletter, så jag passade på att fråga angående hickan. Hon sa att jag skulle äta några stora skedar lingonsylt. Det gjorde jag och jag har inte hickat sedan dess!!! Fett! :)

:klapparse där..vad ska man säga GRATTIS!!

Akta dig för :fyllisar hicka nu bara

FreddaGädda

Guest
Andas med vidöppen mun :rolleyes:

Vill iaf inbilla mig att det funkar för mig

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
{Speedgirl} skrev:
2409102 :klapparse där..vad ska man säga GRATTIS!!

Akta dig för :fyllisar hicka nu bara
Tackar :)
Hehe, fyllehicka får jag nästan aldrig, men nu vetefan... Får se efter helgens festligheter :D Det får kanske bli en burk lingon till.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy