Hur bra är Dainese sporthandskar?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ska byta ut mina Alpinestars GP tech vantar som hängt med sedan 01. Är och har varit väldigt nöjd med dom. Sköna och har hållt många vurpor nu, men har gått sönder i fingertopparna.
Har sneglat på Daineses värstingar som är riktigt snygga och sköna. Hur bra håller dom? Jag är böjd att falla på trygghet och köpa Alpinestars då jag vet att de är bra, men det känns trist och inte prova nytt. Men 2000 är mkt pengar :)
Vad har ni för erfarenheter på hållbarheten på Dainese sportvantar vid vurpor och mkt körande, hur håller de?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag vurpade i Dainesehandskar på Gelleråsen förra året. 170-180 km/h och försökte klösa stopp. :3freak Handskarna gick upp i sömmarna lite varstans, men handsingarna var intakta. Jag hade Dainesehandskar när jag rammade ett rådjur 2004 också, och då rullade jag och tumlade en hel massa. Kolfiberskydden över knogarna var bara smulor, men återigen höll händerna alldeles utmärkt. Bra skit, men av engångskaraktär måhända.

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
RF 900 rgv 250
återigen höll händerna alldeles utmärkt. Bra skit, men av engångskaraktär måhända.

Får hålla med 100%
Dainese handsakar har skyddat mina händer så bra man kan kräva, men det var inte mkt kvar av dom efteråt.
Grymt sköna handskar. klart smidigare än dom alpinestars som jämfördes med, MEN min erfarenhet är att dom inte kommer att hålla lika länge (utan vurpor:D )

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy