FZ1 skrev:Yamaha originalpuckar sitter fästade på en aluminiumskiva som viker sig lite...och de funkade alldeles utmärkt för mig när jag gick omkull på Åsen.
Övrigt håller jag helt med om
Jag köpte nåt skit från ART till min TLR, med just en sån där aluminiumskiva som flyttade pucken till ett befintligt hål i kåpan.
Snyggt, men kändes väldigt vekt, och skulle med allra största säkerhet vikt sig vid en marksyning. Mycket möjligt att dina puckar var utformade på ett litet stadigare sätt.
Tror nog att dom bästa puckarna sitter skruvade rakt i ett motorfäste, utan vinklar eller plattor. Och bör vara utformade med en hård inre del (typ aluminiumdistans), och sen en lite mjukare "stötupptagande" slitdel längt ut (nån form av plast?).
Jag köpte Metisse puckar från S-Racing till min R1, och dom var grymt bra. Rätt långt utstick. Krashtestade som flera gånger.
Nu har jag ValterMoto puckar (köpte på Boove) till min ZX10. Kollade med Metisse, men dom hade inte till ZX10. ValterMoto puckarna ser rätt bra ut, inte lika långt utstick, men utformade på liknande sätt. Dom lär väl bli testade flera gånger under säsongen är jag rädd för..