Precis lagom, i princip alla kör med den kombinationen. Ja i alla fall dom som kör michelin
Roger kanske ville veta bredden för att se om det skulle passa på hans hoj
Ja jag förstod det men försökte vara lite rolig, utan framgång tydligen
Men alla kör med den bredden och med 5" fälg, passar på Husaberg, KTM, Yamma 450, Honda 450. Vet inte hur bred en XR 650 är men det borde nog gå bara fälgbanan är ekrad på rätt ställe. Vet att det var en kille i Örebro som hade det problemet på sin XR. När de går upp på 5,5" fälgar brukar det bli lite problem med plats vilket yttrar sig med att kjedjan tar i fälgen.
Ja vet att Metzler är är bredare än Michelindäcken i alla fall fast de uppger samma bredd.
När jag åkte WR så var det också ungefär 10 mm med just den kombinationen. Provade sedan med en 5"-fälg och metzeler-z1-däck och då tog däcket i kedjan ordentligt. Fick shimsa ut drevet 2 mm samt vrida hjulet lite snett i svingen och då var det så kedjan precis nuddade (oringskedja). Vet dock inte hur stor skillnaden är mellan metzeler och michelins supermoto-däck.Jag har ca:10mm kvar på varje sida med ett Pilot Power 150/60 på en 4,25" fälg.
Frågan är fortfarande: Hur brett är ett Michelin Supermoto däck monterat på en 5" fälg?
/Roger
Jag har ca:10mm kvar på varje sida med ett Pilot Power 150/60 på en 4,25" fälg.
Frågan är fortfarande: Hur brett är ett Michelin Supermoto däck monterat på en 5" fälg?
/Roger
160 mm.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj